Ordinul 450/2022. Bancile, IFN-urile si casele de amanet trebuie sa afiseze in loc vizibil placheta cu informatii despre insolventa persoanelor fizice
Conform Ordinului 450/2022, bancile, IFN-urile si casele de amanet trebuie sa afiseze in loc vizibil placheta cu informatii despre insolventa persoanelor fizice.
Ordinul nr. 450/2022 privind unele masuri de informare a consumatorilor cu privire la insolventa persoanelor fizice a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 725 din 19 iulie 2022.
Prevederile se vor aplica incepand cu data de 17 septembrie 2022.
Insolventa persoanelor fizice
Astfel, prestatorii de servicii financiar-bancare si nebancare, precum si casele de amanet, au obligatia sa afiseze placheta informativa care contine date despre insolventa persoanelor fizice.
Placheta va fi realizata prin grija prestatorilor de servicii financiar-bancare si nebancare, precum si a caselor de amanet si se afiseaza in campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului, langa orarul de functionare sau langa casele de marcat.
Pentru a vedea Anexele, click AICI>>
Extras din Ordin:
Art. 1. -
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Impozit suplimentar pe cifra de afaceri Societate cu obiect principal de activitate cod CAEN 4730. Isi desfasoara activitatea in statia peco. Obtine venituri din vanzarea combustibil si din activitati secundare, de ex....citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
(1) Pentru corecta informare a consumatorilor si pentru a le oferi acestora posibilitatea sa afle informatii referitoare la modul in care pot avea acces la procedurile prevazute de Legea nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, prestatorii de servicii financiar-bancare si nebancare, precum si casele de amanet au obligatia sa afiseze placheta informativa prevazuta in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul ordin.
(2) Placheta prevazuta la alin. (1) va fi realizata prin grija prestatorilor de servicii financiar-bancare si nebancare, precum si a caselor de amanet, conform modelului prezentat in anexa nr. 1, si se afiseaza in campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului, langa orarul de functionare sau langa casele de marcat.
(3) Placheta prevazuta la alin. (1) va avea asociat codul QR cu referinta catre sectiunea Insolventa persoane fizice din cadrul paginii oficiale a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Art. 2. -
(1) Prestatorii de servicii financiar-bancare si nebancare, precum si casele de amanet care administreaza site-uri de vanzari produse si servicii sunt obligati sa afiseze pe prima pagina a site-ului - home page pictograma prevazuta in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezentul ordin.
(2) Pictograma prevazuta la alin. (1) va avea dimensiunea de 250 (L) x 50 (H) pixeli si va avea asociat un link cu referinta externa catre sectiunea Insolventa persoane fizice din cadrul paginii oficiale a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Art. 3. -
Placheta prevazuta la art. 1 si pictograma prevazuta la art. 2 vor fi descarcate gratuit de pe site-ul oficial al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, prin accesarea linkului https://anpc.ro/ce-este-insolventapersoanelor- fizice/
Art. 4. -
Reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor vor verifica respectarea prevederilor prezentului ordin in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a acestuia.
Art. 5. -
Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Acces e-Factura sindicat
Intrebare: Este obligatorie descarcarea facturilor emise pe numele sindicatului din e-Factura, avand in vedere ca sindicatul nu are activitate economica si nu este inregistrat la Registrul Comertului? Cum se procedeaza in caz afirmativ? Am incercat sa ma inregistrez ca reprezentant legal pe Ro e-Factura si imi solicita sa atasez o arhiva ZIP cu documentul semnat cu certificat electronic calificat sau documentul electronic care atesta calitatea de reprezentant legal. Precizez ca sunt posesorul unui...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Apartament detinut de angajator, pus la dispozitia salariatului
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit detine un apartament pe care decide sa-l ofere unui angajat spre folosinta in mod gratuit. Societatea achita toate utilitatile si cheltuielile de intretinere ale apartamentului. Trebuie considerate aceste cheltuieli cu intretinerea beneficii salariale ale angajatului printr-un act aditional la contract? Ar trebui stabilita si o chirii ca beneficiu salarial pentru angajat sau este in regula sa fie oferit in mod gratuit? Sunt aceste cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectarea unei erori privind inregistrarea si amortizarea unui mijloc de transport
Intrebare: Cum as putea corecta/regla la acest moment (decembrie 2024) un mijloc de transport inregistrat eronat? In 2023 s-a achizitionat o autoutilitara, s-a facut inregistrarea 2133 = 401 si 4426 = 401, iar aceasta a fost luata in evidenta in Registrul imobilizarilor. Dupa cateva zile, s-a decis vanzarea acesteia si am corectat receptia 371 = 401 si 4426 = 401, insa nu am sters din Registrul imobilizarilor. Am constatat aceasta eroare, autoutilitara generand astfel cheltuieli de amortizare...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Venituri din cedarea folosintei bunurilor. Obligatii de declarare
Intrebare: O persoana fizica, sa zicem George, detine in proprietate o suprafata de 10 ha teren agricol pe care il da in arenda prietenului sau, sa zicem Vasile, tot persoana fizica. Pretul stabilit in contract este de 1.000 lei/ha. Avand in vedere ca arendasul (Vasile) este persoana fizica, poate face retinere la sursa pentru impozit? Cum il declara? (Nu cred ca poate depune Declaratia 112). Cine declara impozitul aferent venitului din arenda in acest caz?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cabinet medical. OG 9/2025
Intrebare: O clinica are activitati medicale si de recuperare medicala si este constituita ca SRL cu codul CAEN 8622 si 8690. Are incheiate contracte de prestari servicii cu colaboratori medici (codul CAEN 8622) si cu terapeuti (codul CAEN 8690), tot SRL-uri, care presteaza la sediul acestei clinici. Avand in vedere Ordonanta 9/2025 privind activitatea cabinetelor medicale, va rog sa-mi spuneti daca se pot pastra aceste contracte intre SRL-uri, atat pentru medici, cat si pentru terapeuti. Mentionez ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<