Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile analize economice facute de Comisia Europeana

12-Dec-2013
694
In ultimele luni, au existat semne incurajatoare ca Europa este in curs de redresare economica. Dupa o scadere care a durat pana in primul trimestru al anului 2013, economia europeana a inceput sa creasca din nou in al doilea trimestru, iar PIB-ul real va continua sa creasca in mod constant de-a lungul acestui an.

Se estimeaza ca, in a doua jumatate a anului 2013, cresterea va fi de 0,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2012 in UE. Pe o baza anuala, cresterea de anul acesta a PIB ului real este estimata la 0,0% in UE si la -0,4% in zona euro. In perspectiva, conform previziunilor, cresterea economica se va accelera treptat pe parcursul perioadei de prognozare, ajungand la 1,4% in UE si la 1,1% in zona euro in 2014 si atingand 1,9%, respectiv 1,7% in 2015.

Ajustarea interna si externa in Europa continua, sustinuta in multe cazuri prin reforme structurale de amploare si prin consolidarea fiscala semnificativa puse in aplicare in ultimii ani. Acest lucru a dus la ameliorarea conditiilor necesare pentru ca cererea interna sa devina treptat principalul motor al cresterii economice in Europa. Cu toate acestea, pe fondul unor perspective mai slabe pentru economiile de piata emergente, revenirea la o crestere solida va fi un proces progresiv.

Olli Rehn, vicepresedintele Comisiei responsabil cu afaceri economice si monetare si cu moneda euro, a declarat: "Exista tot mai multe semne ca economia europeana a ajuns intr-un punct de cotitura. Consolidarea fiscala si reformele structurale intreprinse in Europa au pus bazele redresarii. Este insa prea devreme sa proclamam victoria: nivelul somajului este inca inacceptabil de ridicat. De aceea trebuie sa depunem in continuare eforturi pentru a moderniza economia europeana, pentru a realiza o crestere economica durabila si pentru a crea locuri de munca."

Ia avant o relansare progresiva
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii

Dezechilibrele macroeconomice acumulate sunt in scadere si se asteapta o accelerare moderata a ritmului cresterii. Cu toate acestea, actuala ajustare a bilanturilor in unele tari continua sa afecteze investitiile si consumul. Desi situatia pietelor financiare s-a imbunatatit considerabil, iar ratele dobanzilor au scazut in tarile vulnerabile, aceste elemente nu s-au repercutat inca in economia reala, intrucat fragmentarea pietelor financiare persista, existand diferente substantiale intre statele membre si intre firme de diferite dimensiuni.

Perspectivele actuale concorda cu caracteristicile redresarilor anterioare, care au urmat dupa crizele financiare grave din trecut. Deoarece a scazut nevoia de a se reduce povara datoriilor, se preconizeaza ca cererea interna se va consolida lent, gratie relansarii cresterii consumului privat si redresarii in ceea ce priveste formarea bruta de capital fix datorita imbunatatirii conditiilor globale de finantare si a perceptiei generale asupra economiei. Avand in vedere progresele realizate in ultimii ani, ritmul consolidarii fiscale ar urma sa incetineasca in cursul perioadei de prognozare. In 2014 si 2015, se preconizeaza ca cererea interna va fi principalul motor al cresterii, pe fondul unor perspective mai slabe pentru exporturile UE catre restul lumii.

Deoarece evolutiile de pe piata fortei de munca se manifesta, de regula, cu cel putin o jumatate de an in urma evolutiilor PIB-ului, este de asteptat ca redresarea activitatii economice sa se traduca doar treptat prin crearea de locuri de munca. In acest an, rata somajului a ramas foarte ridicata in unele tari, iar nivelul de ocupare a fortei de munca a continuat sa scada. Totusi, in ultimele luni, conditiile de pe piata fortei de munca au inceput sa se stabilizeze si exista perspective modeste de diminuare a ratei somajului catre 10,7% in UE si catre 11,8% in zona euro pana in 2015, diferentele dintre tari ramanand insa foarte mari.

Se preconizeaza ca, in cursul perioadei de prognozare, inflatia preturilor de consum va ramane scazuta atat in UE, cat si in zona euro, ratele fiind apropiate de 1½%.

Balantele de cont curent ale statelor membre vulnerabile s-au ameliorat ferm si sistematic in ultimii ani. Ca urmare a castigurilor continue in materie de competitivitate a preturilor si a unei consolidari a sectoarelor lor de export, se preconizeaza ca o serie de state membre vulnerabile vor inregistra in acest an excedente de cont curent.

Efortul decisiv initial cedeaza locul unui ritm mai lent de consolidare

Reducerea deficitelor publice generale va continua. In 2013, se preconizeaza ca deficitele fiscale globale vor scadea la 3 ½% din PIB in UE si la 3% in zona euro, in timp ce ponderea datoriei in raport cu PIB-ul va ajunge la aproape 90% in UE si la 96% in zona euro. Se prevede ca deficitul bugetar structural, adica deficitul public corectat pentru factorii ciclici, masurile cu caracter exceptional si alte masuri temporare, va scadea in mod semnificativ in 2013 cu peste ½% din PIB in ambele zone, ca urmare a masurilor de consolidare puse in aplicare in mai multe state membre. Conform proiectelor de buget pentru 2014 disponibile inaintea datei limita a previziunilor, aceasta ameliorare va continua in 2014, dar intr-un ritm mai lent. Aceasta situatie se explica, partial, prin faptul ca unele state membre si-au atins deja obiectivele pe termen mediu in ceea ce priveste soldurile bugetare structurale, ceea ce ar trebui sa contribuie la reducerea progresiva a datoriei publice.

Riscuri mai echilibrate

Previziunile actuale se bazeaza pe ipoteza ca punerea in aplicare riguroasa a masurilor de politica convenite la nivelul UE si al statelor membre va sprijini procesul de ajustare necesar, aflat in curs de desfasurare, si va sustine imbunatatirea atat a climatului de incredere, cat si a conditiilor financiare.

Datorita punerii in aplicare a unor politici decisive, riscurile privind integritatea monedei euro percepute in legatura cu criza datoriilor suverane au disparut. Au aparut riscuri orientate mai mult in sens pozitiv, legate de posibilitatea ca reformele puse in aplicare in ultimii ani sa poata genera mai multe efecte pozitive mai repede decat se preconizase. Cu toate acestea, desi nivelul de incertitudine a scazut, acesta ramane ridicat si ameninta sa franeze in continuare cresterea. Continua sa persiste riscul ca derapajul politicilor sa sporeasca gradul de incertitudine si sa reinvie presiunile financiare, in timp ce riscurile de evolutie negativa din mediul extern au crescut.

Sursa: Comisia Europeana
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile analize economice facute de Comisia Europeana":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.