Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 450/2022. Bancile, IFN-urile si casele de amanet trebuie sa afiseze in loc vizibil placheta cu informatii despre insolventa persoanelor fizice

19-Sep-2022
1327
Ordinul 450/2022. Bancile, IFN-urile si casele de amanet trebuie sa afiseze in loc vizibil placheta cu informatii despre insolventa persoanelor fizice

Conform Ordinului 450/2022, bancile, IFN-urile si casele de amanet trebuie sa afiseze in loc vizibil placheta cu informatii despre insolventa persoanelor fizice.

Ordinul nr. 450/2022 privind unele masuri de informare a consumatorilor cu privire la insolventa persoanelor fizice a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 725 din 19 iulie 2022.

Prevederile se vor aplica incepand cu data de 17 septembrie 2022. 

Insolventa persoanelor fizice

Astfel, prestatorii de servicii financiar-bancare si nebancare, precum si casele de amanet, au obligatia sa afiseze placheta informativa care contine date despre insolventa persoanelor fizice.

Placheta va fi realizata prin grija prestatorilor de servicii financiar-bancare si nebancare, precum si a caselor de amanet si se afiseaza in campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului, langa orarul de functionare sau langa casele de marcat.

Pentru a vedea Anexele, click AICI>>

Extras din Ordin:
Art. 1. -


(1) Pentru corecta informare a consumatorilor si pentru a le oferi acestora posibilitatea sa afle informatii referitoare la modul in care pot avea acces la procedurile prevazute de Legea nr. 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice, prestatorii de servicii financiar-bancare si nebancare, precum si casele de amanet au obligatia sa afiseze placheta informativa prevazuta in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul ordin.
(2) Placheta prevazuta la alin. (1) va fi realizata prin grija prestatorilor de servicii financiar-bancare si nebancare, precum si a caselor de amanet, conform modelului prezentat in anexa nr. 1, si se afiseaza in campul vizual al consumatorului, la loc vizibil, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului, langa orarul de functionare sau langa casele de marcat.
(3) Placheta prevazuta la alin. (1) va avea asociat codul QR cu referinta catre sectiunea Insolventa persoane fizice din cadrul paginii oficiale a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Art. 2. -
(1) Prestatorii de servicii financiar-bancare si nebancare, precum si casele de amanet care administreaza site-uri de vanzari produse si servicii sunt obligati sa afiseze pe prima pagina a site-ului - home page pictograma prevazuta in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezentul ordin.
(2) Pictograma prevazuta la alin. (1) va avea dimensiunea de 250 (L) x 50 (H) pixeli si va avea asociat un link cu referinta externa catre sectiunea Insolventa persoane fizice din cadrul paginii oficiale a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Art. 3. -
Placheta prevazuta la art. 1 si pictograma prevazuta la art. 2 vor fi descarcate gratuit de pe site-ul oficial al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, prin accesarea linkului https://anpc.ro/ce-este-insolventapersoanelor- fizice/
Art. 4. -
Reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor vor verifica respectarea prevederilor prezentului ordin in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a acestuia.
Art. 5. -
Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016