
Raportul Special
realizat de specialisti
ANAF a modificat atat modelul, cat si continutul unor documente si formulare utilizate in activitatea de inspectie fiscala la persoane fizice. Aceste modificari au fost stabilite prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 2117/2011, publicat in Monitorul Oficial nr. 418/15.06.2011.
Actul normativ se refera la urmatoarele formulare:
1. Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale ? reprezinta actul administrativ fiscal emis de organele de inspectie fiscala in aplicarea prevederilor legale privind stabilirea diferentelor de impozit pe venit.
Decizia de impunere se va completa la finalizarea unei inspectii fiscale, ca urmare a stabilirii de obligatii privind impozitul pe venit in sarcina unor persoane fizice, inregistrate sau neinregistrate la organul fiscal, care au desfasurat activitati economice supuse impozitarii, pe baza constatarilor inscrise in ?Raportul de inspectie fiscala incheiat la persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale?.
Examen Consultant Fiscal 2026
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Impozitul pe venit stabilit de organele de inspectie fiscala, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente acestuia se platesc in functie de data comunicarii deciziei de impunere, astfel:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.
2. Decizie de impunere pentru solutionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare ? reprezinta actul administrativ fiscal emis de organele de inspectie fiscala la finalizarea inspectiei fiscale pentru solutionarea cu inspectie fiscala anticipata a decontului/deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.
Decizia de impunere va cuprinde taxa pe valoarea adaugata stabilita suplimentar de organele de inspectie fiscala impreuna cu accesoriile aferente acesteia, inscrise in Raportul de inspectie fiscala incheiat la persoane fizice pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.
Diferenta de obligatie fiscala stabilita suplimentar de plata, precum si obligatiile accesorii aferente acestora se platesc, in functie de data comunicarii deciziei, astfel:
? pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
? pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
TAXAREA in 2024. Noutatile Codului fiscalPrecizari ANAF referitoare la completarea si depunerea declaratiei anuale privind impozitul pe profitCum se inregistreaza in contabilitate cheltuielile din decizia de impunere contestata?Nou: Pentru ce contracte civile impozitul pe venit se retine la sursaGuvernul da startul pentru punctul de contact unic electronic. Toate formularele intr-un singur loc!Ultimele articole
Bilete de odihna si servicii turistice pentru salariati: ai nevoie de factura din SPV pentru justificarea cheltuielii?Achizitia unui apartament pe firma. Conditii, TVA, contabilitate si deductibilitatea cheltuielilorDoua domenii cu risc fiscal in atentia ANAF. Cine intra in vizorul inspectorilorSalon de estetica controlat de Antifrauda. Nereguli fiscale descoperite pornind de la analize de riscANAF pune in dezbatere procedura de anulare a obligatiilor fiscale din Legea 177/2026. Cine beneficiaza si cum se restituie banii deja platitiArticole similare
Nou proiect pentru FORMULAREle aferente impozitelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursaAfla care sunt cele 14 FORMULARE cu termen la 25 februarieProiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venitAfla ce declaratii se depun si online8 noutati fiscale au fost inregistrate in Monitorul Oficial la inceput de noiembrie 2022Ultimele articole
ANAF pune in dezbatere procedura de anulare a obligatiilor fiscale din Legea 177/2026. Cine beneficiaza si cum se restituie banii deja platitiAdeverinta de asigurat devine exceptia dupa votul SenatuluiCrazy Days pentru contabili: ce ghiduri practice poti cumpara acum cu reduceri de pana la 80%Cum poti intra in vizorul ANAF din cauza achizitiilor efectuate pe firmaExcel pentru contabili, cu ChatGPT: cum descoperi erorile ascunse si scapi de stresul verificarilor manualeArticole similare
Atentie! ANAF modifica mai multe formulare fiscaleANAF propune modificarea formularului ''Invitatie'' utilizat in activitatea de verificare documentaraNou: propunere de modificare a formularelor pentru declararea impozituluiAu fost modificate formularele 208, 209 si 253. Cum arata noile documente (Ordinul 1075/2021)Au fost modificate formularele utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursaUltimele articole
Proiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteDeclaratia 394 in 2022. ANAF propune introducerea in formular a unei noi operatiuni pentru care se aplica taxarea inversaANAF modifica Declaratiile 100 si 710. Formularele cuprind si costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale puse in functiuneNoi formulare privind impozitul pe venit. Vezi modificarile OPANAF nr. 1913 din 2012Articole similare
Proiect ANAF: Noul formular privind masurile impuse de inspectia fiscalaOrganele fiscale pot cere traducere in romana a facturilor?Care sunt documentele solicitate de Garda Financiara?Codul de procedura fiscala a fost modificat prin OG 31/2022. 10 schimbari fiscale importanteEmitere facturi in format electronic. Listarea documentelor la solicitarea organelor fiscale. Prevederi legaleUltimele articole
ANAF pune in dezbatere procedura de anulare a obligatiilor fiscale din Legea 177/2026. Cine beneficiaza si cum se restituie banii deja platitiControl ANAF pe TVA: cum te pregatesti din timp si ce documente trebuie sa ai la indemanaPFA, II sau IF in 2026: ce sa faci pentru maximizarea profitului si minimizarea impozituluiCum poti intra in vizorul ANAF din cauza achizitiilor efectuate pe firmaNoile reguli pentru acordurile de pret in avans. Ce aduce Ordinul 827/2026 si cum poate fi folosit rollback-ul pentru perioade fiscale anterioareArticole similare
Ce declaratii vor fi depuse pana pe 12 decembrieReminder ANAF! Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala se pot obtine prin SPVNoutati legislative: Se modifica si completeaza modalitatile de decontare a soldurilor din unele conturiCalendar fiscal ANAF: Principalele obligatii declarative si de plata cu termen luna decembrie 2015Stabilirea perioadei fiscale in sensul TVA pentru anul 2014: Ce declaratii depunem?Ultimele articole
Contabilitatea organizarii de evenimente: unde gresesc cel mai des firmele din domeniuNoi obligatii de raportare pentru operatorii din piata benzinei si motorinei: ce trebuie sa transmita firmele la ANAFPFA, II sau IF in 2026: ce sa faci pentru maximizarea profitului si minimizarea impozituluiANAF a pornit de la o analiza de risc si a ajuns la 15,33 milioane de lei nedeclarati: firma avea si 6.000 de lei cash pe care nu-i putea justificaDeclaratii fiscale cu termen de depunere 25 august 2026: la ce trebuie sa fii atentSfaturi de la experti
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA