Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF a aprobat formularele de verificare fiscala

14-Mai-2013
2921
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 255 din 8 mai 2013 a fost publicat Ordinul nr. 393/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice.

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 8 mai 2013



in temeiul dispozitiilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere prevederile art. 86, 109^1 si ale art. 228 alin. (2) si (2^1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza dispozitiilor art. 52 alin. (2) din Procedura de aplicare a metodelor indirecte pentru stabilirea bazei impozabile ajustate, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 248/2011, cu modificarile si completarile ulterioare,
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba modelul si continutul formularelor, rapoartelor si ale deciziilor intocmite in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice, prevazute in anexele nr. 1a-13a, dupa cum urmeaza:



- Aviz de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 1a;
- Ordin de serviciu, prevazut in anexa nr. 2a;
- Nota explicativa, prevazuta in anexa nr. 3a;
- Minuta intalnirii, prevazuta in anexa nr. 4a;
- Aviz de refacere a verificarii fiscale, prevazut in anexa nr. 5a;
- Decizie de suspendare a verificarii fiscale, prevazuta in anexa nr. 6a;
- Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala, prevazuta in anexa nr. 7a;
- Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale, prevazuta in anexa nr. 8a;


- Raportul de verificare fiscala prealabila documentara, prevazut in anexa nr. 9a;
- Raportul de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 10a;
- Invitatie, prevazuta in anexa nr. 11a;
- Proces-verbal, prevazut in anexa nr. 12a;
- Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri, prevazut in anexa nr. 13a.

ART. 2
Formularele, rapoartele si deciziile prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor stabilite in anexele nr. 1b-13b, dupa cum urmeaza:


- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Aviz de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 1b;

- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Ordin de serviciu", prevazute in anexa nr. 2b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Nota explicativa", prevazute in anexa nr. 3b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Minuta intalnirii", prevazute in anexa 4b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Aviz de refacere a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 5b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Decizie de suspendare a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 6b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 7b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale", prevazute in anexa nr. 8b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale Raportului de verificare fiscala prealabila documentara, prevazute in anexa nr. 9b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale Raportului de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 10b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului "Invitatie", prevazute in anexa nr. 11b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului "Proces-verbal", prevazute in anexa nr. 12b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri", prevazute in anexa nr. 13b.

ART. 3
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1c-8c si 11c - 13c, dupa cum urmeaza:


- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Aviz de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 1c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Ordin de serviciu", prevazute in anexa nr. 2c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Nota explicativa", prevazute in anexa nr. 3c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Minuta intalnirii", prevazute in anexa nr. 4c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Aviz de refacere a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 5c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Decizie de suspendare a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 6c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 7c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale", prevazute in anexa nr. 8c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Invitatie", prevazute in anexa nr. 11c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Proces-verbal", prevazute in anexa nr. 12c;


- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri", prevazute in anexa nr. 13c.

ART. 4
Anexele nr. 1a-13a, 1b-13b, 1c-8c si 11c-13c fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 5
Directia verificari fiscale, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 6
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale

de Administrare Fiscala,
serban Pop

Bucuresti, 5 aprilie 2013.
Nr. 393.

Puteti consulta AICI ordinul integral.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF a aprobat formularele de verificare fiscala":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"