Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectorii antifrauda anunta controale, de la mijlocul lunii martie. Se verifica dotarea cu aparate de marcat cu jurnal electronic

11-Mar-2019
3428

Agentia Nationala de Administrare Fiscala anunta ca, incepand de vineri, 15 martie 2019, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF vor desfasura actiuni de control. Operatorii economici vor fi, astfel, verificati daca si-au indeplinit obligatia privind dotarea cu aparate de marcat cu jurnal electronic.

Asadar, daca au fost contribuabili carora li s-a parut ciudat faptul ca ANAF a realizat mai multe sesiuni de asistenta online pe tema "case de mercat - obligatii si termene", iata ca tema aleasa nu a fost intamplatoare!

Ministerul Finantelor Publice anunta ca aceasta masura de a incepe controalele la operatorii economici a fost dispusa ca urmare a faptului ca cererea de achizitionare de aparate de marcat cu jurnal electronic fiscal a inregistrat un declin accentuat in perioada decembrie-februarie, vanzarile de AMEFdiminuandu-se drastic.

Citeste si:

"Case de marcat - obligatii si termene". ANAF, despre incasarile ocazionale, fiscalizarea intarziata si incasarea dupa scoaterea raportului Z

“In luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scazut cu cca 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scazut cu cca.11%”, se arata in comunicatul remis de MFP.

Potrivit sursei citate, la nivelul majoritatii distribuitorilor autorizati si a unitatilor acreditate pentru comercializare existasuficiente aparate de marcat pe stocuri. Mai mult, in ultima perioada nu au mai fost semnalate dificultati legat de lipsa capacitatii de instalare a unitatilor de service.

“Solicitarile de instalare si punere in functiune a noilor aparate de marcat, au scazut chiar si in cazul aparatelor achizitionate deja, sau pentru care au fost achitate avansuri (sunt semnalate numeroase situatii in care aparatele sunt lasate de utilizatori in custodie in depozitele

Sursa citata subliniaza faptul ca ICI Bucuresti (Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica, n.r.) a emis avize tehnice favorabile, in timp ce Finantele au emis autorizatii de distributie, pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activitatilor economice in care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comert cu carburanti (pe piata fiind disponibile 87 de modele).

Citeste si:

Eroare casa de marcat. Documente contabile: Corectarea erorii si completarea A4200

Asadar, MFP anunta ca, desi vor fi respectate prevederile legii preventiei, termenele de intrare in legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF vor fi scurte. Motivatia este aceea ca pe piata exista toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor. Cat priveste capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de catre ANAF si instalarea de catre unitatile de service, nu au mai fost semnalate dificultati sau intarzieri.

“In termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare in legalitate se va relua controlul si se vor aplica amenzile prevazute de lege”, potrivit sursei citate.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta PFA. Cine are obligatia intocmirii si pana cand trebuie completat documentul

    • Daca obtineti venituri din activitati independente sunteti obligat sa completati si sa pastrati permanent la sediul dvs. Registrul de Evidenta Fiscala (REF). Acesta este un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate. REF vizeaza toti contribuabilii pentru care...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare interimare. Termen legal de depunere

    • Situatiile financiare interimare sunt situatii financiare cu scop special, fiind destinate repartizarii de dividende in cursul exercitiului financiar. Situatiile financiare interimare se intocmesc pe baza balantei de verificare in care sunt cuprinse rezultatele inventarierii si sunt semnate de persoanele in drept, cuprinzand: - numele si prenumele persoanei care le-a intocmit, inscrise in clar; - calitatea acesteia (director economic, contabil-sef sau alta persoana desemnata prin decizie scrisa...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024. Util pentru persoanele fizice si juridice

    • Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna noiembrie 2024 a fost publicat de ANAF. Acesta este de mare ajutor atat pentru persoanele fizice, cat si pentru cele jurdice. Primul termen limita este data de 7, cand trebuie depusa declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale. Calendar ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024 In continuare redam cele mai importante termene limita si declaratiile aferente, pentru luna noiembrie 2024. Termen limita Joi 7 noiembrie Obligatia Depunerea declaratiei...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016