Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declarare impozit pe cladiri in procent de1,5 din 2014. Cum va functiona?

17-Ian-2014
5622
Una dintre modificarile majore in materie de impozitare aplicabile in anul 2014 este modul in care va functiona aplicarea impozitului de 1,5% pentru cladiri datorat incepand cu 1 ianuarie 2014.

Pentru acest fapt, vom detalia mai exact prevederile art. 296^35 din Codul fiscal, ce stabileste ca impozitul pe constructii se calculeaza prin aplicarea unei cote de 1,5% asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor la data de 31 decembrie a anului anterior.

Impozitul este datorat de persoanele juridice romane si ne referim in special la toate societatile comerciale, indiferent de forma de organizare, persoane juridice straine ce desfasoara activitati economice printr-un sediu permanent, cum ar fi sucursalele sau societati comerciale straine ce si-au declarat sediul social in Romania.
 
Nu datoreaza acest tip de impozit persoanele fizice, institutiile publice, asociatiile si fundatiile sau institutele nationale de cercetare-dezvoltare.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Baza impozabila pentru acest impozit este valoarea bruta a cladirilor inregistrate in patrimoniu regasite in clasa 1 din HG 2139/2004 privind catalogul mijloacelor fixe. Retinem ca aceasta este valoarea contabila bruta fara se se diminueze sumele impozabile cu valoarea amortizarii.

Din valoarea bruta care se scad urmatoarele valori:

1) valoarea cladirilor, inclusiv valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru cladirile inchiriate, luate in concesiune, aflate in administrare ori in folosinta, pentru care se datoreaza impozit pe cladiri, de catre contribuabil sau proprietar, dupa caz. . Deci retinem aspectul nu se datoreaza acest impozit pentru cladirile pentru care se achita deja impozit la taxele locale sau pentru modernizarile efectuate la cladiri inchiriate.

2) valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru constructiile, aflate sau care urmeaza sa fie trecute in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale;

3) valoarea constructiilor din subgrupa 1.2.9. "Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole" din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004, cu modificarile ulterioare.
 
Impozitul se calculeaza si se declara pana pe data de 25 mai si se achita in 2 transe egale pana la data de 25 mai respectiv 25 septembrie inclusiv.


Grupe la care se va datora acest impozit?

1.1 Constructii industriale
1.2 Constructii agricole, mai putin 1.2.9. "Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole"
1.3 Constructii pentru transporturi posta si telecomunicatii
1.4 Constructii hidrotehnice
1.5 Constructii pentru afaceri, comert, depozitare.
1.6 Constructii de locuinte si social-culturale.
1.7 Constructii pentru transportul energiei electrice.
1.8 Constructii pentru alimentare cu apa, canalizare si imbunatatiri funciare
1.9 Constructii pentru transportul si distributia petrolului, gazelor, lichidelor industriale, aerului comprimat si pentru termoficare.
1.10 Alte constructii neregasite in cadrul grupei 1.

Legislatia actuala nu prevede efectuarea reevaluarii in mod special pentru a determina baza impozitului, insa se recomanda atat din motive de imagine fidela, cat si din alte considerent, cum ar fi o posibila majorare a impozitului pentru cladirile nereevaluate, similar actualelor reglementari privind impozitul pe cladiri datorat la taxele locale.

Raspuns oferit de consultantul Adrian Benta pentru www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declarare impozit pe cladiri in procent de1,5 din 2014. Cum va functiona?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016