Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea nr. 75/2015 privind aprobarea OG 14/2014 pentru modificarea si completarea OUG 88/1997

20-Apr-2015
2960

Redam mai jos Legea nr. 75/2015 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 14/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor in vigoare de la 18.04.2015.

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

 Articol unic.

Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 14 din 31 iulie 2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor, adoptata in temeiul art. 1 pct. I.12 din Legea nr. 119/2014 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 618 din 22 august 2014, cu urmatoarele modificari si completari:

1. La articolul unic, inaintea punctului 1 se introduce un nou punct, cu urmatorul cuprins:
"

- La articolul 3, dupa litera d) se introduce o noua litera, litera d1), cu urmatorul cuprins:
«

d1) active functionale inseamna totalitatea resurselor economice care constau in active fixe, circulante, de trezorerie, know-how etc., inclusiv a drepturilor si obligatiilor nascute in legatura cu acestea, precum si resursele umane, apreciate pe baze rezonabile ca fiind exploatabile in procese economice prezente si viitoare;»".

2. La articolul unic punctul 2, partea introductiva a alineatului (1) al articolului 241 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 241.

(1) Societatile/Regiile autonome la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar si filialele acestora pot transfera prin negociere directa active aflate in proprietatea lor persoanelor juridice la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar sau filialelor acestora, cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:".

3. La articolul unic, dupa punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 21, cu urmatorul cuprins:
"

21. Dupa articolul 241 se introduce un nou articol, articolul 242, cu urmatorul cuprins:
«
Art. 242.

(1) Institutiile publice implicate si societatile/regiile autonome cu capital majoritar sau integral de stat pot prelua active si active functionale de la alte societati/regii autonome in scopul valorificarii acestora prin includerea lor in circuite economice viabile si/sau in societati/regii autonome infiintate potrivit legii.

(2) Preluarea va avea ca scop reducerea nivelului arieratelor, restructurarea sau reorganizarea operatorului economic de la care se preiau activele functionale.»"
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

PREsEDINTELE CAMEREI DEPUTAtILOR
VALERIU-STEFAN ZGONEA PRESEDINTELE SENATULUI
CALIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TARICEANU

Bucuresti, 14 aprilie 2015.

Nr. 75.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Lichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-T

    • Daca ai decis sa inchizi o firma, este esential sa stii ca procesul de lichidare nu inseamna doar radierea din Registrul Comertului, ci presupune si indeplinirea unor obligatii fiscale clare fata de ANAF. Printre acestea, se numara depunerea Declaratiei 101 privind impozitul pe profit, precum si, dupa caz, fisierul SAF-T (D406) pentru perioada de lichidare. In acest articol explicam, pe scurt si cu trimitere la temeiul legal pana cand se depune Declaratia...» citeste mai departe aici

  • [SANCTIUNI E-TVA din 1 iulie 2025] Ce risti daca nu raspunzi la notificarea de conformare si PROCEDURA de LUCRU

    • Incepand cu 1 iulie 2025, notificarile de conformare RO e-TVA devin obligatorii pentru toti contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA. Conform prevederilor OUG nr. 70/2024, lipsa unui raspuns complet si in termen poate atrage sanctiuni, inclusiv etichetarea contribuabilului ca avand risc fiscal ridicat. In acest articol detaliem ce presupune aceasta obligatie, ce consecinte pot aparea in caz de neconformare si care este procedura oficiala de lucru impusa de ANAF. » citeste mai departe aici

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie

    • Notificarea de conformare E-TVA este documentul prin care ANAF solicita contribuabililor explicatii privind diferentele dintre decontul de TVA depus (D300) si decontul precompletat RO e-TVA generat automat de sistem. In termen de 20 de zile de la data primirii notificarii, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA are obligatia sa transmita ca raspuns la aceasta, prin mijloace electronice, rezultatul verificarilor realizate asupra diferentelor comunicate prin Notificarea de conformare...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • [E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti

    • Facturarea electronica a generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu o schimbare radicala a modului lor de lucru, ceea ce a generat instantaneu o multime de situatii foarte dificil de gestionat. Ca urmare, intrebarile au inceput sa curga. Multe dintre aceste intrebari sunt foarte specifice, de genul: „Oare societatea mea, cu codul CAEN X, care comercializeaza produsele Y catre clientii Z, trebuie sa emita facturi electronice?”. Altele sunt...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016