Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Retur produse incasate cu bon fiscal. Tratament contabil

02-Mai-2019
8506

In studiul de caz propus astazi vom discuta despre tratamentul contabil care se aplica in cazul returului de produse pentru care s-a emis bon fiscal.

"Un magazin care tine evidenta gestiunii cantitativ valoric vinde produse la pret de vanzare cu amanuntul, iar incasarea produselor se face prin intermediul casei de marcat fiscale, emitandu-se bon pentru produsele cumparate (mai multe produse pe acelasi bon, iar produsele se pot identifica dupa denumire, cantitate, pret, valoare etc.) In cazul returului unui singur produs dupa cateva zile de la cumparare si achitare, cum trebuie sa se procedeze corect in cazul in care cumparatorul returneaza un produs, dar nu are bonul cu care l-a cumparat? Mentionez ca bunul returnat este intact, se poate identifica in gestiune,dar nu se mai poate lista din program un alt bon.Ce documente trebuie intocmite? Se poate face returul in lipsa bonului?"

Raspunsul specialistului

Potrivit art. 34 lit. e din Hotararea nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:

"Functiile interzise aparatelor de marcat electronice fiscale, cu exceptia celor destinate activitatilor de taximetrie, sunt urmatoarele:
e) inregistrarea returului de marfa".

Asadar, returul unui produs nu se va inregistra pe un bon fiscal.

Conform art. 37 din HG 479/2003:
"In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:


a) nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectiva;
b) dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;
c) factura inregistrata in conditiile legii.".

Asadar, chiar daca cumparatorul nu mai detine bonul fiscal, trebuie intocmit un dosar care cuprinde nota de intrare receptie in gestiune a produsului respectiv returnat de cumparator si dispozitia de plata catre casierie (pentru suma achitata cumparatorului pentru produsul returnat). Conditia este ca pentru vanzarea bunului respectiv sa se fi intocmit initial bon fiscal.

Note contabile:
a. intrarea produsului (returnat) in gestiune

% = 371 valori cu minus
607
378
4428

b. corectia venitului
4111 = % valori cu minus
707
4427

c. restituirea sumei catre cumparator in baza dispozitiei de plata catre casierie
4111 = 5311

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Retur produse incasate cu bon fiscal. Tratament contabil":
Rating:

Nota: 3.57 din 7 voturi
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat

    • UPDATE septembrie 2022: Declaratia 100 trebuie depusa pentru obligatiile de plata la bugetul de stat, conform OPANAF nr.64/18.01.2022 si OPANAF nr.237/18.02.2022 OPANAF nr.449/23.03.2022, OPANAF nr.1150/ 2022, OPANAF nr.1341/2022, OPANAF nr.1542/23.08.2022, valabil incepand cu 12/2021 - publicat in data de 24.02.202 Declaratia 100 – ultima versiune Pentru a descarca Soft A, click AICI» Pentru a descarca Soft J, click AICI» Reamintim...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016