Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP propune a doua rectificare bugetara din 2018: 2,69 miliarde de lei suplimentar pentru Finante. Transporturile pierd 1,16 miliarde lei

22-Nov-2018
974

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a elaborat proiectul celei de a doua rectificari bugetare din 2018, cu un deficit bugetar de 2,97% din PIB, care a fost pus in dezbatere publica pe site-ul institutiei, miercuri, 21 noiembrie 2018. 

“Rezultatele economice de pana in prezent argumenteaza posibilitatea realizarii unei valori nominale a produsului intern brut de 949,6 miliarde de lei, fata de 907,9 miliarde de lei cat s-a estimat la fundamentarea bugetului initial pe acest an si fata de 945 miliarde de lei cat s-a estimat la elaborarea primei rectificari bugetare”, se arata in comunicatul remis de MFP.

Asadar, proiectul de rectificare bugetara prevede majorarea per sold a veniturilor bugetului general consolidat cu 228,9 milioane de lei, in timp ce cheltuielile se majoreaza, per sold, cu 365,6 milioane de lei.

In comunicat se arata ca a doua rectificare bugetara din 2018 asigura fonduri suplimentare pentru:

  •  Ministerului Finantelor Publice - Actiuni Generale: +2,69 miliarde de lei din care: 1 miliard de lei dobanzi, 671,6 milioane de lei pentru contributia Romaniei la bugetul UE si 700 milioane de lei la Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului;
  • Ministerului Muncii si Justitiei Sociale: +787 milioane de lei (cei mai multi urmand sa fie folositi pentru asigurarea alocatiilor de stat pentru copii si drepturilor pentru persoane cu handicap);
  • Ministerului Sanatatii: +211,5 milioane de lei, in principal pentru asigurarea drepturilor salariale suportate de la bugetul de stat in cazul centrelor de permanenta, a unitatilor si compartimentelor de primiri urgente;
  • Ministerului Justitiei: +138,5 milioane de lei per sold, din care 100 milioane de lei pentru cheltuieli de personal;
  • Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice: + 85,2 milioane de lei per sold. + 98,42 milioane de lei;
  • Ministerului Afacerilor Interne: +70,6 milioane de lei per sold. Au fost asigurate 116 milioane de lei pentru plata pensiilor militare de stat;
  • Bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate se majoreaza la cheltuieli cu suma de 600 milioane de lei pentru asigurarea sumelor necesare decontarii serviciilor medicale, a medicamentelor cu si fara contributie personala si a medicamentelor utilizate in programele nationale cu scop curativ;
  • Bugetului Asigurarilor Sociale de Stat : + 45,4 milioane de lei;
  • Bugetului Asigurarilor pentru somaj:se majoreaza la cheltuieli cu 82,6 milioane de lei.

De asemenea, a doua rectificare bugetara din 2018 prevede ca in urmatoarele sectoare vor fi operate diminuari:

  • Ministerul Transporturilor: -1,16 miliarde de lei;
  • Ministerul Cercetarii si Inovarii: -228,9 milioane de lei;
  • Ministerul Educatiei Nationale: -198 milioane de lei;
  • Ministerul Culturii si Identitatii Nationale: -176,8 milioane de lei;
  • Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale: -166 milioane de lei;
  • Ministerul Fondurilor Europene: -164,9 milioane de lei;
  • Ministerul Finantelor Publice: -128,5 milioane de lei;
  • Ministerul Apelor si Padurilor: -95,9 milioane de lei;
  • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat: -71,6 milioane de lei;
  • Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale: -49 milioane de lei.

Proiectul de rectificare a fost realizat in urma discutiilor purtate cu reprezentantii ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat si bugetul asigurarilor sociale si poate fi consultat pe site-ul MFP la rubrica Transparenta decizionala.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP propune a doua rectificare bugetara din 2018: 2,69 miliarde de lei suplimentar pentru Finante. Transporturile pierd 1,16 miliarde lei":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Procedura de stabilire din oficiu a CAS si a CASS datorate de persoanele fizice (proiect de OPANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica, marti – 20 august, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea "Procedurii privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice, precum si a modelului si continutului unor formulare”. In prezent, potrivit art.155 alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, contribuabilii la sistemul de...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF: Calcularea cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor. Reglementari
    • Daca inca mai aveti intrebari privind reglementarile in privinta calcularii cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor, cel mai probabil va va fi de folos cea mai recenta informare transmisa de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Brasov. Asadar, pentru a veni in ajutorul contribuabililor inca nedumeriti in privinta reglementarilor privind calculul cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor,...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde: Ce declaratii se depun in cazul in care se defecteaza casa de marcat?
    • In cadrul celei mai recente sesiuni de asistenta online oferita de specialistii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, unul dintre contribuabili a adresat o intrebare care, probabil, ii va interesa pe foarte multi agenti economici la un moment dat: Ce declaratii se depun in cazul in care casa de marcat se strica? Asadar, intrebarea completa adresata de contribuabil suna in felul urmator: “In situatia in care intr-o luna nu exista date de la casa de marcat (memoria...» citeste mai departe aici

  • Precizari DGRFP: Modificarile aduse "Decontului de TVA". NOUL Formular 300
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti a remis, joi- 22 august, un comunicat de presa in care vine in ajutorul contribuabililor cu precizari privind modificarile aduse Formularului 300 - "Decont de taxa pe valoarea adaugata" . Asadar, iata care sunt principalele modificari amintite de sursa citata: Prin noul Formular 300 adoptat prin OPANAF 2227/2019 s-a introdus posibilitatea depunerii D300 de catre succesori. Acest lucru este posibil in conditiile in care codul de...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Energiei: Numai Parlamentul mai poate modifica OUG 114
    • Prezent la conferinta Focus Energetic, ministrul Energiei - Anton Anton a declarat, joi – 22 august, ca modificarea Ordonantei de Urgenta nr. 114/2018 sta acum in mainile Parlamentului. Acesta a precizat ca la nivelul Guvernului nu exista niciun fel de intentie de a face acest lucru. "(OUG, n.r.) 114 este in Parlament, in comisie, si toate amendamentele pe care si noi, si altii am fi dorit sa le aducem la 114, respectiv OUG 19, sunt acolo. Deci este in puterea Parlamentului sa o modifice",...» citeste mai departe aici

  • Scutire impozit pe profit reinvestit. Monografie contabila
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va raspunde intrebarilor formulate in urmatoarea situatie: O companie a achizitionat 2 autobetoniere noi cu cod clasificatie 2.1.20.3.1. Compania a ales amortizarea liniara cu durata de amortizare 6 ani, in nomenclator este intre 4 - 8 ani. Este toata valoarea amortizarii lunare fiscale egala cu cea contabila? Este corect sa se faca diminuarea impozitului pe profit cu 16/100? Care sunt inregistrarile contabile? Raspunsul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016