Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

De la 1 august 2018, firmele vor fi obligate sa aiba case de marcat electronice

26-Feb-2018
7058

Incepand cu 1 august 2018, companiile sunt obligate sa foloseasca case de marcat electronice, conform unei Ordonante adoptate de Guvern.

Pentru companiile mari, casele de marcat cu jurnal electronic vor fi obligatorii de la 1 iunie 2018; termenul final de implementare pentru dotarea tuturor operatorilor economici cu noile aparate de marcat fiind 1 august 2018.

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 a introdus obligativitatea folosirii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea treptata a aparatelor de marcat cu rola jurnal, dar termenele initiale au fost, ulterior, modificate.

De asemenea, prin Ordonanta adoptata de Guvern, sanctiunile contraventionale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a folosi aparate de marcat electronice fiscale sunt revizuite, "inclusiv prin stabilirea acestora pe un interval valoric si nu in cuantum fix, asa cum prevede legislatia in vigoare, luandu-se in considerare principiul proportionalitatii dintre fapta si sanctiune, promovat si de legea preventiei, precum si de practica judiciara in domeniu".

Prin Ordinul nr. 578/2015, institutia publica/institutia de drept public care emite avizul tehnic favorabil pentru aparatele de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica (ICI).

Actul normativ referitor la Procedura de avizare tehnica a fost aprobat si publicat in Monitorul Oficial nr. 30 din 12 ianuarie 2018, prin care se reglementeaza urmatoarele aspecte:

- documentele si echipamentele necesare pentru obtinerea avizului tehnic favorabil;


- testele efectuate pentru obtinerea avizului tehnic favorabil;
- modalitatea de testare a echipamentelor care fac parte dintr-un aparat de marcat electronic fiscal, precum si a programelor software.
- testarea/verificarea de catre ICI Bucuresti a cerintelor prevazute de normele metodologice referitoare la comunicatia aparatelor de marcat electronice fiscale in modul de lucru online, incepand cu data implementarii sistemului informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale, dat fiind faptul ca modalitatea in care aceasta se realizeaza efectiv, este in stransa legatura cu solutiile tehnice pe care ANAF urmeaza sa le implementeze la nivelul sistemului informatic propriu, conform casedemarcat.ici.ro.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "De la 1 august 2018, firmele vor fi obligate sa aiba case de marcat electronice":
Rating:

Nota: 3.08 din 12 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Operatiunea Integrum: Amenzi de peste 1,6 milioane de euro in numai o saptamana
    • UPDATE 19.03.2019 Inspectorii antifrauda au dat amenzi de peste 1,6 milioane de euro, in cadrul operatiunii "Integrum". Numai in prima saptamana a operatiunii ”Integrum”, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF au dispus 107 amenzi in cuantum total de 1.504.500 lei si confiscari de numerar, venituri si marfuri fara acte justificative in valoare totala de 6.344.272 lei. Inspectorii antifrauda anunta ca in totalul marfurilor confiscate, 88% reprezinta...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Copiii vor primi alocatiile majorate, incepand cu luna aprilie!
    • UPDATE 19 martie 2019 Cuantumul alocatiilor primite de copii se majoreaza incepand cu 1 aprilie 2019. Dat fiind ca Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a fost adoptata vineri, 15 martie a.c., si a intrat in vigoare ieri, 18 martie, majorarea alocatiilor se poate aplica de la 1 aprilie, potrivit OUG 9/2019. In OUG 9/2019, pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind...» citeste mai departe aici

  • Salariatii care primesc vouchere de vacanta si nu le folosesc pot primi contravaloarea in bani (propunere legislativa)
    • Potrivit unei initiative lesilative inregistrata in Senat pentru dezbatere, salariatii care primesc vouchere de vacanta, dar nu le folosesc in termenul stabilit, pot primi contravaloarea lor in bani, fie sub forma unor tichete de masa. Initiativa propune modificarea si completarea Legii nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 599, din 13 iulie 2018. Asadar, proiectul de act normativ prevede ca salariatii care primesc...» citeste mai departe aici

  • Facturare franciza. Regim fiscal - baza de factura a francizei
    • Societatea are ca obiect de activitate vanzari auto, inchirieri auto, service auto si alte servicii conexe. Daca in urma unui contract de inchiriere auto, are loc o dauna, reparatia efectuandu-se in service-ul societatii, masina fiind proprietatea acesteia, se deconteaza catre asigurator pe baza de deviz, nefiind cazul colectarii de TVA. Insa asigurarea masinilor este cu franciza, partea de franciza refacturandu-se utilizatorului in culpa. Cum este corect sa se refactureze valoarea francizei? Cu...» citeste mai departe aici

  • Modele de documente utile pentru asociatiile de proprietari
    • Va ocupati de o asociatie de proprietari? Atunci trebuie sa aveti toate aceste documente completate corect. Sunt nici mai mult nici mai putin de 37. Dar vestea buna este ca le puteti avea pe toate cele 37 de documente gata redactate, in concordanta perfecta cu prevederile Legii 196/2018! Folositi lucrarea pe stick 37 documente utile in asociatiile de proprietari ...detalii complete gasiti aici >>click» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016