Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificari si completari aduse Codului de Procedura Fiscala

17-Ian-2011
2632
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 891/2010, a adus o serie de modificari si completari Codului de Procedura Fiscala, pe care le prezentam, sintetic, mai jos.

Potrivit noilor prevederi, incepand cu 1 ianuarie 2011, pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal.


Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala acestea se afla situate.


Dispozitii speciale privind verificarea persoanelor fizice platitoare de impozit pe venit


In situatia in care organele de inspectie fiscala constata ca evidentele contabile sau fiscale ori declaratiile fiscale sau documentele si informatiile prezentate in cursul inspectiei fiscale/verificarii situatiei fiscale personale sunt incorecte, incomplete, false, precum si in situatia in care acestea nu exista sau nu sunt puse la dispozitie, organele de inspectie vor ajusta baza impozabila si, respectiv, vor stabili obligatia fiscala prin utilizarea metodelor indirecte de reconstituire a veniturilor sau a cheltuielilor, reglementate potrivit legii.


Metodele indirecte utilizate de organele fiscale pentru stabilirea bazei impozabile ajustate sunt:


- metoda sursei si cheltuirii fondului, care consta in compararea cheltuielilor efectuate cu veniturile declarate in perioada supusa verificarii;

- metoda fluxurilor de trezorerie, care consta in analiza conturilor bancare si a fluxurilor de numerar, pentru a stabili miscarile de disponibilitati banesti si asocierea acestora cu sursele de venit si utilizarea lor;
- metoda patrimoniului, care consta in determinarea venitului impozabil pe baza cresterii valorii patrimoniului net al unui contribuabil pe parcursul unui an fiscal. Cresterea sau descresterea valorii patrimoniului net se determina prin compararea valorii patrimoniului net la inceputul perioadei cu cea de la sfarsitul perioadei.

Procedura de aplicare a metodelor indirecte se va aproba prin hotarare a Guvernului.


Organul fiscal are dreptul de a efectua o verificare fiscala prealabila documentara a ansamblului situatiei fiscale personale a persoanelor fizice cu privire la impozitul pe venit reglementat de titlul III din Codul Fiscal.


Prin situatie fiscala personala se intelege totalitatea drepturilor si a obligatiilor de natura patrimoniala, a fluxurilor de trezorerie si a altor elemente de natura sa determine starea de fapt fiscala reala a contribuabilului pe perioada verificata.


Verificarea consta in compararea intre veniturile declarate de contribuabili sau de platitorii de venit si situatia fiscala personala a contribuabilului.


Daca organul fiscal constata o diferenta semnificativa intre veniturile declarate de contribuabili sau de platitorii de venit si situatia fiscala personala, acesta continua verificarea prin comunicarea avizului de verificare si stabileste baza impozabila ajustata prin utilizarea metodelor indirecte.


Diferenta este semnificativa daca intre veniturile estimate calculate in baza situatiei fiscale personale si veniturile declarate de contribuabili sau de platitorii de venit este o diferenta mai mare de 10%, dar nu mai putin de 50.000 lei.


In situatia in care organul fiscal constata diferente semnificative, acesta solicita contribuabilului prezentarea, in termen de cel mult 60 de zile de la comunicarea avizului de verificare, sub sanctiunea decaderii, de documente justificative sau alte clarificari relevante pentru situatia sa fiscala. Termenul se poate prelungi cu 30 de zile, o singura data, la solicitarea justificata a contribuabilului, cu acordul organului fiscal.


Verificarea se desfasoara la sediul organului fiscal sau, la cererea persoanei supuse verificarii, la domiciliul sau la domiciliul/sediul persoanei care ii acorda asistenta.


Avizul de verificare va cuprinde temeiul juridic al verificarii, data de incepere a verificarii, perioada ce urmeaza a fi supusa verificarii, posibilitatea de a solicita amanarea datei de incepere a verificarii (se poate solicita o singura data pentru motive justificate) si solicitarea de informatii si inscrisuri relevante pentru verificare.


Raportul de verificare si decizia de impunere


Rezultatul verificarii va fi consemnat intr-un raport scris in care se vor prezenta constatarile din punct de vedere faptic si legal, acesta va sta la baza emiterii deciziei de impunere sau, dupa caz, a unei decizii de incetare a procedurii de verificare, in cazul in care nu se ajusteaza baza impozabila.


