Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

9 teme abordate de noul ministru al Finantelor si raspunsurile date

18-Nov-2015
1891

Anca Paliu Dragu, noul ministru al Finantelor, a raspuns recent mai multor intrebari adresate de parlamentari, abordand astfel mai multe teme si precizand, inainte de toate, ca va aplica masurile din Codul fiscal asa cum e stabilit in acest moment, tinand cont de cadrul fiscal existent.

In ce priveste raspunsurile date, acestea au vizat mai multe teme, pornind de la intrebarile parlamentarilor.

1. Astfel, in ce priveste situatia economica a Romaniei, Anca Paliu Dragu a declarat, potrivit HotNews.ro, urmatoarele:

"Cred ca situatia economica a Romaniei este una buna. De asemenea, am spus ca exista si anumite provocari si acele modificari vin din modificarea structurii economice. Romania se confrunta in 2008-2009 cu deficite extrem de mari, de nefinantat. (...)Dupa cativa ani de consolidare, avem in perioada 2014-2015 de relaxare fiscala care a inceput sa puna presiune pe bugetul statului. In plan economic vedem o stimulare a consumului.

Nu este o chestiune negativa cata vreme este administrabila. Economia are nevoie si de consum, si de expoturi, si de investitii, ca sa creasca. Trebuie sa fim prudenti in continuare, sa luam masuri de reforma structurala care sa asigure premisele unei cresteri economice mai accentuate. Avem o situatie economica buna cu niste provocari".


2. Referitor la regimul revedentelor, a mentionat:

"Este un subiect pe care il cunosc de ceva timp. Este un subiect foarte important si necesita o consolidare atenta, cu toate institutiile statului. Stiu ca sunt deja discutii si proiecte la Ministerul Finantelor, sunt preocupari in comisiile de specialitate. Consider ca este nevoie sa deschidem aceste discutii si sa avem un proiect serios. Trebuie sa folosim toata experienta dobandita pentru a ne asigura ca vom crea cel mai bun cadru fiscal in acest sens".


3. Conform sursei amintite mai sus, iata care a fost raspunsul dat la intrebarea privind conformarea voluntara:

"Exista intr-adevar progrese in colectare. Totusi, Romania se situeaza ca si pondere a veniturilor publice, ca procent din PIB, in esalonul din margine daca ne uitam la UE. De asemenea, eficienta colectarii nu se situeaza intr-un esalon fruntas. Aplicarea unor masuri moderne de aplicare prin care facilitam o pozitie centrala contribuabililor. Aici este cazul sa ne uitam la unele masuri specifice, cum ar fi stabilitatea controlui, cum ar fi criteriile de risc. Trebuie sa identificam profilul de risc al fiecarei companii. Noi acum platim acest personal la ANAF ca sa faca controale la companii foarte mici. Cu siguranta, fiind instrumente noi pe care le foloseste ANAF, este nevoie de programe de training al personalului ANAF."

4. Referitor la reformele structurale, Anca Paliu Dragu a declarat ca "Romania a demonstrat ca poate implementa reforme structurale. Exista si momente in care exista o oboseala in implementarea reformelor".

5. In ce priveste deficitul, iata care au fost declaratiile:

"Este un subiect foarte drag mie vis-a-vs de nivelul deficitului. Aici exista aceasta discutie, am avut-o de atatea ori in Romania. Cat trebuie sa fie de mare, cat de mic, cat de mult ne imprumutam. Trebuie sa ne imprumutam astfel incat costul sa fie acoperit de costul beneficiilor, dar in acelasi timp trebuie sa avem responsabilitatea si pentru generatiile viitoare. Este normal sa aruncam povara fiscala pe generatiile viitoare? Acest lucru as fi vrut sa-l precizez aici. Suntem responsabili pentru un comportament fiscal care sa ofere perspective si generatiilor viitoare".

6. In ce priveste insolventa persoanelor fizice:

"Nu este direct la finante, este specific mai multor ministere. Legea insolventei pentru persoane fizice exista in majoritatea statelor europene. Este bine sa impartim responsabilitatile intre debitor si creditor, un principiu elementar, ca daca nu-l respectam, atat debitorul cat si creditorul vor fi reticenti in a intra intr-o relatie de imprumut. Sunt mai mult decat dornica sa particip in aceste comisii de lucru".

7. Citata de aceeasi sursa, iata care e opinia noului ministru de finante referitor la domeniul investitiilor:

"Sunt multe proiecte de investitii, trebuie sa le scanam. Nu mai dorim sa vedem aceasta situatie in care un proiect se bugeteaza cu un an-doi, dupa care se aloca bani doar cu prezervarea obiectivelor. De asemenea, pe partea de investitii doresc sa ne concentram pe partea de finantare. Sunt deja grupuri de lucru la ministere".

8. In ce priveste companiile de stat, s-au facut urmatoarele comentarii:

"Companiile de stat sunt jucatori importanti ai economiei romanesti, in transporturi, in energie. Sunt in domenii cheie pentru cresterea economica. Costul si calitatea acestor bunuri si servicii reprezinta inputuri pentru alte sectoare de activitatea. De asemnea, sunt angajatori foarte mari. Situatia finaciara a companiilor de stat, din pacate, nu este tocmai de invidiat. Exista studii recente la Comisia Europeana in care am incercat sa comparam performanta companiilor de stat in 8 state. Romania se situata pe penultimul loc sau pe ultimul. Trebuie sa imbunatatim performanta acestor companii. Se poate rezolva prin transparenta sporita in ceea ce priveste obiectivele, managementul. Acesta este si rolul Guvernului, si Parlamentului".


9. Referitor la renegocierea MTO, Anca Paliu Dragu a explicat:

"Aceasta profilare pe termen mediu a situatiei fiscale in functie de PIB-ul potential si o diferentiere fata de PIB-ul Real. Abaterile de la tinta MTO se constata post-factum si in conditiile in care exista aceste abateri, statul membru trebuie sa justifice cauza care a dus la aceste abateri. Dar ceea ce poate Romania sa faca este sa creasca PIB-ul potential. Poate sa duca la o reevaluare a profilarii PIB-ului. Odata prin cresterea PIB-ului potential, vom intra intr-o alta zona a MTO".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "9 teme abordate de noul ministru al Finantelor si raspunsurile date":
Rating:

Nota: 2.38 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale. Bonurile castigatoare au valoarea de 504 lei
    • Loteria bonurilor fiscale a continuat duminica, 18 noiembrie, cu o noua extragere, castigatoare fiind desemnate bonurile fiscale emise in data de 29 octombrie 2018, cu o valoare de 504 lei. Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 31 octombrie 2018 a fost programata duminica, 18 noiembrie 2018, fondul de premiere fiind de 1 milion de lei. Din aceasta suma vor fi acordate cel mult 100 de premii. Daca numarul celor care detin un bon fiscal castigator si depun cereri de...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016