Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Eliberarea adeverintelor si folosirea casei de marcat in cazul unei societati prestatoare de servicii

03-Aug-2011
3973
Cum se procedeaza in cazul in care o societate care a functionat ca prestatoare de servicii si detine arhiva activitatii prestate anterior concesionarii unora dintre servicii, trebuie sa elibereze in prezent diverse adeverinte pentru fostii angajati? Are societatea dreptul de a institui o taxa de eliberare a acestor adeverinte? In plus, se va inregistra societatea cu un cod CAEN pentru aceste taxe si va folosi casa de marcat la incasare?

Se mentioneaza ca eliberarea adeverintelor este indisolubil legata de propria activitate pe care a desfasurat-o societatea in trecut, fara sa constituie o activitate de sine statatoare, pentru care sa fie nevoie de autorizarea aparte.

Numai in masura in care societatea detine arhiva si pentru activitati pe care nu le-a desfasurat in trecut si care i-a fost predata de primarie pentru conservare si administrare (deci, o arhiva mai mare, care nu se refera exclusiv la activitatea proprie), eliberarea de adeverinte dintr-o astfel de arhiva ar constitui o activitate de sine statatoare si ar trebui sa-si inregistreze in obiectul de activitate, ca activitate secundara, prestarea de servicii arhivistice cod CAEN 9101.

In conformitate cu prevederile art. 1 alin. 1 din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare si art. 4 din Normele metodologice de aplicare aprobate prin HG 479/2003, republicata sunt obligati sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale numai operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie cu caracter permanent. In consecinta, daca eliberarea de adeverinte are caracter ocazional, nu este nevoie de dotarea cu aparate electronice de marcat fiscale.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Studiu de caz: Eliberarea adeverintelor si folosirea casei de marcat in cazul unei societati prestatoare de servicii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Atentie, contabili! Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-TVA: ANAF propune ca termenul pentru depunerea D390 sa ramana acelasi

    • ANAF a pus in dezbatere publica Proiect de ordin pentru stabilirea termenului de depunere pentru declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/ prestarile intracomunitare (390 VIES). Termenul pentru depunerea declaratiei ramane acelasi, pana la data de 25 a lunii urmatoare. Conform Referatului de Aprobare, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.70/2024 privind unele masuri de implementare si utilizare a decontului precompletat RO e-TVA si valorificarea datelor si informatiilor...» citeste mai departe aici

  • Aplicatia e-Transport este disponibila online! Pana pe 31 august 2024 NU se aplica sanctiuni

    • ANAF anunta, printr-un comunicat recent de presa, ca aplicatia e-Transport, prin intermediul careia sunt monitorizate transporturile rutiere pe teritoriul national ale bunurilor cu risc fiscal ridicat si transporturile rutiere internationale de bunuri, este operationala si poate fi descarcata din APP Store si Google Play. In acest sens, in fiecare punct de trecere a frontierei se transmit materiale in care sunt prezentate obligatiile pe care le au operatorii de transport, precum si informatii...» citeste mai departe aici

  • Topim preturile in mijlocul verii! Reduceri de 70% si transport GRATUIT pentru carti de fiscalitate si contabilitate

    • Modificarile legislative din fiscalitate nu sunt putine in ultima perioada si trebuie adaptate corespunzator, astfel incat sa evitati amenzile usturatoare si sa va asigurati de functionarea optima a firmei dumneavoastra. Pentru ca nu este usor sa tii pasul cu tot ce se schimba, unele legi fiind aprobate in scurt timp, cu siguranta aveti nevoie de putin ajutor din partea specialistilor. Cartile noastre de fiscalitate si contabilitate sunt acum la preturi reduse! Topim preturile pentru cele...» citeste mai departe aici

  • Marti, 30 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste contribuabililor ca marti, 30 iulie 2024, este termenul limita de depunere a ”Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national” aferente perioadei de raportare precedente. Perioada de raportare (luna, trimestru etc.) este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015. Obligativitatea depunerii Formularului 394 o au...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016