Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati legislatie fiscala 28 septembrie - 2 octombrie 2009 - Monitorul Oficial

09-Oct-2009
1889

LEGE nr. 295 din 28 septembrie 2009


pentru modificarea si completarea art. 20 din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza societatile comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola.

Important!
Bunurile mobile corporale prevazute in contractul de concesiune, uzate fizic si moral, trec din domeniul public in domeniul privat al statului si pot fi casate, cu acordul concesionarului, potrivit prevederilor legale in vigoare, iar sumele rezultate din valorificarea activelor corporale casate se vireaza in contul Agentiei Domeniilor Statului si se fac venit la bugetul de stat.

La expirarea contractului de concesiune beneficiarul este obligat sa restituie liber de orice sarcini bunul incredintat prin contract, inclusiv investitiile realizate, cu exceptia bunurilor care au fost casate potrivit alin. (21).

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

----------------------------------------------------------

ORDIN nr. 2.624 din 10 septembrie 2009
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2.116/2007 privind aprobarea cheltuielilor eligibile pentru Programul operational Asistenta tehnica

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 647 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza beneficiarii Programului operational de Asistenta tehnica, stabilind tipurile de cheltuieli care sunt eligibile.

Important!
Cheltuielile efectuate pentru implementarea operatiunilor din cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de interventie prezentate la art. 1 sunt considerate eligibile daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt efectuate incepand cu data de 1 ianuarie 2007;
b) sunt in concordanta cu obiectivele POAT; si
c) sunt necesare implementarii proiectului.

Cheltuielile efectuate pentru sprijinirea activitatii coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora sunt considerate eligibile daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt efectuate incepand cu data intrarii in vigoare a Protocolului tripartit dintre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei, Ministerul Finantelor Publice si fiecare agentie pentru dezvoltare regionala in parte;
b) nu sunt finantate din axa prioritara 6 din Programul operational regional;
c) sunt in concordanta cu obiectivele POAT;
d) sunt necesare implementarii proiectului.

Sunt considerate eligibile atat cheltuielile efectuate pentru remunerarea personalului contractual (inclusiv contributiile salariale suportate de catre angajat si angajator), avand atributii in programarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea, gestionarea, coordonarea, controlul si auditul instrumentelor structurale, incadrat in cadrul ACIS, al AM POAT, al ACP si al AA, cat si cheltuielile efectuate pentru remunerarea coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora, proportional cu timpul efectiv lucrat pentru indeplinirea atributiilor stabilite pentru coordonatorii de poli de crestere si personalul de sprijin al acestora conform Protocolului tripartit dintre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei, Ministerul Finantelor Publice si fiecare agentie pentru dezvoltare regionala in parte."

Categoriile de cheltuieli eligibile pentru prestarea de servicii necesare in cadrul proiectelor pentru finantarea activitatii coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora sunt urmatoarele:

a) cheltuielile pentru achizitionarea sau realizarea de studii si analize;
b) cheltuielile pentru consultanta si expertiza tehnica, financiara, contabila, fiscala si juridica (inclusiv pentru elaborarea de rapoarte, strategii, ghiduri, metodologii);
c) cheltuielile de informare si publicitate pentru proiect, care rezulta din obligatiile beneficiarului;
d) cheltuielile efectuate pentru organizarea de evenimente;
e) cheltuielile efectuate cu traduceri si interpretariat;
f) cheltuielile pentru servicii informatice si de comunicatii: instalare, intretinere si reparare echipamente informatice, de comunicatii, periferice de calcul si instalatii;
g) cheltuielile pentru participarea coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora la sesiuni de instruire, justificata prin prisma activitatilor din proiect si a atributiilor acestora;
h) cheltuielile pentru recrutarea si selectia coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora, si anume cele necesare pentru publicarea anunturilor si multiplicarea documentelor pentru evaluarea candidatilor;
i) cheltuielile privind achizitionarea serviciilor de audit.
----------------------------------------------------------

ORDIN nr. 2.643 din 17 septembrie 2009
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului mediului si dezvoltarii durabile si al ministrului economiei si finantelor nr. 1.415/3.399/2008 privind aprobarea listei cheltuielilor eligibile pentru proiectele finantate in cadrul Programului operational sectorial "Mediu" 2007-2013

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI Nr. 1.182 din 7 septembrie 2009
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 2.643 din 17 septembrie 2009
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 648 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza beneficiarii Programului operational sectorial "Mediu" 2007-2013, stabilind care tipuri de cheltuieli sunt eligibile.

Important!
Contributia in natura, amortizarea, cheltuielile cu achizitia imobilelor deja construite si cheltuielile pentru locuinte nu sunt cheltuieli eligibile pentru POS ?Mediu?".

Cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului, care cuprind cheltuielile aferente asigurarii cu utilitatile necesare functionarii obiectivului de investitie, precum: alimentarea cu apa, canalizare, alimentare cu gaze naturale si alti combustibili tehnologici, agent termic, energie electrica, aer comprimat tehnologic si instrumental, telecomunicatii, drumuri de acces, care se executa pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca apartinand obiectivului de investitie, precum si cheltuielile aferente racordarii la retelele de utilitati.

a) cheltuieli pentru studii de teren care cuprind cheltuieli pentru studii geotehnice, geochimice, geologice, geofizice, hidrologice, hidrogeologice, fotogrammetrice, topografice si de stabilitate a terenurilor pe care se amplaseaza obiectivul de investitie;
cheltuielile cu salariile, inclusiv contributiile salariale suportate de catre angajat si angajator pentru personalul incadrat la nivelul beneficiarului/partenerului si implicat in managementul si/sau implementarea proiectului, indiferent daca personalul este contractual sau incadrat pe functie publica, pentru care nivelul se stabileste astfel:

a) pentru personalul incadrat pe functia publica, nivelul salariului respecta prevederile legale in vigoare aplicabile functionarilor publici;
b) pentru personalul contractual, nivelul salariului nu poate fi mai mare decat nivelul salarial practicat in mod obisnuit, inainte de implementarea proiectului, de beneficiarul/partenerul in cadrul caruia este incadrat.

Cheltuielile cu salariile prevazute la primul paragraf se deconteaza conform actului juridic de incadrare si proportional cu procentul prevazut in fisa postului/foaia de prezenta aferent atributiilor specifice implementarii proiectului.
----------------------------------------------------------

CIRCULARA nr. 36 din 1 octombrie 2009
privind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei valabil in luna octombrie 2009

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 648 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza tuturor persoanelor interesate de politica Bancii Nationale a Romaniei de stabilire a ratei dobanzii.

Important!
Pentru luna octombrie 2009, nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei este de 8,50% pe an.

Articol adaugat la 09 octombrie 2009

Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra Neamt

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati legislatie fiscala 28 septembrie - 2 octombrie 2009 - Monitorul Oficial":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.