Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile analize economice facute de Comisia Europeana

12-Dec-2013
941
In ultimele luni, au existat semne incurajatoare ca Europa este in curs de redresare economica. Dupa o scadere care a durat pana in primul trimestru al anului 2013, economia europeana a inceput sa creasca din nou in al doilea trimestru, iar PIB-ul real va continua sa creasca in mod constant de-a lungul acestui an.

Se estimeaza ca, in a doua jumatate a anului 2013, cresterea va fi de 0,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2012 in UE. Pe o baza anuala, cresterea de anul acesta a PIB ului real este estimata la 0,0% in UE si la -0,4% in zona euro. In perspectiva, conform previziunilor, cresterea economica se va accelera treptat pe parcursul perioadei de prognozare, ajungand la 1,4% in UE si la 1,1% in zona euro in 2014 si atingand 1,9%, respectiv 1,7% in 2015.

Ajustarea interna si externa in Europa continua, sustinuta in multe cazuri prin reforme structurale de amploare si prin consolidarea fiscala semnificativa puse in aplicare in ultimii ani. Acest lucru a dus la ameliorarea conditiilor necesare pentru ca cererea interna sa devina treptat principalul motor al cresterii economice in Europa. Cu toate acestea, pe fondul unor perspective mai slabe pentru economiile de piata emergente, revenirea la o crestere solida va fi un proces progresiv.

Olli Rehn, vicepresedintele Comisiei responsabil cu afaceri economice si monetare si cu moneda euro, a declarat: "Exista tot mai multe semne ca economia europeana a ajuns intr-un punct de cotitura. Consolidarea fiscala si reformele structurale intreprinse in Europa au pus bazele redresarii. Este insa prea devreme sa proclamam victoria: nivelul somajului este inca inacceptabil de ridicat. De aceea trebuie sa depunem in continuare eforturi pentru a moderniza economia europeana, pentru a realiza o crestere economica durabila si pentru a crea locuri de munca."

Ia avant o relansare progresiva

Dezechilibrele macroeconomice acumulate sunt in scadere si se asteapta o accelerare moderata a ritmului cresterii. Cu toate acestea, actuala ajustare a bilanturilor in unele tari continua sa afecteze investitiile si consumul. Desi situatia pietelor financiare s-a imbunatatit considerabil, iar ratele dobanzilor au scazut in tarile vulnerabile, aceste elemente nu s-au repercutat inca in economia reala, intrucat fragmentarea pietelor financiare persista, existand diferente substantiale intre statele membre si intre firme de diferite dimensiuni.

Perspectivele actuale concorda cu caracteristicile redresarilor anterioare, care au urmat dupa crizele financiare grave din trecut. Deoarece a scazut nevoia de a se reduce povara datoriilor, se preconizeaza ca cererea interna se va consolida lent, gratie relansarii cresterii consumului privat si redresarii in ceea ce priveste formarea bruta de capital fix datorita imbunatatirii conditiilor globale de finantare si a perceptiei generale asupra economiei. Avand in vedere progresele realizate in ultimii ani, ritmul consolidarii fiscale ar urma sa incetineasca in cursul perioadei de prognozare. In 2014 si 2015, se preconizeaza ca cererea interna va fi principalul motor al cresterii, pe fondul unor perspective mai slabe pentru exporturile UE catre restul lumii.

Deoarece evolutiile de pe piata fortei de munca se manifesta, de regula, cu cel putin o jumatate de an in urma evolutiilor PIB-ului, este de asteptat ca redresarea activitatii economice sa se traduca doar treptat prin crearea de locuri de munca. In acest an, rata somajului a ramas foarte ridicata in unele tari, iar nivelul de ocupare a fortei de munca a continuat sa scada. Totusi, in ultimele luni, conditiile de pe piata fortei de munca au inceput sa se stabilizeze si exista perspective modeste de diminuare a ratei somajului catre 10,7% in UE si catre 11,8% in zona euro pana in 2015, diferentele dintre tari ramanand insa foarte mari.

Se preconizeaza ca, in cursul perioadei de prognozare, inflatia preturilor de consum va ramane scazuta atat in UE, cat si in zona euro, ratele fiind apropiate de 1½%.

Balantele de cont curent ale statelor membre vulnerabile s-au ameliorat ferm si sistematic in ultimii ani. Ca urmare a castigurilor continue in materie de competitivitate a preturilor si a unei consolidari a sectoarelor lor de export, se preconizeaza ca o serie de state membre vulnerabile vor inregistra in acest an excedente de cont curent.

Efortul decisiv initial cedeaza locul unui ritm mai lent de consolidare

Reducerea deficitelor publice generale va continua. In 2013, se preconizeaza ca deficitele fiscale globale vor scadea la 3 ½% din PIB in UE si la 3% in zona euro, in timp ce ponderea datoriei in raport cu PIB-ul va ajunge la aproape 90% in UE si la 96% in zona euro. Se prevede ca deficitul bugetar structural, adica deficitul public corectat pentru factorii ciclici, masurile cu caracter exceptional si alte masuri temporare, va scadea in mod semnificativ in 2013 cu peste ½% din PIB in ambele zone, ca urmare a masurilor de consolidare puse in aplicare in mai multe state membre. Conform proiectelor de buget pentru 2014 disponibile inaintea datei limita a previziunilor, aceasta ameliorare va continua in 2014, dar intr-un ritm mai lent. Aceasta situatie se explica, partial, prin faptul ca unele state membre si-au atins deja obiectivele pe termen mediu in ceea ce priveste soldurile bugetare structurale, ceea ce ar trebui sa contribuie la reducerea progresiva a datoriei publice.

Riscuri mai echilibrate

Previziunile actuale se bazeaza pe ipoteza ca punerea in aplicare riguroasa a masurilor de politica convenite la nivelul UE si al statelor membre va sprijini procesul de ajustare necesar, aflat in curs de desfasurare, si va sustine imbunatatirea atat a climatului de incredere, cat si a conditiilor financiare.

Datorita punerii in aplicare a unor politici decisive, riscurile privind integritatea monedei euro percepute in legatura cu criza datoriilor suverane au disparut. Au aparut riscuri orientate mai mult in sens pozitiv, legate de posibilitatea ca reformele puse in aplicare in ultimii ani sa poata genera mai multe efecte pozitive mai repede decat se preconizase. Cu toate acestea, desi nivelul de incertitudine a scazut, acesta ramane ridicat si ameninta sa franeze in continuare cresterea. Continua sa persiste riscul ca derapajul politicilor sa sporeasca gradul de incertitudine si sa reinvie presiunile financiare, in timp ce riscurile de evolutie negativa din mediul extern au crescut.

Sursa: Comisia Europeana
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile analize economice facute de Comisia Europeana":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016