Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Agentia pentru Administrarea Bunurilor Sechestrate va trebui sa indeplineasca, in cadrul ANAF, ceea ce institutia nu a reusit

21-Apr-2015
1154

 

Avand ca obiectiv sa schimbe perceptia publica legata de faptul ca statul nu reuseste sa recupereze prejudiciile constatate de Justitie in marile cazuri de coruptie, guvernul va infiinta o Agentie Nationala pentru Administrarea Bunurilor Sechestrate (ANABS).

Acest demers a fost anuntat la inceputul lunii martie de fostul ministru al finantelor publice, Darius Valcov, informeaza Cursdeguvernare.ro.

Potrivit aceleiasi surse, institutia va avea o parte din atributiile pe care deja le avea ANAF, lucrand insa in interiorul aceluiasi cadru legal care impiedica astazi depasirea pragului de 10% al gradului de recuperare a creantelor.

Portalul Cursdeguvernare.ro atrage atentia asupra unor factori care, potrivit sursei, au dus la esecul ANAF in ce priveste recuperarea prejudiciilor. Astfel, Directia Generala Antifrauda Fiscala din cadru ANAF a oferit intr-un comunicat transmis sursei informatiile de mai jos, cu precizarea ca institutia "aloca 90% din resursele umane si materiale actiunilor de combatere a marii evaziuni".

Eficienta acestor eforturi declarate ale ANAF sunt cunoscute, iar comunicatul citat ofera si explicatii in legatura cu piedicile aflate in calea imbunatatirii gradului de recuperare.

Acestea sunt motivele expuse de ANAF, redate de Cursdeguvernare.ro:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

- intarzieri semnificative in transmiterea catre organele fiscale teritoriale a hotararilor penale ramase definitive spre recuperare (ANAF exemplifica cu o sentinta penala a Judecatoriei Suceava, ramasa definitiva la data de 30.12.2010 si transmisa A.N.A.F. in data de 24.11.2014)

- existenta unor perioade mari de timp intre momentul emiterii unei sentinte penale de catre prima instanta de judecata si momentul ramanerii definitive si executorii a acesteia, perioada in care, in multe cazuri, inculpatii instraineaza bunurile din patrimoniu (ANAF exemplifica cu Sentinta penala nr. 387/P/2006 a Judecatoriei Galati, ramasa definitiva in anul 2014)

- imposibilitatea inscrierii masurilor asiguratorii la Oficiul de cadastru si Publicitate Imobiliara in cazul bunurilor pentru care nu este deschisa carte funciara de catre debitori (ANAF exemplifica cu Decizia Penala nr. 888 / 08.08.2014 : bun imobil situat in sos.Kiseleff, Bucuresti, sechestrat anterior de DNA, care nu era inscris in evidenta OCPI)


- comunicarea dificila cu Agentia Nationala de cadastru si Publicitate Imobiliara si cu alte institutii
- neconcordante cu privire la informatiile privind unele imobile (terenuri si cladiri) confiscate (ANAF exemplifica cu o situatie in care Cadastrul a respins cererea de trecere in proprietatea statului a unui imobilul din Bucuresti, masura dispusa de instanta de judecata, motivand existenta altui proprietar)

- nesolutionarea cu celeritate a actiunilor de iesire din indiviziune, in vederea ducerii la indeplinire a procedurii de valorificare a bunurilor.

- neinstituirea masurilor asiguratorii de catre organele de cercetare penala

- bunurile supuse executarii silite nu prezinta interes pentru piata.

- in unele situatii sentintele penale definitive se comunica fara a fi insotite de documente din care sa rezulte masurile asiguratorii, punerea acestora in executare nefiind posibila.


- evaluarea bunurilor sechestrate de natura imobilelor nu poate fi realizata in absenta proprietarului sau imputernicitului acestuia (ANAF ofera exemplul cazului Sorin Pantis, Sentinta Penala nr. 701/2013)

- persoane cu debite de valori foarte mari, privati de libertate, fara bunuri si venituri urmaribile (aici ANAF ofera exemplul lui Ioan Becali, condamnat in dosarul transferurilor, despre care institutia afirma ca nu are niciun fel de bun, mobil sau imobil, pe numele sau)

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Agentia pentru Administrarea Bunurilor Sechestrate va trebui sa indeplineasca, in cadrul ANAF, ceea ce institutia nu a reusit":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • Urmeaza evenimente despre care se va vorbi intens! Consultantii si contabilii trebuie sa fie pregatiti
    • Trebuie neaparat sa stiti: urmeaza niste evenimente despre care, cu siguranta, se va vorbi in perioada urmatoare. Conferinta de Fiscalitate si Contabilitate, organizata de Rentrop&Straton vine in orasul dvs! In perioada 1 octombrie - 5 noiembrie aveti ocazia sa participati la unul sau mai multe evenimente care alcatuiesc Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate organizat de Rentrop&Straton. Cititi detalii despre eveniment si despre modalitatea prin care puteti sa rezervati un loc in...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016