Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce procedura urmam pentru atribuirea numarului de ordine si fiscalizarea AMEF

25-Mai-2012
4593
In ce priveste utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) de catre operatorii economici, redam mai jos procedura care trebuie urmata pentru procurarea, atribuirea numarului de ordine si fiscalizarea AMEF, precum si modul de corectare a unui bon fiscal.

Procurarea, atribuirea numarului de ordine si fiscalizarea AMEF

a) Aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori autorizati. Distribuitorul autorizat are dreptul de a comercializa aparatele de marcat electronice fiscale, inclusiv produsele complementare acestora, pentru care a obtinut avizul, precum si obligatia sa asigure service la aceste aparate atat in mod direct, cat si prin alti operatori economici acreditati de catre acesta, denumiti unitati acreditate pentru comercializare si/sau service. in situatia defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale utilizatorii sunt obligati ca in momentul constatarii defectiunii sa anunte distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau, dupa caz, unitatea de service acreditata acestui distribuitor autorizat.

b) Documentele necesare atribuirii numarului de ordine:

- cererea pentru atribuirea numarului de ordine, care se procura de la organul fiscal sau de la distribuitor ;

- copia facturii si a documentului de plata ce atesta achizitionarea AMEF, copia contractului de vanzare-cumparare cu plata in rate sau, dupa caz, copia contractului de leasing financiar;

- copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal transmis de distribuitor odata cu AMEF;

- declaratia pe propria raspundere in care se mentioneaza adresa locului unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, dupa caz, declaratia privind desfasurarea activitatii in regim ambulant sau in regim de taxi;

- declaratia pe proprie raspundere privind numarul de inmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, insotita de autorizatia de taxi;

- certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului (ORC) care atesta deschiderea punctului de lucru;

- copia certificatului de inregistrare al firmei, eliberat de ORC.

Documentele se depun la registratura DGFP Valcea pentru Biroul autorizari si gestionarea cazierului fiscal care atribuie numarul de ordine in termen de cinci zile de la data depunerii cererii.

c) Fiscalizarea AMEF

Ulterior obtinerii numarului de ordine, utilizatorii AMEF au obligatia de a se prezenta cu aparatul de marcat la distribuitorul de unde a fost achizitionat si in prezenta unui inspector fiscal vor proceda la fiscalizarea acestuia.

Fiscalizarea este operatiunea prin care se procedeaza la identificarea memoriei fiscale si a utilizatorului prin datele inscrise in aceasta, respectiv seria fiscala a aparatului, antetul bonului fiscal, data si ora la care se activeaza memoria si se efectueaza in momentul instalarii aparatului la utilizator.

Corectarea unui bon fiscal eronat

Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:

- sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;

- decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;

- copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in AMEF;

- nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:

- nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectiva;

- dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;

- factura sau factura fiscala in rosu, dupa caz.

*

Baza legala: Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 75/21.01.2005; Hotararea Guvernului Romaniei nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 348/25.04.2005.

Sursa: DGFP Valcea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce procedura urmam pentru atribuirea numarului de ordine si fiscalizarea AMEF":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Consecinte depasire plafon de incasari in numerar
    • O societate comerciala care detine casa de marcat fiscala emite bonuri fiscale pentru incasarile realizate pentru populatie, iar pentru societatile comerciale emite factura pe care o inregistreaza in contabilitate si o raporteaza in Declaratia nr. 394. Incasarea facturii care nu se realizeaza intotdeauna in aceeasi zi sau in aceeasi luna cu data emiterii facturii o realizeaza in baza chitantei. Inspectorii ANAF au aplicat o sanctiune de 20 000 lei pentru faptul ca se emit inca chitante in...» citeste mai departe aici

  • OFICIAL! NOUL MODEL de formular pentru "Decont de taxa pe valoarea adaugata" - Formularul 300
    • UPDATE 21 aug. 2019 Ordinul nr. 2227/2019 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" a fost publicat in Monitorul Oficial, nr. 687, de ieri - 20.08.2019. Mai jos aveti un extras din Ordinul 2227/2019. Articolul initial, 27 iun. 2019 Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica un proiect de ordin pentru aprobarea unui nou modelul de formular pentru "Decont de taxa pe valoarea adaugata". Este vorba despre...» citeste mai departe aici

  • Procedura de stabilire din oficiu a CAS si a CASS datorate de persoanele fizice (proiect de OPANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica, marti – 20 august, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea "Procedurii privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice, precum si a modelului si continutului unor formulare”. In prezent, potrivit art.155 alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, contribuabilii la sistemul de...» citeste mai departe aici

  • Fiscul raspunde: Cand se vor conecta aparatele de marcat din Romania la sistemul informatic ANAF?
    • MFP si ANAF au tot transmis informari catre contribuabili si atentionari privind obligativitatea dotarii cu noile aparate de marcat electronice fiscal (AMEF), insa operatorii fiscali inca nu stiu cand vor fi conectate casele de marcat la serverul Fiscului, pentru a scapa de transmiterea lunara a formularelor. Cu ceva timp in urma, Finantele propuneau modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF: Calcularea cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor. Reglementari
    • Daca inca mai aveti intrebari privind reglementarile in privinta calcularii cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor, cel mai probabil va va fi de folos cea mai recenta informare transmisa de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Brasov. Asadar, pentru a veni in ajutorul contribuabililor inca nedumeriti in privinta reglementarilor privind calculul cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor,...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Energiei: Numai Parlamentul mai poate modifica OUG 114
    • Prezent la conferinta Focus Energetic, ministrul Energiei - Anton Anton a declarat, joi – 22 august, ca modificarea Ordonantei de Urgenta nr. 114/2018 sta acum in mainile Parlamentului. Acesta a precizat ca la nivelul Guvernului nu exista niciun fel de intentie de a face acest lucru. "(OUG, n.r.) 114 este in Parlament, in comisie, si toate amendamentele pe care si noi, si altii am fi dorit sa le aducem la 114, respectiv OUG 19, sunt acolo. Deci este in puterea Parlamentului sa o modifice",...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016