Atentie!
Prin abrogarea derogarilor privind termenele de plata a impozitului pe venitul din salarii si contributiilor sociale, respectiv plata trimestriala/semestriala a acestora de catre anumite categorii de platitori, prevazute la art. 111 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, asocierile fara personalitate juridica constituie intre persoane fizice, persoanele fizice care au calitatea de angajator, asociatiile, fundatiile sau alte entitati fara scop patrimonial, vor calcula si vira lunar obligatiile mentionate.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificari si completari aduse Codului de Procedura Fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (4)

16-Feb-2013

g4r27F snnrnnymfetq

15-Feb-2013

J2Op9n , [url=http://osuawoktckvl.com/]osuawoktckvl[/url], [link=http://zonmunbhlrfe.com/]zonmunbhlrfe[/link], http://jjteqydzzlmo.com/

14-Feb-2013

7FLXsE rdelnzbbdmrd

13-Feb-2013

Tax cut bbDemocrats' budget bill: $1.1 tlioriln; 1900 pagesDec-14-2010 The budget bill cuts more than $26 billion from President Barack Obama's 2011 requests.Senate Democrats began rolling out Tuesday a year-end, government-wide spending bill that cuts more than $26 billion from President Barack Obama's 2011 requests, even as it defies earmark bans WE ARE IN TROUBLE AMERICA!!!GOVERNMENT?? MORTGAGE RELIEF1-858-366-4777? Skype1-800-270-2928?




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Atentie! Contribuabilii care vor sa se inroleze de la distanta in SVP au la dispozitie noi documente (Informare ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a transmis recent, printr-un comunicat de presa, noi informatii cu privire la documentele acceptate pentru aprobarea inregistrarii de la distanta, in SPV. Reamintim ca Spatiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica. SPV permite obtinerea informatiilor privind situatia fiscala, depunerea electronica a declaratiilor fiscale si primirea electronica a...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! A aparut noul model al Declaratiei Unice. Modalitati de depunere si completare (Ordinul nr. 1107/2020)
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 469 din 03.06.2020 a fost publicat Ordinul nr. 1107/2020 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 139/2020 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice. Actul normativ a intrat in vigoare din data de 3 iunie 2020 si prevede noul model al Declaratiei Unice 2020...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna iunie 2020
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna iunie 2020. Conform agendei, primul termen fiscal din luna iunie 2020 a fost marti – pe data de 2, cand contribuabilii au depus Formularul 394. DECLARATII FISCALE LUNA IUNIE 2020: 1. In 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" Categorii de...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie 5% impozit pe profit, conform OUG 33/2020. Contribuabili mari cu an fiscal modificat
    • Va rugam sa ne spuneti daca o societate, mare contribuabil, platitoare de impozit pe profit (cu plati anticipate efectuate trimestrial), cu exercitiu financiar 01.04.N - 31.03.N 1, poate beneficia de bonificatia calculata asupra impozitului pe profit datorat, conform OUG 33/2020, pentru termenele de declarare 25.06.2020 (cand are loc definitivarea impozitului pe profit prin D101), respectiv 25.07.2020 (declarare impozit aferent trim. 1). In ce cota s-ar aplica bonificatia pentru cele doua...» citeste mai departe aici

  • CECCAR a stabilit perioada in care vor avea loc examenele pentru stagiari. Noi conditii de participare
    • Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati a publicat recent, pe site-ul oficial, perioada in care vor avea loc examenele pentru stagiari, dar si noile conditii de participare. Astfel, in perioada 19-21 iunie 2020 va avea loc examinarea stagiarilor an I, an II, an III si reexaminarea stagiarilor cu restante din semestrul 1 an anterior. ATENTIE! Participarea la fiecare proba scrisa sau orala pentru fiecare an de stagiu este conditionata de completarea formularului de inscriere de mai...» citeste mai departe aici

  • Ghid practic de contabilitate 2020. Solutii imbatabile pentru problemele controversate
    • Legislatia fiscal-contabila a suferit diferite modificari in ultima perioada, iar problemele controversate va pot pune in dificultate. In contextul schimbarilor Codului Fiscal si ale O.M.F.P. nr. 1.802/2014 (modificat si completat prin O.M.F.P. 2.493/2019), Ghidul practic al contabilitatii 2020 va ofera solutii imbatabile pentru subiectele sensibile de ultima ora, dar si explicatii si interpretari pentru o serie de subiecte. In ghid regasiti indrumari pentru urmatoarele subiecte: -Impozitul pe...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016