Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile reguli pentru impozitul pe cladiri au fost publicate. Cum arata normele modificate?

22-Mar-2016
4437

Prin Hotararea Guvernului 159/2016 au fost modificate normele Codului fiscal in ce priveste impozitul pe cladiri si alte taxe si impozite locale. Aceste clarificari vizeaza modul de calcul pentru impozitul pe cladiri in functie de destinatia cladirii si alte conditii care privesc suprafetele utilizate si deducerea cheltuielilor.

Astfel, in cazul cladirilor cu destinatie mixta (atat locuinta, cat si sediu social), se achita un impozit similar celui pentru cladirile rezidentiale, cu conditia ca suprafetele destinate celor doua spatii sa nu poata fi delimitate, iar cheltuielile cu utilitatile sa nu fie deduse, ci suportate de proprietarul persoana fizica.

Aceste noi reglementari sunt astfel aduse de Hotararea Guvernului nr. 159/2016 - HG 159/2016 - pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016 a aparut luni in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 208. Noile prevederi au intrat in vigoare odata cu publicarea in Monitorul Oficial.

In ce priveste reglementarile amintite mai sus, redam si explicatiile aduse de hotararea oficiala:

"In aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru calcularea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice, unde este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar suprafetele folosite in scop rezidential si nerezidential nu sunt evidentiate distinct, impozitul se calculeaza conform art. 458 din Codul fiscal (ca pentru cladiri nereziden?iale - n. red.) daca exista cheltuieli cu utilitatile inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica. In cazul in care nu exista cheltuieli cu utilitatile inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul se calculeaza conform prevederilor art. 457 din Codul fiscal ".

Art. 457 face referire la cladirile rezidentiale.

Cristian Rapcencu, consultant fiscal, a declarat recent pentru HotNews.ro ca aceste clarificari aduse prin HG 159/2016 (noile norme) nu sunt suficiente:

"Din pacate, si in varianta finala mentiunea cu privire la deducerea utilitatilor se aplica DOAR in cazul suprafetelor care NU pot fi delimitate. Desi modificarile normelor ar fi trebuit sa clarifice regimul aplicabil acestor cladiri, forma finala lasa loc interpretarilor".


Retinem ca la acest moment consideram cladire rezidentiala imobilul in care nu se desfasoara activitati economice, iar impozitul se va calcula la o valoare a cladirii stabilita la fel ca si in anii precedenti.

Dar daca intr-o cladire se desfasoara activitati economice, lucrurile se complica. Redam mai jos exemplul prezentat de Cristian Rapcencu, facand precizarea ca se face o paralela intre optiunile pe care le are un PFA care are sediu social in locuinta proprie:

"Practic, daca am sediul unui PFA intr-o camera din propriul apartament dobandit acum sase ani si se stie suprafata camerei, chiar daca nu imi deduc utilitatile, impozitul ar trebui sa il calculez prin insumarea impozitelor pentru cele doua suprafete.....

Adica, acea camera este considerata nerezidentiala si am de ales:
- raport de evaluare, pentru o cota intre 0,2-1,3%;
sau
- nu apelez la un evaluator dar impozitul este de 2% la valoarea stabilita ca si cum cladirea ar fi rezidentiala

Observati asadar....chiar daca nu imi deduc utilitatile, se cunosc suprafetele...si astfel costurile mele cresc, un raport de evaluare fiind cateva sute de lei."

Practic, retinem ca daca putem delimita suprafetele si nu deducem cheltuielile, se calculeaza impozitul prin insumarea sumelor pentru suprafetele distincte (sediu + locuinta) = spatiu nerezidential si doua optiuni: raport de evaluare (cota intre 0,2-1,3%) sau fara raport (impozitul este de 2% la valoarea stabilita ca pentru o cladire rezidentiala).

Daca NU DELIMITAM suprafetele, putem depune declaratie pe propria raspundere ca NU SE DEDUC UTILITATILE => REZULTA CLADIRE REZIDENTIALA (nu se mai evalueaza de catre evaluator).

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile reguli pentru impozitul pe cladiri au fost publicate. Cum arata normele modificate?":
Rating:

Nota: 3.22 din 16 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Instructiuni de completare/validare a Formularului 394
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti atrage atentia contribuabililor asupra completarii si depunerii Formularului 394 – care trebuie depus pana pe data de 30 mai. Termenul limita de depunere a Formularului 394 “Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritorul national aferente perioadei de raportare precedente” este joi, 30 mai. Cu aceasta ocazie, DGRFP face mai multe precizari privind depunerea formularului....» citeste mai departe aici

  • Obligatii privind contractele civile. Incadrare fiscala
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va oferi raspuns la intrebarile redate mai jos. 1. Se datoreaza CAS pentru contractul civil? Daca da, in ce formular se declara acesta? 2. Care sunt limitarile in utilizarea contractului civil (numar de zile/an, tipuri de activitatii)? 3. Care sunt diferentele dintre activitatea prestata de un zilier si cea prestata in baza unui contract civil? Raspunsul specialistului 1 – 2. Avand in vedere sfera larga a contractelor civile...» citeste mai departe aici

  • Lista serviciilor livrate de ANAF contribuabililor
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat, la inceputul lunii mai, catalogul serviciilor livrate contribuabililor, unde se gasesc informatii detaliate cu fiecare serviciu pe care contribuabilii il pot solicita, dar si o lista cu informatiile care nu intra in categoria “de interes public”. In cele ce urmeaza redam lista completa a serviciilor puse de ANAF la dispozitia contribuabililor. Acordarea de informatii publice de interes general Acordarea de audiente Accesul...» citeste mai departe aici

  • Determinare rezerva legala la societatea care inregistreaza pierdere
    • "Sa presupunem ca la sfarsitul anului 2017 firma X a avut o pierdere de 400.000 lei. Iar la sfarsitul anului 2018 are un profit de 300.000 lei. Mai este obligatorie constituirea rezervei legale pentru anul 2018? Dar pentru anul 2017? Rezerva legala se va constitui pentru intreaga suma de 300.000 lei, desi cu un an inainte firma a fost pe pierdere?" La aceste intrebari va raspunde consultantul nostru in cele ce urmeaza. Raspunsul specialistului Conform prevederilor pct. 420 si urmatoarele din...» citeste mai departe aici

  • MFP: Finantare pentru investitiile de minimum 1 milion de euro (schema de ajutor de stat 807/2014). TOATE proiectele eligibile vor primi finantare!
    • Investitorii sunt incurajati de Ministerul Finantelor Publice sa depuna cereri pentru finantare prin intermediul schemei de ajutor de stat 807/2014. MFP ofera asigurari ca se vor lua masurile necesare astfel incat TOATE proiectele eligibile sa primeasca finantarea necesara. Cererile de finantare depuse pentru investitii mai mari de 1 milion de lei vor fi analizate in sesiune continua, iar daca solicitarile de finantare depasesc bugetul alocat, la rectificarea bugetara vor fi asigurate sumele...» citeste mai departe aici

  • ANOFM a anuntat calendarul programelor GRATUITE de formare profesionala pentru luna iunie
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) anunta 159 de programe de formare profesionala pentru luna iunie 2019, la nivel national. In total, sunt asteptate peste 2.700 de persoane la cursurile gratuite oferite prin intermediul Agentiei. “2.714 persoane vor participa la cursurile gratuite organizate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca in luna iunie 2019”, transmite ANOFM. Dintre toate cursurile la care se pot inscrie persoanele fizice in luna iunie,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016