Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea I)

28-Feb-2011
2944
Caz 1

Societatea comerciala prezinta urmatoarea situatie:


- trimestrul I 2010 - profit fiscal - plateste impozit 16%, deoarece suma depaseste impozitul minim;


- trimestrul II, III 2010 ? pierdere fiscala la nivelul ambelor trimestre ? plateste impozitul minim;


- trimestrul IV 2010:
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

  • calculat independent venituri aferente octombrie, noiembrie, decembrie, respectiv cheltuieli, precum si cheltuieli nedeductibile, rezultatul este pierdere fiscala, deci impozit 16%=0,00lei
  • calculat la perioada de 01.01-31.12.2010, situatia este tot pierdere fiscala, deci impozit 16% pe tot anul ar fi fost = 0,00lei
Finalul cazului 1 este urmatorul :

- s-a platit impozit de 16% in primul trimestru sa zicem 2490ron

- s-a platit impozit minim doua trimestre in total 4300ron
- impozit final era zero lei

Eu deduc din acest caz ca am de recuperat pe viitor aferent impozitului pe profit suma de 2490ron, pe care am platit-o in primul trimestru, si fac inregistrarea contabila 691=441 ?2490 ( minus 2490), ceea ce inseamna ca in anul 2011 contul 441 in balanta va avea sold debitor.


Iar aferent trimestrului IV 2010, nu am de plata nimic.

Impozit 16% aferent total an 2010 = 0,00lei
Impozit forfetar aferent anului 2010 = 8600lei, din care s-a platit 4300ron aferente celor doua trimestre.

Declaratia 101, va trebui sa imi arate ca eu am de recuperat acei 2490ron, si ca sunt pe pierdere fiscala la sfarsitul anului 2010.


Intrebarile aferenta acestui caz sunt :


Este corecta interpretarea mea legata de calcului impozitului pe anul 2010?


Este corecta suma pe care cred eu ca am voie sa o recuperez ?


Daca nu este corect , care este abordarea corecta a acestei situatii, si cea anume ar trebui sa platesc si/sau sa recuperez aferent impozitului pe 2010 ?



Caz 2


Societatea comerciala prezinta urmatoarea situatie :

- trimestrele I, II, III 2010 - pierdere fiscala ? plateste impozitul minim ;

- trimestrul IV 2010 :

  • calculat independent venituri, cheltuieli, cheltuieli nedeductibile aferente octombrie , noiembrie , decembrie 2010 ? profit fiscal, deci impozit profit 16% din acest profit fiscal
  • calculat la nivel de an 2010 ? pierdere fiscala, deci 16% ar fi zero

Intrebarile sunt :


Cum se interpreteaza acest caz ?


Ce anume se plateste la trimestru IV aferent 2010 ?


Se recupereaza ceva din impozitul platit fie el minim sau 16% ?



Caz 3


Societatea comerciala prezinta urmatoarea situatie :


- trimestrul I ? profit contabil

venituri = 10000
cheltuieli = 7000
venituri ? cheltuieli = 10000-7000 = 3000
3000*16% = 480 ron
impozit minim = 550 ron
plateste ? impozit minim 550ron
cheltuieli finale = 7000+550 = 7550

- trimestrul II ? profit contabil

venituri = 3300(in luna)+10000
cheltuieli = 3200(in luna)+7550, din care 550ron pe ct 691
venituri ? cheltuieli+cheltuieli nedeductibile = 13300-10750+550 = 3100
3100*16% = 496 ron
impozit minim = 550 ron
plateste ? impozit minim 550ron
cheltuieli finale = 10750+550 = 11300

- trimestrul III ? pierdere contabila

venituri = 4000(in luna)+13300
cheltuieli = 8000(in luna)+11300, din care 1100 ron pe ct 691
venituri ? cheltuieli+cheltuieli nedeductibile = 17300-19300+1100 = -900
plateste ? impozit minim 550ron
cheltuieli finale = 19300+550 = 19850

- trimestrul IV :

  • ipoteza 1 :
venituri = 2000 (in luna)+17300 = 19300
cheltuieli = 5000(in luna)+19850 = 24850, din care 1650ron pe ct 691

Calculul strict pe trimestru IV 2010 ar fi :

2000-5000 = -3000, deci pierdere fiscala si contabila, de unde ar rezulta impozit zero ?

Calculul pe total an 2010 ar fi :

19300-24850+1650 = -3900ron - pierdere fiscala, impozit zero ?

  •  ipoteza 2:
venituri = 10000 (in luna) +17300=27300
cheltuieli = 1500 (in luna) + 19850 = 21350, din care 1650ron pe ct 691

Calculul strict pe trimestru IV 2010 ar fi :

10000-1500=8500 ? profit contabil, impozit 16% = 1360ron ?

Calculul pe total an 2010 ar fi :

27300-21350+1650 = 7600 ? profit fiscal, impozit 16% = 1216?
7600*16% = 1216 ron
impozit minim platit = 1650 ron

  •  ipoteza 3 :
 venituri = 5500( in luna) +17300 = 22800
cheltuieli = 5400( in luna) +19850 = 25250, din care 1650ron pe ct 691

Calculul strict pe trimestru IV 2010 ar fi :

5500-5400 = 100 ? profit contabil, impozit 16% = 16 ron ?

Calculul pe total an 2010 ar fi :

22800-25250+1650 = -800 ? pierdere fiscala, impozit zero ?

Intrebarile in acest caz in functie de cele trei ipoteze prezentate aferente trimestrului IV sunt:


Cum se interpreteaza aceste ipoteze?


Ce anume se plateste la trimestru IV aferent 2010?


Se recupereaza ceva din impozitul platit fie el minim sau 16%?


Click aici pentru continuarea articolului - Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea a II-a)


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Calcularea impozitului pe anul trecut (partea I)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"