Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Radierea si scoatere din evidenta DITL autovehicul aflat sub masuri asiguratorii in procesul penal

05-Aug-2016
10338

Analiza de mai jos se refera la o societatea care detine un mijloc auto aflat sub sechestru penal pentru care se plateste impozitul datorat potrivit normelor legale. Mijlocul auto mentionat a fost scos din folosinta datorita nefunctionalitatii. Stabilim cum si daca se poate radia si apoi scoate din evidenta directiei taxe si impozite locale un mijloc auto nefunctional aflat sub sechestru penal pentru a nu se achita inutil impozitul aferent.

Potrivit prevederilor Ordinului ministrul administratiei si internelor nr. 1501/2006, privind procedura inmatricularii, inregistrarii, radierii si eliberarea autorizatiei de circulatie provizorie sau pentru probe a vehiculelor, cu modificarile si completarile ulterioare, radierea se efectueaza de serviciile publice comunitare in a caror raza de competenta isi au sediul proprietarii acestora.

Conform acestor prevederi radierea din circulatie se face daca proprietarii fac dovada detinerii unui spatiu adecvat in care pot depozita autovehiculul.

Radierea din circulatie a vehiculului se face in urmatoarele conditii:
- acesta a fost dezmembrat, casat sau predat unei unitati specializate, in vederea dezmembrarii;
- este scos definitiv din Romania;
- a fost declarat furtul vehiculului;
- vehiculul este inregistrat in proprietatea altei persoane.

Din informatiile prezentate retinem ca autovehiculul a intrat in conservare, pentru o perioada nedeterminata. Nu detinem informatii privind durata de utilizare ramasa sau daca activul a fost complet amortizat.

Pe perioada in care mijlocul fix este in conservare nu se presupune in mod necesar si stoparea calcularii amortizarii acestuia, deoarece chiar si in cazul in care nu este folosit, oricum se uzeaza, in primul rand moral, dar deseori si fizic, in functie de tipul activului. Ca urmare a politicilor contabile adoptate, in cazul trecerii in conservare a unui activ, reglementarile contabile prevad fie inregistrarea unor cheltuieli cu amortizarea, fie inregistrarea unor cheltuieli cu ajustarile pentru depreciere.

Din punct de vedere al calculului rezultatului fiscal aceste cheltuieli nu sunt recunoscute ca fiind deductibile (art. 28, alin. (17) din Legea nr. 227/2015).

In ceea ce priveste scaderea de la impozit a mijloacelor de transport mentionam ca potrivit prevederilor art. 264 din Legea nr. 227/2015 si ale pct. 118 si 122 din normele metodologice aprobate prin HG nr. 1/2016 aceasta scadere nu se acorda pentru perioada in care acestea nu sunt utilizate din diverse motive.

Avand in vedere latura juridica (penala) a spetei consideram ca ar trebui sa solicitati ridicarea sechestrului prin contestarea masurii asiguratorii conform prevederilor Codului de procedura penala. Contestatia poate fi formulata oricand.

Numai dupa ridicarea sechestrului si/sau solutionarea definitiva a procesului penal se poate dispune punerea in aplicare a legii fiscale, in sensul scaderii de la impozit.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016