Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum vor achita firmele impozitul pe cladiri in 2018?

12-Mar-2018
1991

In anul 2018, firmele care detin cladiri sunt nevoite sa achite impozit pentru acestea pentru anul intreg, chiar daca ulterior le vor vinde in cursul aceluiasi an (situatie in care noul proprietar va datora impozitul incepand cu 2019).

Potrivit Contabilul.ro, cota de impozit pe cladiri este determinata de consiliul local al fiecarei localitati, impozitul putand fi platit in cel mult doua transe (pana la 31 martie 2018 si pana la 30 septembrie 2018) sau in avans pe tot anul.

In functie de destinatia cladirii, impozitul pentru cladiri se calculeaza, dupa cum urmeaza:

  • cladiri rezidentiale (utilizate in scop de locuit);
  • cladiri nerezidentiale (folosite in scop economic);
  • cladiri cu destinatie mixta (utilizate in scop rezidential, cat si in scop nerezidential).

 

Potrivit articolului 460 al Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, in cazul imobilelor detinute de firme, impozitul este calculat, astfel:

  • pentru cladirile rezidentiale, impozitul se calculeaza prin aplicarea unei cote cuprinse intre 0,08% si 0,2% asupra valorii impozabile a cladirii;
  • pentru cladirile nerezidentiale, impozitul se calculeaza prin aplicarea unei cote cuprinse intre 0,2% si 1,3% asupra valorii impozabile a cladirii;
  • pentru cladirile cu destinatie mixta, impozitul se determina prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata de locuit cu impozitul calculat pentru suprafata folosita pentru activitatea economica.

 

Valoarea impozabila a cladirilor aflate in proprietatea firmelor va fi in anul 2018 valoarea de la 31.12.2017, astfel:

  • ultima valoare impozabila inregistrata in evidentele organului fiscal;
  • valoarea rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat;
  • valoarea cladirilor care rezulta din actul prin care se transfera dreptul de proprietate, in cazul cladirilor dobandite in cursul anului fiscal anterior.

 

De retinut ca valoarea impozabila a cladirii trebuie actualizata cel putin o data la trei ani, pe baza unui raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat, depus la organul fiscal local pana la primul termen de plata din anul de referinta.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum vor achita firmele impozitul pe cladiri in 2018?":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • A4200 si D394: Diferente intre datele raportate la ANAF
    • In studiul de caz propus astazi unul dintre specialistii nostri ne va arata ce se intampla in cazul in care exista diferente intre datele raportate la ANAF in Declaratia A4200 si Declaratia 394. La ajutorul specialistilor nostri a apelat un contribuabil care se confrunta cu urmatoarea situatie: Vechea casa de marcat nu emitea bon fiscal cu CUI decat la solicitarea clientilor. Noua casa de marcat cu jurnal electronic emite bon fiscal cu CUI si la cerere si daca se solicita factura fiscala. Este...» citeste mai departe aici

  • Legea privind restituirea sumelor pe taxa speciala pentru autoturisme a fost promulgata
    • Presedintele Klaus Iohannis a semnat, luni, decretul pentru promulgarea Legii privind restituirea contravalorii taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule, a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si a timbrului de mediu pentru autovehicule. Asadar, seful statului a semnat decretul pentru promulgarea legii pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 52/2017 pentru restituirea sumelor taxelor speciale, taxelor de...» citeste mai departe aici

  • CE a adoptat o reforma care permite reducerea TVA pentru publicatiile online si print
    • Statele membre UE au posibilitatea sa aplice cote reduse de TVA, inclusiv cote zero in cazul publicatiilor electronice, potrivit unei directive adoptate saptamana trecuta, pe 6 noiembrie, de Consiliul pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene. Directiva adoptata de CE permite alinierea normelor privind TVA pentru publicatiile electronice si pe suport fizic, se arata intr-un comunicat publicat pe siteul Consiliului European. Astfel, statele membre au posibilitatea de a prevedea...» citeste mai departe aici

  • Eroare casa de marcat. Documente contabile: Corectarea erorii si completarea A4200
    • Care sunt documnete care trebuie intocmite in cazul aparitiei unei erori la casa de marcat, eroare care nu poate fi corectata in ziua in care apare? Astazi vom vorbi despre o situatie cu care se poate confrunta oricand un operator economic: erorile care pot aparea in folosirea AMEF. De exemplu, o societate intampina urmatoarea problema: La unul din punctele de lucru ale societatii s-a tastat din greseala pe casa de marcat o valoare foarte mare. Corectia nu a fost posibila in ziua respectiva si...» citeste mai departe aici

  • AFM a publicat lista persoanelor juridice aprobate in programul RABLA si RABLA PLUS
    • Administratia Fondului pentru Mediu a publicat luni, 12 noiembrie, listele cu persoanele juridice aprobate in cadrul Programelor Rabla si Rabla Plus. “Ca urmare a aprobarii dosarelor de finantare in sedinta Comitetului de Avizare din data de 12 noiembrie 2018, Administratia Fondului pentru Mediu a publicat liste noi cu persoanele juridice acceptate in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national (Programul Rabla) si in Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016