Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Averile mari, luate la bani marunti

02-Iun-2011
1656
Executivul a aprobat infiintarea in cadrul ANAF a departamentului care va verifica persoanele fizice cu averi mari, a anuntat ministrul Finantelor.

Guvernul a hotarat, la sfarsitul anului trecut, ca persoanele ale caror venituri reale depasesc cu minimum 50.000 de lei sumele declarate vor plati un impozit de 16% aplicat la diferenta dintre cele 2 valori.

Presedintele ANAF, Sorin Blejnar, a precizat la acel moment ca actiunile de control in scopul impozitarii vor fi declansate pentru 200-300 de persoane, in mare parte patroni foarte bogati care in ultimii ani au omis deliberat sa inregistreze veniturile pe firma, sustragandu-se de la plata obligatiilor catre stat.

In februarie, Blejnar a afirmat ca un control amplu al averilor mari va fi derulat in a doua jumatate a anului viitor, insa nu a exclus ca si in acest an sa fie facute verificari.

Normele metodologice pentru aplicarea procedurii de utilizare a metodelor indirecte de control prevad ca Fiscul va verifica, intr-o prima faza, persoanele cu venituri mari fara sa le notifice, iar pe durata controlului poate solicita tertilor, inclusiv platitorilor de venit sau oricaror autoritati ori institutii publice, informatii sau documente pentru stabilirea situatiei fiscale reale.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii


Verificarea celor cu venituri mari se va realiza in mai multe etape, care vor determina finalmente situatia fiscala reala, in functie de care se va stabili daca se poate dovedi provenienta veniturilor si daca se va aplica impozit.

In prima etapa, organele fiscale vor face o analiza pentru a stabili riscul probabil pentru un grup de persoane fizice sau pentru cazuri punctuale, la solicitarea unor institutii sau autoritati publice.

Selectarea persoanelor fizice in scopul verificarii se va face din lista persoanelor care depasesc riscul minim acceptat de administratia fiscala, in functie de nivelul de risc si de capacitatea de efectuare a verificarilor fiscale prealabile documentare.

Daca in urma verificarii fiscale prealabile documentare se constata o diferenta semnificativa intre veniturile realizate, calculate in baza situatiei fiscale personale, si veniturile declarate de persoana sau de platitorii de venit, organul fiscal comunica avizul de verificare persoanei fizice care a facut obiectul verificarii fiscale prealabile documentare.

In functie de datele obtinute, organele fiscale pot sa opreasca verificarea sau pot trece in etapa urmatoare de verificare fiscala, care presupune un control mai amanuntit al tuturor documentelor disponibile si in care pot fi solicitate si terte persoane pentru a da declaratii.

In vederea stabilirii bazei impozabile, organele fiscale vor folosi metode indirecte - metoda sursei si cheltuirii fondului, metoda fluxurilor de trezorerie si metoda patrimoniului.

Prima metoda se refera la compararea cheltuielilor efectuate de persoana fizica cu veniturile declarate in perioada verificata. Metoda se fundamenteaza pe principiul ca orice cheltuiala in exces fata de valoarea declarata a venitului reprezinta venit impozabil nedeclarat.

Metoda fluxurilor de trezorerie urmareste analiza intrarilor si a iesirilor de sume in conturile bancare, precum si a intrarilor si a iesirilor de sume in numerar, pentru a evidentia miscarile de disponibilitati banesti si corelatia acestor fluxuri cu sursele de venit si utilizarea lor.

Metoda patrimoniului presupune determinarea bazei impozabile ajustate pentru o persoana fizica verificata, analizand cresterea, respectiv descresterea patrimoniului net al acesteia.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Averile mari, luate la bani marunti":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Calcul impozit specific si pondere venituri. Reguli de respectat pentru a nu face greseli!
    • Va reamintim ca recent au fost publicate, in stadiu de proiect, normele metodologice pentru aplicarea corecta a impozitului specific. In afara de exemplele de calcul incluse in proiect, sunt cat se poate de utile si alte studii de caz pe aceasta tema. Asadar, in analiza de mai jos, avem urmatoarele date: "O societate cu obiect de activitate de productie are cateva puncte de lucu care au codul CAEN pentru impozitul specific. Cum procedam la calculul impozitului pe profit si al impozitului...» citeste mai departe aici

  • Atentie! PF nerezidente, fara sediu permanent in Romania si care nu platesc impozit pe profit DEPUN Declaratia 101
    • Persoanele juridice nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care, potrivit prevederilor Codului fiscal au obligatia de a plati impozit pe profit in Romania, vor depune formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" pentru veniturile realizate in anul 2016, pana la data de 27 martie 2017. Precizam ca, prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 581/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale...» citeste mai departe aici

  • Factura primita ulterior si raportare in D 300. Pasi pentru deducerea corecta!
    • Inregistrarea unei cheltuieli va depinde de masura in care aceasta este semnificativa. Vom vedea mai jos care sunt pasii de indeplinit pentru a deduce in mod corect TVA-ul si pentru a nu intampina probleme in cazul unui eventual control. In analiza de mai jos, avem urmatoarea situatie: "In luna martie 2017 am primit o factura de prestari servicii. Factura a fost emisa in luna decembrie 2016. Avand in vedere ca am inchis anul 2016, iar D101 a fost deja transmisa si bilantul a fost inchis,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.