Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Agentia pentru Administrarea Bunurilor Sechestrate va trebui sa indeplineasca, in cadrul ANAF, ceea ce institutia nu a reusit

21-Apr-2015
1252

 

Avand ca obiectiv sa schimbe perceptia publica legata de faptul ca statul nu reuseste sa recupereze prejudiciile constatate de Justitie in marile cazuri de coruptie, guvernul va infiinta o Agentie Nationala pentru Administrarea Bunurilor Sechestrate (ANABS).

Acest demers a fost anuntat la inceputul lunii martie de fostul ministru al finantelor publice, Darius Valcov, informeaza Cursdeguvernare.ro.

Potrivit aceleiasi surse, institutia va avea o parte din atributiile pe care deja le avea ANAF, lucrand insa in interiorul aceluiasi cadru legal care impiedica astazi depasirea pragului de 10% al gradului de recuperare a creantelor.

Portalul Cursdeguvernare.ro atrage atentia asupra unor factori care, potrivit sursei, au dus la esecul ANAF in ce priveste recuperarea prejudiciilor. Astfel, Directia Generala Antifrauda Fiscala din cadru ANAF a oferit intr-un comunicat transmis sursei informatiile de mai jos, cu precizarea ca institutia "aloca 90% din resursele umane si materiale actiunilor de combatere a marii evaziuni".

Eficienta acestor eforturi declarate ale ANAF sunt cunoscute, iar comunicatul citat ofera si explicatii in legatura cu piedicile aflate in calea imbunatatirii gradului de recuperare.

Acestea sunt motivele expuse de ANAF, redate de Cursdeguvernare.ro:

- intarzieri semnificative in transmiterea catre organele fiscale teritoriale a hotararilor penale ramase definitive spre recuperare (ANAF exemplifica cu o sentinta penala a Judecatoriei Suceava, ramasa definitiva la data de 30.12.2010 si transmisa A.N.A.F. in data de 24.11.2014)

- existenta unor perioade mari de timp intre momentul emiterii unei sentinte penale de catre prima instanta de judecata si momentul ramanerii definitive si executorii a acesteia, perioada in care, in multe cazuri, inculpatii instraineaza bunurile din patrimoniu (ANAF exemplifica cu Sentinta penala nr. 387/P/2006 a Judecatoriei Galati, ramasa definitiva in anul 2014)

- imposibilitatea inscrierii masurilor asiguratorii la Oficiul de cadastru si Publicitate Imobiliara in cazul bunurilor pentru care nu este deschisa carte funciara de catre debitori (ANAF exemplifica cu Decizia Penala nr. 888 / 08.08.2014 : bun imobil situat in sos.Kiseleff, Bucuresti, sechestrat anterior de DNA, care nu era inscris in evidenta OCPI)


- comunicarea dificila cu Agentia Nationala de cadastru si Publicitate Imobiliara si cu alte institutii
- neconcordante cu privire la informatiile privind unele imobile (terenuri si cladiri) confiscate (ANAF exemplifica cu o situatie in care Cadastrul a respins cererea de trecere in proprietatea statului a unui imobilul din Bucuresti, masura dispusa de instanta de judecata, motivand existenta altui proprietar)

- nesolutionarea cu celeritate a actiunilor de iesire din indiviziune, in vederea ducerii la indeplinire a procedurii de valorificare a bunurilor.

- neinstituirea masurilor asiguratorii de catre organele de cercetare penala

- bunurile supuse executarii silite nu prezinta interes pentru piata.

- in unele situatii sentintele penale definitive se comunica fara a fi insotite de documente din care sa rezulte masurile asiguratorii, punerea acestora in executare nefiind posibila.


- evaluarea bunurilor sechestrate de natura imobilelor nu poate fi realizata in absenta proprietarului sau imputernicitului acestuia (ANAF ofera exemplul cazului Sorin Pantis, Sentinta Penala nr. 701/2013)

- persoane cu debite de valori foarte mari, privati de libertate, fara bunuri si venituri urmaribile (aici ANAF ofera exemplul lui Ioan Becali, condamnat in dosarul transferurilor, despre care institutia afirma ca nu are niciun fel de bun, mobil sau imobil, pe numele sau)

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Agentia pentru Administrarea Bunurilor Sechestrate va trebui sa indeplineasca, in cadrul ANAF, ceea ce institutia nu a reusit":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

  • PIAROM: Mediul de afaceri are o mare problema de 30 de ani! 200.000 de firme au capital social negativ
    • Antreprenorii din Romania isi doresc ca toate procedurile legale care exista in tara sa fie cat mai clare si mai simple, pentru ca mediul de afaceri de aici are o mare problema de 30 de ani, dovada fiind chiar cele 200.000 de firme cu capital social negativ, amintite, joi, de presedintele Patronatului Investitorilor Autohtoni (PIAROM), Cristian Parvan, intr-o conferinta de specialitate. "Daca discutam de viitorul economiei romanesti si al mediului de afaceri, nu adunam nici 10% din cati...» citeste mai departe aici

  • Asociere dintre doua persoane juridice. Tratament fiscal
    • In materialul propus astazi, unul dintre specialistii nostri va oferi raspuns la urmatoarele intrebari: "SRL-ul cu activitate pricipala 5630, care are contract de asociere cu o firma de jocuri de noroc, cod CAEN 9200, trebuie sa aiba si ea in actul constitutiv si sa fie activ codul CAEN 9200? Este platitoare de impozit micro. Pentru veniturile din contractul de asociere (jocuri de noroc) ce impozit plateste?". Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor art. 1 alin. (5) din OUG nr. 77/2009...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016