Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Retur marfa la un magazin de vanzare cu amanuntul. Ce documente intocmim?

05-Feb-2016
13027

Discutam mai jos despre o societate care desfasoara activitatea de comert cu amanuntul in magazine specializate. Exista situatii cand clientii vin si returneaza produsul solicitand in schimb banii sau un alt produs. Vom vedea astfel daca in momentul in care acestia produsul inapoi trebuie intocmita o factura storno si facut NIR sau daca se poate face direct operatiune de storno pe casa de marcat care inregistreaza produsul adus inapoi cu valoare in rosu (iar produsul cumparat in schimb cu valoarea corespunzatoare si la final sa rezulta pretul care trebuie achitat sau restituit dupa caz).

Vom vedea, totodata, si ce inregistrari contabile trebuie intocmite in astfel de situatii.

Este posibil ca marfurile pe care le comercializati sa poate fi returnate de catre cumparatori, situatie care se intampla frecvent.

In aceasta situatie, societatea ar trebui sa elaboreze o procedura interna proprie referitaore la aceste situatii, astfel incat orice toate evenimentele care apar, de aceeasi natura, sa fie tratate similar.

Procedura trebuie sa cuprinda descrierea fiecarei situatiei ce ar putea sa apara, cum ar fi: retur bun cu restituirea contravalorii acestuia, retur bun cu achizitionarea unui alt bun de o valoare mai mare si achitarea diferentei, retur bun cu achizitionarea altui bun de o valoare mai mica si restituirea diferentei si altele.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


In Normele de aplicare a OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale - republicata - cu modificarile si completarile uletrioare, la punctul 33 lit. (B) lit. c) se arata: "Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa asigure, prin comenzi de la tastatura, realizarea in mod cumulativ a minimum urmatoarelor functii:

c) posibilitatea de corectie a erorilor numai inainte de emiterea bonului fiscal.

Corectarea unei erori sau anularea unei vanzari se evidentiaza pe bonul fiscal si se poate efectua numai cu conditia ca valoarea totala a acestuia sa nu devina negativa. Daca aparatul permite reduceri/majorari de sume, acestea sunt explicitate in bonul fiscal."

La art. 34 din norme sunt prezentate functiile interzise aparatelor de marcate electronice fiscale, cum ar fi:
"e) inregistrarea returului de marfa;
f) corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal;"

La art. 36 si 37 sunt prezentate proceduri minime ce trebuie respectate in cazul in care apar operatiuni efectuate dupa emiterea bonului fiscal sau in cazul returului de marfa:

"Art. 36
Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Art. 37
(1) In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectiva;
b) dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;
c) factura sau factura fiscala in rosu, dupa caz.
(2) Returnarea ambalajelor refolosibile, a caror contravaloare este inclusa in pretul produsului vandut, poate fi mentionata inainte de emiterea bonului fiscal prin inscrierea sumei aferente a acestora ca valoare negativa si cu specificatia "ambalaj refolosibil"."

Sintetizand prevederile de mai sus, procedura poate fi urmatoarea:

1) in primul rand, nu este permisa inregistrarea unui retur de marfa pe bonul fiscal, daca acesta a fost emis, chiar daca aparatul de marcat permite efectuarea unei operatiuni in rosu. Operatiunea cu minus este permisa doar daca bonul nu a fost emis, ca o corectie a bonului inca neinchis si doar daca valoarea bonului, dupa inregistrarea unui produs cu minus, nu devine negativa;

2) in cazul returului se va proceda identic cu cele mentionate la art. 37: intocmirea NIR-ului pentru produsul returnat, la care se va anexa bonul fiscal anterior; intocmirea dispozitiei de plata, pentru restituirea contravalorii bunului catre client, pe care acesta va semna de primire; intocmirea facturii in rosu, daca initial a fost emisa o factura in negru, de vanzare.

3) emiterea unui bon fiscal doar pentru produsul nou, pe care clientul dopreste sa-l achizitioneze in schimbul celui returnat, acesta platind diferenta dintre valoarea noului bon fiscal si a dispozitiei de plata.

Inregistrarile contabile sunt:
- inregistrarea facturii in rosu, pentru returul bunului:
4111 = 707
4111 = 4427

- inregistrarea NIR-ului, la care se anexeaza o copie de pe dispozitia de plata, in cazul in care nu se intocmeste factura in rosu:
461 = 707 cu minus valoarea de vanzare fata tva
461 = 4427 cu minus TVA colectata.

- plata sumei catre client, in baza dispozitiei de plata:
5311 = 4111 cu minus

sau
4111 = 5311 cu plus

sau
5311 = 461 cu minus

sau
461 = 5311 cu plus.

Oricum, inregistraea platii se va face si in functie de posibilitatea programului de contabilitate.
- introducerea in gestiune a bunului returnat, cu valori in minus:
% = 371
607
378
4428


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Retur marfa la un magazin de vanzare cu amanuntul. Ce documente intocmim?":
Rating:

Nota: 4.06 din 9 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • VIDEO: Cheltuielile firmei cu autoturismele. Riscuri in cazul unui control
    • Rentrop & Straton va invita sa urmariti o serie de video-uri online cu privire la Aplicarea corecta a noii legislatii fiscale, prezentate de oameni specialisti precum Gabriel Jinga sau Gabriel Gheorghe. Cheltuielile firmei cu masinile - Ce risc exista in cazul unui control? este tema pe care expertii nostri o vor dezbate in cadrul acestui seminar specializat. Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati...» citeste mai departe aici

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

  • Fondul Proprietatea, profit de 789,8 milioane lei la finalul semestrului I 2018
    • Fondul Proprietatea a incheiat primul semestru cu un profit net neauditat de 789,8 milioane lei, cu peste 80 de milioane mai mult, decat profitul net neauditat aferent semestrului incheiat la 30 iunie 2017 (de 709,3 milioane lei), ceea ce indica o crestere de 11,34%, potrivit unui raport postat pe Bursa. Principalul factor care a contribuit la profitul inregistrat in primele sase luni ale anului 2018 a fost venitul brut din dividende in suma de 532,6 milioane lei si castigul net aferent...» citeste mai departe aici

  • PIB-ul Romaniei, in crestere cu 4% in prima jumatate a anului
    • Fata de primul semestru din 2017, in primul semestru din 2018 economia Romaniei a crescutcu 4%, iar in trimestrul II al acestui an a inregistrat o crestere cu 1,4% fata de trimestrul precedent, arata datele transmise marti, 14 august, de Institutul National de Statistica (INS). Produsul Intern Brut (PIB) a inregistrat o crestere cu 4,1% pe serie bruta si 4,2% pe serie ajustata sezonier. Datele privind PIB-ul inregistrat in primele 3 luni ale acestui an, Produsul Intern Brut al Romaniei a avut o...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016