Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Verificarea situatiei fiscale personale: 11 formulare pot fi emise si transmise in mod electronic, conform Ordinului 1654/2022

22-Sep-2022
1657
Verificarea situatiei fiscale personale: 11 formulare pot fi emise si transmise in mod electronic, conform Ordinului 1654/2022
Ordinul nr. 1654/2022 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale a fost publicat in in Monitorul Oficial, Partea I nr. 926 din 21 septembrie 2022.

Conform Ordinului 1654/2022, 11 formulare necesare pentru verificarea situatiei fiscale personale pot fi emise si transmise in mod electronic.

Este vorba despre urmatoarele documente:

Aviz de verificare
Minuta intalnirii
Nota explicativa

Proces-verbal
Invitatie
Decizie de suspendare a verificarii situatiei fiscale personale
Raport de verificare fiscala
Decizie de incetare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale
Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar in cadrul verificarii situatiei fiscale personale
Decizie de reverificare
Dispozitie privind masurile stabilite in cadrul procedurii de verificare a situatiei fiscale personale

Formularul «Invitatie» se intocmeste in doua exemplare, din care:
- exemplarul 1 se comunica persoanei verificate potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
- exemplarul 2 va ramane la organul fiscal care efectueaza verificarea si va fi anexat la raportul de verificare fiscala."

Formularul «Decizie de suspendare a verificarii situatiei fiscale personale» se intocmeste in doua exemplare, din care:
- exemplarul 1 se comunica persoanei verificate potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
- exemplarul 2 va ramane la organul fiscal care efectueaza verificarea si va fi anexat la raportul de verificare fiscala." Despre aplicarea penalitatii de nedeclarare sau, dupa caz, despre neaplicarea acesteia se consemneaza si se motiveaza in raportul de verificare fiscala, evidentiindu-se situatiile in care penalitatea se aplica numai pentru o anumita componenta a creantei fiscale principale."

Extras din Ordinul 1654/2022:

Art. I. - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.117/2018 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 766 din 5 septembrie 2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: " (2) Prin conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala, in sensul prezentului ordin, se intelege: a) directorul general, in cazul Directiei generale control venituri persoane fizice; b) directorul executiv inspectie fiscala, in cazul directiilor generale regionale ale finantelor publice; c) sef administratie adjunct inspectie fiscala, in cazul unitatilor subordonate directiilor generale regionale ale finantelor publice."
2. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31, cu urmatorul cuprins: " Art. 31. - (1) Formularele prevazute la art. 1 lit. a), c-l) si n) pot fi emise in forma electronica si comunicate prin mijloace de transmitere la distanta. (2) Formularul prevazut la art. 1 lit. b) poate fi emis in forma electronica."
3. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins: " Art. 5. - Directia generala control venituri persoane fizice, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin."
4. La anexa nr. 6.b, ultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins: " Formularul «Invitatie» se intocmeste in doua exemplare, din care: - exemplarul 1 se comunica persoanei verificate potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare; - exemplarul 2 va ramane la organul fiscal care efectueaza verificarea si va fi anexat la raportul de verificare fiscala."
5. La anexa nr. 7.b, ultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins: " Formularul «Decizie de suspendare a verificarii situatiei fiscale personale» se intocmeste in doua exemplare, din care: - exemplarul 1 se comunica persoanei verificate potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare; - exemplarul 2 va ramane la organul fiscal care efectueaza verificarea si va fi anexat la raportul de verificare fiscala."
6. La anexa nr. 8.b, capitolul III punctul 5, ultimul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins: " Despre aplicarea penalitatii de nedeclarare sau, dupa caz, despre neaplicarea acesteia se consemneaza si se motiveaza in raportul de verificare fiscala, evidentiindu-se situatiile in care penalitatea se aplica numai pentru o anumita componenta a creantei fiscale principale."
7. La anexa nr. 9.a, punctul 4, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins: " d) in situatia comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta se considera comunicat la data punerii la dispozitia contribuabilului prin aceste mijloace."
8. La anexa nr. 9.b, punctul 4, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins: " d) in situatia comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta se considera comunicat la data punerii la dispozitia contribuabilului prin aceste mijloace."
9. La anexa nr. 10.a, punctul 5, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins: " d) in situatia comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta se considera comunicat la data punerii la dispozitia contribuabilului prin aceste mijloace."
10. La anexa nr. 10.b, punctul 5, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins: d) in situatia comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta se considera comunicat la data punerii la dispozitia contribuabilului prin aceste mijloace."
11. La anexa nr. 12.a, punctul 4, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins: " d) in situatia comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta se considera comunicat la data punerii la dispozitia contribuabilului prin aceste mijloace."
12. La anexa nr. 12.b, punctul 4, dupa ultima liniuta se introduce o noua liniuta, cu urmatorul cuprins: " - in situatia comunicarii prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta se considera comunicat la data punerii la dispozitia contribuabilului prin aceste mijloace."

Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016