Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Accesul la componentele Sistemului informatic integrat vamal (SIIV)

17-Oct-2014
3105
In Monitorul Oficial nr. 672 din 12.09. 2014 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2782/2014 pentru aprobarea Normelor privind accesul la componentele Sistemului informatic integrat vamal (SIIV).

Prin aceste norme s-au stabilit regulile, procedurile si conditiile necesare pentru obtinerea accesului la Sistemul roman de procesare a declaratiei vamale (RCDPS), Sistemul de control al importului (ICS-RO) si Sistemul de control al exportului (ECS-RO), sisteme componente ale Sistemului informatic integrat vamal (SIIV) aplicabile incepand cu data de 15 septembrie 2014.

Componentele SIIV pentru care se aplica aceste norme sunt:
- Sistemul roman de procesare a declaratiei vamale RCDPS. RCDPS este un sistem informatic care permite procesarea declaratiilor vamale de import prin procedee informatice.
- Sistemul de control al exportului ECS-RO. ECS-RO este un sistem informatic care asigura managementul urmaririi marfurilor exportate pana la iesirea din Comunitate
- Sistemul de control al importului ICSRO. ICS-RO este un sistem informatic bazat pe schimburi de mesaje electronice, care asigura gestiunea datelor din declaratiile sumare de intrare si contribuie la sporirea sigurantei si securitatii lantului logistic international privind circulatia marfurilor care intra pe teritoriul vamal al Comunitatii.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Intreprinderi legate. Microintreprindere Avem o firma micro cu 2 asociati 50% si 50%. Cei 2 asociati mai au o micro unul are 95% si celalalt asociat 5%. Ambele firme pot sa fie micro?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozitul pe veniturile din investitii Multumesc pentru clarificari. Se indeplinesc cele trei conditiile pentru a fi SOP. Aceste actiuni au trei momente: grant date (momentul acordarii), vested (momentul cand angajatul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Monografie societate de constructii Societatea pe CAEN vechi 4120 presteaza lucrari constructie pe baza de contract de antrepriza cu diverse societati private si /sau stat. Societatea achizitioneaza si materiale de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Facturare si deductibilitate cheltuieli. TVA Am un client care are trei societati, toate cu contracte de prestari servicii contabilitate. Pentru ca doua dintre ele nu au incasari, administratorul mi-a propus sa facturez...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozitul pe constructii Societatea utilizeaza, in baza unui contract de inchiriere, o cladire in care isi desfasoara activitatea. Cu acordul proprietarului s-au facut modernizari ale cladirii,...citeste mai mult

Accesul la componentele SIIV se realizeaza pe baza autorizatiei eliberate de Directia tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF-DTICSV)

Autorizatiile de acces la componentele Sistemului informatic integrat vamal emise inainte de intrarea in vigoare a acestui ordin isi pastreaza valabilitatea pana cel tarziu la data de 1 martie 2015.

Pentru obtinerea autorizatiei de acces la componentele SIIV, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte tehnice hardware si software
- Hardware (cerinte minime):
• procesor - Pentium IV;
• memorie RAM - minimum 1 GB;
• HDD 150 GB;
• USB;
• Conexiune internet stabila (minimum 1 Mbps)
• Imprimanta laser
- Software:
• sistem de operare: Windows XP, Windows 7 sau superior;
• Internet Explorer versiunea 6.0 sau superioara;
• Java Runtime Environment versiunea 1.6 sau superioara;
• Acrobat Reader PDF - versiune 7.0 sau superioara.

Autorizatia de acces la componentele SIIV se acorda pe baza unei cereri scrise ce se transmite la ANAF-DTICSV.
Dupa obtinerea autorizatiei de acces la componentele SIIV, titularul acesteia va depune o copie a acesteia la fiecare birou vamal pentru care a fost autorizat, impreuna cu lista persoanelor pentru care se solicita crearea conturilor utilizatori. Persoanele desemnate din cadrul biroului vamal, in baza documentelor depuse, creeaza conturi de utilizatori si atribuie roluri specifice utilizatorilor pentru accesul la componentele SIIV. Informatiile necesare conectarii la componentele SIIV vor fi transmise pe adresele de e-mail ale persoanelor desemnate de solicitant sa utilizeze sistemul informatic.


Autor: Irina Dumitrescu


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016