Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Impozitare microintreprindere care intra in lichidare. Ce impozite se achita in trimestrul IV?

24-Oct-2017
4059

In analiza de mai jos, o societate platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor plateste in trimestrul I 2017 o cota de 3% impozit neavand angajati. In trimestrul II 2017 angajeaza un salariat cu norma intreaga pe perioada nedeterminata si plateste impozit 1%. In decembrie 2017 incepe procedura de lichidare voluntara. 

Vom vedea ce impozit va plati in trimestrul IV 2017 si respectiv la finalizarea procesului de lichidare in anul 2018.

Iata raspunsul specialistului:

Cata vreme la 31 decembrie 2017 inca aveti un angajat cu norma intreaga, veti plati impozit pe venitul microintreprinderii 1%. In cazul in care renuntati la acest angajat in Trim IV (in oricare luna) si nu mai angajati altul, veti plati impozit 3%.

Conform art. 51, alin. (5) din Codul fiscal:

"(5) In cazul in care, in cursul anului fiscal, numarul de salariati se modifica, cotele de impozitare prevazute la alin. (1) se aplica in mod corespunzator, incepand cu trimestrul in care s-a efectuat modificarea, potrivit legii. Pentru microintreprinderile care au un salariat, respectiv 2 salariati si care aplica cotele de impozitare prevazute la alin. (1) lit. a) si b), al caror raport de munca inceteaza, conditia referitoare la numarul de salariati se considera indeplinita daca in cursul aceluiasi trimestru sunt angajati noi salariati."

In cazul in care lichidarea incepe in decembrie 2017 si continua si in 2018, de la 1 ianuarie 2018 veti trece la impozit pe profit deoarece nu se mai respecta conditia de a fi microintreprindere de la art. 47, litera e) din Codul fiscal:

"(1) In sensul prezentului titlu, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:


(…)
e) nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii."

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Impozitare microintreprindere care intra in lichidare. Ce impozite se achita in trimestrul IV?":
Rating:

Nota: 5 din 5 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Completarea Registrului de Evidenta Fiscala. Contribuabili care au sau nu aceasta obligatie
    • Contribuabilii prevazuti la titlul IV Impozitul pe venit din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, pentru care venitul net anual se stabileste in sistem real, in baza datelor din contabilitate, au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala in conformitate cu prevederile prezentului ordin. Registrul de evidenta fiscala se completeaza si de catre contribuabilii prevazuti la art. 60 pct. 1 lit. a) si d)...» citeste mai departe aici

  • Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calcului rezultatului fiscal. Precizari ANAF
    • A gentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, a publicat, in data de 15 octombrie 2020 un material informativ cu privire la limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calcului rezultatului fiscal. [articolul 25 alineatul (3) din Codul fiscal si punctul 15 din normele metodologice*] Litera a) CHELTUIELI DE PROTOCOL in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota de 2% este profitul contabil la care se...» citeste mai departe aici

  • A fost aprobata Procedura de implementare a masurii Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor (Ordinul 3083/2020)
    • Ordinul nr. 3083/2020 pentru aprobarea Procedurii de implementare a masurii "Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor" din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene a fost publicat...» citeste mai departe aici

  • Regim fiscal al voucherelor cadou. Se procedeaza ca si in cazul tichetelor cadou?
    • Care este regimul de acordare catre clienti a voucherelor eMag? Este acelasi cu cel al tichetelor cadou (PV cu anexa de coduri numerice personale, minim 600lei/persoana neimpozabil) sau se inregisteza ca si cheltuiala de marketing si este suficient daca le vom acorda in baza unui PV simplu? Multumesc! Raspunsul consultantului fiscal Irina Dumitrescu: Intrucat aceste vouchere sunt acordate de societate (costurile sunt suportate de aceasta) in scopul stimularii vanzarilor, pentru beneficiar...» citeste mai departe aici

  • 26 OCTOMBRIE - ultima zi pentru depunerea mai multor declaratii fiscale
    • Reamintim contribuabililor ca data de 26 octombrie 2020 este ultima zi pentru depunerea mai multor declarati fiscale: - depunerea formularului 097 "Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare", pentru iesirea din sistemul TVA la incasare de catre persoanele impozabile a caror perioada fiscala este luna, care la data de 1 ianuarie 2020 aplica sistemul TVA la incasare, si care se afla intr-una din urmatoarele situatii: - au depasit cifra de afaceri de 2.250.000 lei...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016