Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

9 teme abordate de noul ministru al Finantelor si raspunsurile date

18-Nov-2015
1933

Anca Paliu Dragu, noul ministru al Finantelor, a raspuns recent mai multor intrebari adresate de parlamentari, abordand astfel mai multe teme si precizand, inainte de toate, ca va aplica masurile din Codul fiscal asa cum e stabilit in acest moment, tinand cont de cadrul fiscal existent.

In ce priveste raspunsurile date, acestea au vizat mai multe teme, pornind de la intrebarile parlamentarilor.

1. Astfel, in ce priveste situatia economica a Romaniei, Anca Paliu Dragu a declarat, potrivit HotNews.ro, urmatoarele:

"Cred ca situatia economica a Romaniei este una buna. De asemenea, am spus ca exista si anumite provocari si acele modificari vin din modificarea structurii economice. Romania se confrunta in 2008-2009 cu deficite extrem de mari, de nefinantat. (...)Dupa cativa ani de consolidare, avem in perioada 2014-2015 de relaxare fiscala care a inceput sa puna presiune pe bugetul statului. In plan economic vedem o stimulare a consumului.

Nu este o chestiune negativa cata vreme este administrabila. Economia are nevoie si de consum, si de expoturi, si de investitii, ca sa creasca. Trebuie sa fim prudenti in continuare, sa luam masuri de reforma structurala care sa asigure premisele unei cresteri economice mai accentuate. Avem o situatie economica buna cu niste provocari".


2. Referitor la regimul revedentelor, a mentionat:

"Este un subiect pe care il cunosc de ceva timp. Este un subiect foarte important si necesita o consolidare atenta, cu toate institutiile statului. Stiu ca sunt deja discutii si proiecte la Ministerul Finantelor, sunt preocupari in comisiile de specialitate. Consider ca este nevoie sa deschidem aceste discutii si sa avem un proiect serios. Trebuie sa folosim toata experienta dobandita pentru a ne asigura ca vom crea cel mai bun cadru fiscal in acest sens".


3. Conform sursei amintite mai sus, iata care a fost raspunsul dat la intrebarea privind conformarea voluntara:

"Exista intr-adevar progrese in colectare. Totusi, Romania se situeaza ca si pondere a veniturilor publice, ca procent din PIB, in esalonul din margine daca ne uitam la UE. De asemenea, eficienta colectarii nu se situeaza intr-un esalon fruntas. Aplicarea unor masuri moderne de aplicare prin care facilitam o pozitie centrala contribuabililor. Aici este cazul sa ne uitam la unele masuri specifice, cum ar fi stabilitatea controlui, cum ar fi criteriile de risc. Trebuie sa identificam profilul de risc al fiecarei companii. Noi acum platim acest personal la ANAF ca sa faca controale la companii foarte mici. Cu siguranta, fiind instrumente noi pe care le foloseste ANAF, este nevoie de programe de training al personalului ANAF."

4. Referitor la reformele structurale, Anca Paliu Dragu a declarat ca "Romania a demonstrat ca poate implementa reforme structurale. Exista si momente in care exista o oboseala in implementarea reformelor".

5. In ce priveste deficitul, iata care au fost declaratiile:

"Este un subiect foarte drag mie vis-a-vs de nivelul deficitului. Aici exista aceasta discutie, am avut-o de atatea ori in Romania. Cat trebuie sa fie de mare, cat de mic, cat de mult ne imprumutam. Trebuie sa ne imprumutam astfel incat costul sa fie acoperit de costul beneficiilor, dar in acelasi timp trebuie sa avem responsabilitatea si pentru generatiile viitoare. Este normal sa aruncam povara fiscala pe generatiile viitoare? Acest lucru as fi vrut sa-l precizez aici. Suntem responsabili pentru un comportament fiscal care sa ofere perspective si generatiilor viitoare".

6. In ce priveste insolventa persoanelor fizice:

"Nu este direct la finante, este specific mai multor ministere. Legea insolventei pentru persoane fizice exista in majoritatea statelor europene. Este bine sa impartim responsabilitatile intre debitor si creditor, un principiu elementar, ca daca nu-l respectam, atat debitorul cat si creditorul vor fi reticenti in a intra intr-o relatie de imprumut. Sunt mai mult decat dornica sa particip in aceste comisii de lucru".

7. Citata de aceeasi sursa, iata care e opinia noului ministru de finante referitor la domeniul investitiilor:

"Sunt multe proiecte de investitii, trebuie sa le scanam. Nu mai dorim sa vedem aceasta situatie in care un proiect se bugeteaza cu un an-doi, dupa care se aloca bani doar cu prezervarea obiectivelor. De asemenea, pe partea de investitii doresc sa ne concentram pe partea de finantare. Sunt deja grupuri de lucru la ministere".

8. In ce priveste companiile de stat, s-au facut urmatoarele comentarii:

"Companiile de stat sunt jucatori importanti ai economiei romanesti, in transporturi, in energie. Sunt in domenii cheie pentru cresterea economica. Costul si calitatea acestor bunuri si servicii reprezinta inputuri pentru alte sectoare de activitatea. De asemnea, sunt angajatori foarte mari. Situatia finaciara a companiilor de stat, din pacate, nu este tocmai de invidiat. Exista studii recente la Comisia Europeana in care am incercat sa comparam performanta companiilor de stat in 8 state. Romania se situata pe penultimul loc sau pe ultimul. Trebuie sa imbunatatim performanta acestor companii. Se poate rezolva prin transparenta sporita in ceea ce priveste obiectivele, managementul. Acesta este si rolul Guvernului, si Parlamentului".


9. Referitor la renegocierea MTO, Anca Paliu Dragu a explicat:

"Aceasta profilare pe termen mediu a situatiei fiscale in functie de PIB-ul potential si o diferentiere fata de PIB-ul Real. Abaterile de la tinta MTO se constata post-factum si in conditiile in care exista aceste abateri, statul membru trebuie sa justifice cauza care a dus la aceste abateri. Dar ceea ce poate Romania sa faca este sa creasca PIB-ul potential. Poate sa duca la o reevaluare a profilarii PIB-ului. Odata prin cresterea PIB-ului potential, vom intra intr-o alta zona a MTO".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "9 teme abordate de noul ministru al Finantelor si raspunsurile date":
Rating:

Nota: 2.38 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016