Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6.000 de angajati MFP vor fi dati afara

16-Dec-2010
2979
Peste 6.000 de angajati din structurile subordonate Ministerului Finantelor vor fi disponibilizati in urma unui proces de restructurare a institutiei care urmareste reducera birocratiei, potrivit ministrului de resort, Gheorghe Ialomitianu.

"Ministerul de Finante trebuie restructurat. Intr-adevar, trebuie sa si reducem personalul, pentru ca sunt foarte multi oameni care lucreaza in Finante si trebuie sa reducem birocratia. Sunt peste 32.000 de persoane in structurile Ministerului de Finante, ANAF si unitatile subordinate, iar cel putin 20% ar trebui sa plece. Pentru ca trebuie sa reducem birocratia", a spus Ialomitianu, miercuri, la B1TV.

El a aratat ca va trebui redus si personalul din Trezorerie, intrucat este necesara reducerea platilor care se fac la ghiseu, acest lucru fiind posibil in viitor prin declaratia unica pentru contribuabili persoane fizice si prin introducerea declaratiei electronice pentru firme.

Ministrul Finantelor a aratat ca pentru companii este important sa reduca timpul petrecut la ghiseu pentru depunerea declaratiilor, concomitent cu acordarea unui spatiu mai mare pentru eficientizarea activitatii.

In acelasi timp, companiile se asteapta la predictibilitate in ceea ce priveste sistemul de taxe, si de aceea pentru anul viitor Finantele vor incerca sa asigure stabilitatea taxelor, cu exceptia reducerii contributiilor sociale, care va fi luata in calcul de la jumatatea anului viitor in masura in care economia va permite.


Pe de alta parte, Ialomitianu nu a exclus posibilitatea sa fie analizata si modificarea taxei unice de impozitare, in timp, dar pentru 2011 este necesara o politica bugetara prudenta, care nu permite astfel de masuri.

"O economie sanatoasa este atunci cand are un numar mare de locuri de munca in sectorul privat", spus Ialomitianu.

Potrivit ministrului, Romania "a avut ghinion" in 2008, cand a inceput criza financiara, intrucat, spre deosebire de alte tari care la randul lor au fost obligate sa aplice masuri de austeritate, Romania a avut un deficit bugetar mult mai mare, care trebuia redus si nu permitea cheltuieli pentru sprijinirea sectorului privat.

"Multe masuri nu au putut fi luate din cauza coalitiei, pentru ca am avut o coalitie cu PSD. (?) Pot sa fiu de acord cu o singura masura care a fost luata, legat de pensia sociala. Pot sa fiu de acord, pentru ca erau oameni lipsiti de venituri. Dar PSD nu a dorit sa reducem cheltuielile cu politica sociala, iar Romania nu-si putea permite asemenea cheltuieli", a aratat Ialomitianu.

In opinia ministrului, coalitia din 2009 nu a fost "cea mai buna varianta pentru Romania", pentru ca daca s-ar fi luat masuri mai dure de la inceput ar fi fost inregistrata in prezent o crestere economica.

In ceea ce priveste posibilitatea transferarii Garzii Financiare din subordinea ANAF in cea a Ministerului Administratiei si Internelor, Ialomitianu a spus ca aceasta institutie s-a indepartat in timp foarte mult de la activitatea de administratie fiscala catre cea de administrare a dosarelor penale, zona de care va trebui sa se indeparteze, astfel incat sa ramana in subordinea ANAF.

Sursa: MEDIAFAX

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe dividende in 2025: Poti plati anticipat? Ce faci daca se schimba cota?

    • In anul 2025, distribuirea dividendelor continua sa reprezinte un subiect important pentru societatile comerciale si asociatii acestora, in special in contextul modificarilor privind cota de impozitare si obligatiile fiscale aferente. Avem acest caz. Asociatii doresc distribuirea de dividende pentru anul 2025, astfel ca societatea va intocmi bilant interimar la 30.06.2025, cu intentia de a plati dividende interimare in luna iulie, dupa finalizarea inventarierii. Daca societatea nu dispune de...» citeste mai departe aici

  • CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative

    • Anul 2025 a venit cu promisiuni de simplificare fiscala, dar si cu o doza serioasa de confuzie pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si alte categorii de contribuabili cu venituri nesalariale. Una dintre cele mai importante intrebari fara raspuns clar este: cum se asigura continuitatea la sanatate, in lipsa declaratiei estimative? Daca in trecut aceasta declaratie era un pilon important in dobandirea calitatii de asigurat, acum, in contextul noilor reguli, contribuabilii se confrunta cu...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar in valuta: Ce e permis si ce nu in relatia cu partenerii externi

    • Platile si incasarile cash cu parteneri straini pot ridica semne de intrebare, mai ales cand vine vorba de limite legale. Exista plafon pentru plati externe in numerar? Ce reguli se aplica in Romania si ce trebuie justificat cand operatiunea are loc in afara tarii? In acest articol, clarificam ce spune legea despre plafonul platilor numerar in valuta, in functie de locul tranzactiei si provenienta fondurilor.» citeste mai departe aici

  • Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025

    • Mijloacele fixe reprezinta bunuri materiale utilizate pe termen lung in activitatea economica sau administrativa a unei entitati. Acestea nu se consuma intr-un singur ciclu de exploatare si contribuie la desfasurarea activitatilor prin intermediul lor pe o perioada mai mare de un an. In cazul organizatiilor neguvernamentale (ONG-uri), gestionarea corecta a mijloacelor fixe este esentiala pentru transparenta si conformitate cu reglementarile contabile si fiscale aplicabile.» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare

    • Incepand cu anul 2025, ANAF a adus o modificare esentiala in modul in care sunt desfasurate controalele antifrauda. Un nou document, cu efecte juridice majore, a fost introdus in arsenalul Directiei Generale Antifrauda Fiscala: somatia de prezentare a documentelor. Aceasta inlocuieste, din punct de vedere al fortei juridice, vechea invitatie informala, transformand refuzul nejustificat de cooperare intr-o potentiala infractiune penala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016