Corectarea unui bon fiscal emis eronat reprezinta o situatie frecvent intalnita in activitatea operatorilor economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Indiferent daca este vorba despre introducerea unei sume gresite sau selectarea incorecta a produsului, legislatia fiscala prevede o procedura clara si obligatorie pentru remedierea acestor erori.
In acest articol vom detalia pasii necesari pentru corectarea unui bon fiscal deja emis, precum si documentele justificative care trebuie intocmite, pentru a fi in conformitate cu legislatia in vigoare.
Ce implica procedura de anulare a unui bon fiscal eronat
In situatia in care un bon fiscal a fost emis eronat (de exemplu cu o suma mai mare decat cea efectiv incasata), cadrul legal aplicabil pentru corectarea erorii este HG nr. 479/2003, care aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta nr. 28/1999 privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale.Conform art. 36 din actul normativ mentionat mai sus, in cazul in care se constata o eroare dupa emiterea bonului fiscal (inclusiv atunci cand suma este introdusa gresit), se procedeaza astfel:
- Se intocmeste o sesizare scrisa a persoanei care a comis eroarea.
- Sesizarea se solutioneaza de administratorul societatii.
- Departamentul contabilitate emite si inregistreaza o nota contabila de stornare a diferentei inregistrate eronat.
Documente necesare pentru anularea unui bon fiscal emis gresit
Documentele care trebuie intocmite si pastrate conform legii pentru corectarea unei erori la inregistrarea bonului fiscal sunt:- Sesizarea scrisa a casierului cu explicatiile privind motivul anularii si datele exacte ale bonului emis gresit (numar de ordine, ora, si minutul emiterii).
- Decizia scrisa de aprobare emisa de persoana responsabila financiara din firma (director financiar, contabil sef etc.).
- Copia notei de receptie si constatare de diferente intocmita de la ultima inventariere pana in prezent, prin care se confirma pretul corect cu amanuntul al produsului/produselor inregistrate gresit in casa de marcat.
- Nota contabila de corectie, care va reflecta ajustarile cu semnul minus in conturile de venituri si casa.
5311 = % 707,4427 valori cu semnul minus
IMPORTANT DE STIUT!
Aceste documente trebuie pastrate pentru eventuale controale fiscale, dar NU necesita raportarea online a corectiilor sau modificarea fisierului A4200.
Vezi care sunt TOATE documentele pe care trebuie sa le pastrezi in societate in eventualitatea unui control fiscal>> Documente suplimentare obligatorii controale fiscale
DECLARATIE/PROCES VERBAL pentru anulare bon fiscal gresit
Iata un model de Proces verbal anulare bon fiscal:
Proces verbal anulare bon fiscal
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
- NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulSemnarea situatiilor financiare anuale si interimare de catre un economist angajat, in lipsa directorului economic sau a contabilului-sef Va rog sa imi comunicati punctul dvs. de vedere in legatura cu semnarea bilantului interimar si anual. Am studii superioare economice, sunt angajata cu contract de munca pe...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulGarantii pentru comercializare de trabucuri in Romania Suntem o societate care comercializeaza trabucuri in Romania, produsele fiind introduse pe piata din Romania in vederea comercializarii. Trabucurile sunt produse exclusive manual,...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulRefacturare cheltuieli cazare, transport in UE Avem o situatie legata de refacturarea cheltuielilor in RON/valuta catre firmele afiliate externe stabilite in UE, platitoare de TVA. Cand se realizeaza o deplasare externa, la...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulIndemnizatie delegare personal incadrat in cadrul unei societati de interes public Art. XXXIX. - (1) Cheltuielile cu diurna/cazarea pentru deplasare in alta localitate din tara pentru personalul incadrat la operatorii economici se stabilesc astfel: a) o...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulAsociere intre intreprinderi individuale. Inregistrare contract la ANAF Se incheie un contract de asociere in participatiune intre doua Intreprinderi individuale pentru exploatarea unui teren agricol. Contractul de acociere in participatiune trebuie...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal
Subsemnatul .................... in calitate de ....................... (functia) la ............................... (denumirea societatii), declar pe propria raspundere ca in data de ............. am batut gresit pe casa de marcat bonul fiscal nr. ........ in valoare de ......
Pentru corectie a fost emis bonul nr………….. din data de……………….. in suma de…………………………
Numele in clar si semnatura Data...........................
DECIZIE de corectie bon fiscal emis eronat
Va prezentam mai jos un model de Decizie de corectie bon fiscal emis eronat
DECIZIA Nr. din__________
Subsemnatul (a)_______ in calitate de administrator la S.C.______ Localitatea___________________Judetul__________________ Nr. ORC ______________ CUI____________ avand in vedere Procesul Verbal nr._________din_________ privind corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal.
Decide urmatoarele:
Se aproba / respinge corectarea sau anularea inregistrarii operaiunii menionate in Procesul verbal nr._________ din__________________. Diferentele rezultate din operatiunea gresit efectuata de vor inregistra in contabilitate / recupera de la vinovat deoarece_____________________.
Administrator,
Cum inregistrezi in contabilitate corectarea operatiunii
Va prezentam mai jos cum se inregistreaza corect in contabilitate un bon fiscal marcat eronat pe casa de marcat. Vom presupune un scenariu in care suma tastata eronat a fost de 1010 lei, in loc de 10 lei.In contabilitate se va inregistra corectarea operatiunii prin stornarea inregistrarii eronate si inregistrarea sumelor corecte:
Stornarea sumelor cu semnul minus:
411 = % - 1010 lei
704
4427
Si incasarea:
5311 = 411 -1010 lei
Si inregistrarea sumei corecte:
411 = % 10 lei
704
4427
Si incasarea:
5311 = 411 10 lei
Vezi si alte MONOGRAFII CONTABILE utile - AICI>>>
Sursa foto: Pexels.com
Fiscalitatea.ro ![[PROCEDURA] Corectie bon fiscal casa de marcat si reglementari cheie](https://www.fiscalitatea.ro/dbimg/articole/22663-bon-fiscal-eron.jpg)


