Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Socol: Vom avea o lege a falimentului personal

25-Iun-2013
3000
Vom avea o lege a falimentului personal, dar aceasta ar putea intra in aplicare numai duca ce se vor analiza cu foarte mare atentie efectele pe care legea le va crea in societate, a declarat Cristian Socol, consilier economic al premierului Guvernului Romaniei.

"Legea falimentului personal se va aplica dupa ce se va face analiza efectelor pe care aceasta le creeaza in societate asupra sistemului bancar, asupra persoanelor fizice si asa mai departe. Cand se va face analiza de impact cost/beneficiu, se va stabili foarte clar daca merita sa fie introdusa sau nu se va aplica. Asa cum s-a intamplat si cu legea insolventei la autoritatile locale: s-au pus in balanta costurile, s-au pus in balanta beneficiile, s-a observat ca reprezinta o cale de reducere a arieratelor la nivel local, foarte simplu s-a aplicat", a explicat Cristian Socol, citat de Agerpres.

In momentul de fata, o astfel de lege se afla in analiza, dar inca nu exista prea multe detalii despre forma ei. Potrivit proiectului de lege privind insolventa persoanelor fizice, care se afla in dezbatere in Parlament, procedura insolventei are ca scop acoperirea creantelor contra debitorului, iar in caz de faliment personal, bunurile debitorului vor fi lichidate in vederea acoperirii datoriilor sale.

Procedura de insolventa precum si celelalte procese si proceduri aferente sunt in competenta teritoriala a tribunalului in raza teritoriala a caruia isi are locuinta statornica, domiciliul sau resedinta debitorul.

Recent, o serie de parlamentari din opozitie, voiau sa treaca o lege a falimentului personal, dar cu serioase dezavantaje pentru cel care dorea sa deschida aceasta procedura. Astfel cel care era gasit falimentar de catre autoritati ar fi urmat sa aiba trecut in cazier, mentiunea de "Falit". In cazul in care debitorul nu a comis infractiunile de bancruta simpla ori frauduloasa sau de gestiune frauduloasa, acesta poate cere stergerea mentiunii de „falit” din cazierul judiciar:


- Dupa trei ani, daca, in procedura de faliment, debitul a fost acoperit in proportie de cel putin 75 la suta sau debitele neacoperite nu depasesc mai mult de 10.000 de euro (echivalent in cursul BNR de la data inchiderii procedurii).

- Dupa cinci ani, in cazul in care debitul a fost acoperit in proportie de 50 la suta sau daca debitele neacoperite nu depasesc echivalentul a 20.000 de euro si debitorul falit nu a facut vreuna dintre infractiunile mentionate mai sus.

- Dupa sapte ani de la inchiderea procedurii de faliment debitorul poate cere stergerea mentiunii de "falit" din cazier, se mentiona in textul de lege al celor de la PDL si Forta Civica. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016