Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli sociale. Cum facem calculul pe impozit pe venit microintreprindere?

21-Iul-2014
2112
In cazul urmator, o microintreprindere acorda salariatilor posibilitatea decontarii prestatiilor de odihna si tratament pentru angajati si membri de familie ai acestora pe baza documentelor justificative, asa cum este stipulat in CIM.

Sumele totale depasesc 2% din fondul de salarii costurile prestatiilor de odihna si tratament fiind mai mari decat salariul. Se va stabili cum se inpoziteaza sumele reprezentand biletele de odihna si tratament.

Microintreprinderea este societatea comerciala infiintata potrivit dispozitiilor Legii societatilor comerciale nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, care, din punct de vedere fiscal trebuie sa indeplineasca, cumulativ, conditiile prevazute de art. 112 indice 1 din Codul fiscal.

Veniturile realizate de o microintreprindere sunt impozitate prin aplicarea cotei de 3% asupra bazei stabilite conform prevederilor art. 112 indice 7, fara sa existe alte limitari de natura fiscala.


Societatile platitoare de
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
impozit pe profit stabilesc baza impozabila in conditiile Titlului II din Codul fiscal, iar cheltuielile suportate de societate pentru costul prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora sunt deductibile in limita cotei de 2% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile (art. 21, alin. (3), lit. c) din Codul fiscal).

Costul biletelor de tratament se suporta in conformitate cu prevederile legislatiei in materia asigurarilor de sanatate.

Potrivit dispozitiilor art. 55 alin. 4 lit. a) din Codul fiscal aceste venituri sunt scutite de plata impozitului pe venitul salarial deoarece "nu sunt incluse in veniturile salariale". De asemenea, deoarece aceste venituri nu sunt incluse in veniturile salariale, pentru aceste sume nu se datoreaza nici contributiile la fondurile speciale, fapt pentru care nu se vor regasi in punctajul mediu anual.

Rezulta ca nu toate cheltuielile cu transportul si cazarea salariatilor si a familiilor acestora, dupa caz, sunt deductibile la calculul impozitului pe profit si neimpozabile la nivelul persoanei fizice salariate, ci numai acelea care sunt efectuate in legatura cu biletele de odihna sau de tratament, in statiunile special prevazute si intrate in circuitul sindical.

Din prezentarea acestor reglementari se poate trage concluzia ca societatilor platitoare de impozit pe venit nu le sunt aplicabile limitarile de cheltuieli privind biletele de tratament si odihna (inclusiv transportul), asa cum sunt prevazute acestea in contractul colectiv de munca, chiar daca aceste cheltuieli se deconteaza sau nu salariatilor.

O limitare s-ar putea impune numai in cazul in care persoana care efectueaza aceste cheltuieli este asociat al societatii, caz in care sunt aplicabile prevederile art. 7, pct. 12 din Codul fiscal
si sumele respective suportate de societate pot fi considerate dividende si impozitate.

In acest ultim caz, obligatia catre buget si plata efectiva se inregistreaza:

658 "Alte cheltuieli de exploatare" = 446 "Alte impozite si taxe".
446 "Alte impozite si taxe" = 5121 "Conturi la banci in lei".

Sumele reprezentand contravaloarea biletelor de odihna si tratament si al transportului corespunzator suportate de o societate platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, conform prevederilor contractului colectiv de munca, nu se limiteaza la 2% din suma cheltuielilor cu salariile, prevederea fiind valabila numai pentru societatile platitoare de impozit pe profit.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli sociale. Cum facem calculul pe impozit pe venit microintreprindere?":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.