ANAF a publicat proiectul de ordin privind taxa auto 2012
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat in categoria Transparenta Decizionala proiectul de ordin privind
taxa auto pe 2012. In concret, ordinul se refera la stabilirea procedurii privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule in temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel, in baza prevederilor art. 3 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr.
9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, aprobate prin
Hotararea Guvernului nr. 9/2012 si ale art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a emis Ordinul prin care se aproba Procedura privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, prevazuta in
anexa nr.1.
Art. 2 - Se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:
a) "Cerere privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule", cod 14.13.02.50/c, prevazuta in anexa nr. 2;
b) "Cerere privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule care fac obiectul contractelor de leasing", cod 14.13.02.50/c.l., prevazuta in anexa nr. 3;
c) "Referat privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule", prevazut in anexa nr.4;
d) "Decizie privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule", cod 14.13.02.50, prevazuta in anexa nr. 5;
e) "Decizie privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule care fac obiectul contractelor de leasing", cod 14.13.02.50/l, prevazuta in anexa nr. 6;
f) "Decizie privind stabilirea diferentelor de taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule", cod 14.13.02.50/d, prevazuta in anexa nr. 7.
Art. 3 - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor de decizii prevazut la art. 2 sunt prezentate in anexa nr. 8.
Art. 4 - Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5 - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala
de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei,
Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Va reamintim ca
procedura privind stabilirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule (Anexa 1) poate fi consultata
AICI.
De asemenea,
Proiectul de Ordin ANAF privind taxa auto 2012 poate fi accesat integral
AICI.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturi primite de la furnizor cu cod de TVA anulat
Intrebare: Suntem un magazin alimentar si in luna august am efectuat mai multe achizitii de marfa de la un furnizor. In momentul achizitiilor din 03 si 10 august, furnizorul avea codul de TVA anulat (din oficiu) incepand cu data de 01.08.2024, conform art. 316 alin. (11) lit. d. Furnizorul a emis cele doua facturi cu TVA. In data de 13.08.2024, furnizorul a redevenit platitor de TVA.a) In ceea ce priveste achizitia in perioada in care TVA-ul este anulat (01-12 august), care este monografia contabila?b) Cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dobanda fiscala sau civila solicitata la plata
Intrebare: O SRL in luna aprilie 2013 a intrat in insolventa. ANAF s-a inscris la masa credala cu suma de 514.420 lei. In luna ianuarie 2017, SRL-ul a intrat in faliment, iar ANAF s-a inscris cu o suma suplimentara de 152.159 lei, rezultand un total de 666.579 lei. In luna decembrie 2015, SRL a depus un decont de TVA cu optiune de rambursare pentru suma de 858.912 lei. Dupa rezolvarea decontului (RIF-ul a fost contestat in diferite instante, castig de cauza avand loc in octombrie 2021), ANAF a compensat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Obligatia generarii codului UIT in sistemul RO e-Transport
Intrebare: O societate comerciala, membra intr-o Cooperativa Agricola, livreaza naut (produs cu risc fiscal ridicat) catre aceasta. Societatea comerciala si Cooperativa Agricola au acelasi sediu si acelasi depozit. Marfa (nautul) practic nu este incarcata intr-un mijloc de transport si nu paraseste depozitul; este intocmita doar e-factura.Bunurile respective cu risc fiscal ridicat fac, in acest caz, obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport? Este necesara generarea codului UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Indemnizatie de maternitate. Stagiu de cotizare. Baza de calcul
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca am procedat corect in urmatoarea situatie:O salariata a adus in luna iunie un concediu medical cu codul 08 (sarcina si lauzie) pentru perioada 01.06.2024-30.06.2024. La societatea noastra a inceput sa lucreze din 01.01.2024, dar a adus o adeverinta de la vechiul loc de munca cu veniturile realizate in perioada 01.06.2023-31.12.2023. Este corect sa luam in calcul pentru indemnizatia de concediu medical si veniturile de la vechiul angajator sau trebuie sa tinem cont doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << PFA. Relatii de colaborare
Intrebare: O PFA doreste sa realizeze un proiect de valoare 200.000 lei in domeniul informatic pentru o SRL din Romania. PFA doreste sa imparta lucrarea cu un colaborator, tot PFA, prin subcontract.PFA poate incheia subcontractul cu cealalta PFA sau doar SRL si PFA pot incheia un asemenea contract pentru aceasta valoare?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Organizare operatiuni cu numerar puncte de lucrusediu
Intrebare: Avem doua firme: una cu obiect de activitate fabricarea produselor de cofetarie si alta cu obiect de activitate vanzarea acestora. Locatiile unde avem magazinele sunt raspandite in mai multe judete din tara, fata de sediul firmei.Cum putem colecta, prin personal propriu, banii in numerar din cofetarii, in mod cat mai sigur si legal? Ce documente intocmim la ridicarea banilor incadrati din vanzari, din cofetarii (puncte de lucru), unde avem registru de casa? Ce documente intocmim la incasarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<