Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii

27-Iun-2017
1692

In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare.

In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de catre societatea verificata, a fost identificat un tipar de fraudare avand la baza inregistrarea de documente de vanzare pentru care inspectorii antifrauda au indicii temeinice ca ar fi fost intocmite in fals, deoarece operatiunile evidentiate in cadrul acestora si datele de identificare ale societatilor beneficiare sunt fictive.

Astfel, au fost identificate livrari (scriptic) catre 475 de entitati beneficiare, ale caror coduri unice de identificare sunt invalide, in sensul ca fie nu apartin niciunei societati, fie apartin altor societati decat cele mentionate in facturi, aspect constatat in urma verificarilor efectuate in bazele de date disponibile la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), precum si pe portalul online apartinand Oficiului National al Registrului Comertului. Totodata, se retin urmatoarele aspecte distinctive ale acestor facturi:

- contin doar informatii cu privire la societatea emitenta, denumirea si codul unic de identificare ale beneficiarului;

- nu contin informatii la rubrica Date privind expeditia;

- au valori de pana in 5.000 lei, fiind insotite de chitante care atesta, in mod nereal, incasarea contravalorii livrarilor;

- evidentiaza livrari semnificative de marfuri, din punct de vedere cantitativ, la preturi unitare de vanzare modice, comparativ cu preturile reale practicate de societate.

Pe de alta parte, s-a constatat ca nu au fost inregistrate, in evidenta contabila a societatii, venituri din vanzarea marfurilor catre o societate beneficiara, pentru care nu s-a colectat TVA si nu s-a evidentiat impozitul pe profit,

De asemenea, au fost constatate livrari (scriptic) catre 6 societati beneficiare, care nu confirma tranzactiile, prin declaratiile informative cod D394 depuse si prin informatiile oferite de reprezentantii acestora.

Astfel, constatarile rezultate in urma controlului antifrauda determina suspiciunea rezonabila ca societatea verificata, prin reprezentantii sai, a prejudiciat bugetul de stat cu suma de 35.397.161 lei (TVA si impozit pe profit), sustragandu-se de la indeplinirea obligatiilor fiscale prin intocmirea, in fals, pentru a da o aparenta de legalitate, a unui numar semnificativ de facturi de vanzare marfa (articole de imbracaminte, incaltaminte etc.), utilizand date de identificare nereale pentru un numar de 475 societati, cu scopul descarcarii din gestiunea societatii a marfurilor care, in realitate, au fost comercializate fara intocmirea de documente justificative.

Deoarece imprejurarile descrise anterior sunt susceptibile a intruni elementele constitutive ale unor infractiuni de evaziune fiscala, Directia generala antifrauda fiscala a procedat la sesizarea organelor de urmarire penala competente, in vederea dispunerii demersurilor specifice vizand stabilirea existentei ori inexistentei acestora, identificarea si tragerea la raspundere penala a faptuitorilor, respectiv recuperarea prejudiciilor determinate de actiunile socialmente periculoase ale acestora, dupa caz.

Precizam ca acelasi operator economic a mai facut obiectul unui act de sesizare intocmit de Directia generala antifrauda fiscala, din faptele si informatiile prezentate conturandu-se suspiciunea rezonabila ca reprezentantii de facto si de drept ai societatii au actionat pe coordonatele unui grup organizat care, prin operatiunile derulate si calitatile detinute, au desfasurat activitati in scopul sustragerii de la plata, catre bugetul de stat, a unor obligatii fiscale in cuantum de 5.031.480 lei, constand in TVA si impozit pe profit, rezultate din intocmirea in fals (furt de identitate a unor entitati) a unor facturi de achizitie marfa (consumabile) si servicii (transport), in suma totala de 15.597.606 lei si inregistrarea, in evidenta contabila, a acestor documente ce nu au la baza operatiuni reale. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti

  • Declaratia 205

    Intrebare: In luna aprilie 2023 profitul anului 2022 a fost repartizat in totalitate pentru distribuirea de dividende catre actionari persoane fizice. In urma aprobarii situatiilor financiare - 31.12.2022, in luna iunie s-a facut plata...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<

  • Proiect in faza de preserie

    Intrebare: Societatea noastra are un proiect in faza preserie pentru productia de piese auto. In perioada pana la intrare in serie se desfasoara teste de fabricatie, in acest sens consumandu-se materii prime si materiale. As dori opinia...
    vezi AICI raspunsul specialistilor <<



Subiectele saptamanii

  • E-Factura: Facturile trebuie transmise in sistem cel tarziu in 5 sau 20 de zile de la data emiterii?

    • Sunt societate comerciala cu capital de stat. Avand in vedere ART 10 (7) OUG 120/2021 Termenul - limita pentru transmiterea facturilor prevazute la alin. (1) in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura este de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la data - limita prevazuta pentru emiterea facturii la art. 319 alin. (16) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. (alineat introdus prin art....» citeste mai departe aici

  • Impozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utile

    • OUG 115/2023 a adus modificari semnificative in ceea ce priveste impozitarea veniturilor din chirii pentru persoanele fizice, incepand cu anul 2024. Noutati impozit chirii 2024 VENITUL BRUT DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR Pana la 31.12.2023, art. 84 alin. 1 din Codul fiscal, prevedea: ”Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendarea bunurilor agricole, reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in...» citeste mai departe aici

  • Plafon casierie 2024. Ce se intampla cu sumele ce depasesc plafonul de 50.000 lei

    • Care e opinia dvs. in legatura cu tratarea sumei peste plafonul legal de casa ca venit din alte surse cu declararea si plata impozitului aferent de 10%? Plafon casierie 2024 – raspunsul specialistului: Din informatiile prezentate retinem ca sunteti o societate cu raspundere limitata neplatitoare de impozit pe profit a carei activitate este, potrivit codului CAEN 3011 Constructia de nave si structuri plutitoare. Intrebarea d-voastra face subiectul Legii nr. 70/2015 pentru intarirea...» citeste mai departe aici

  • RO e-Transport. Obligatii, noutati in 2024 si lista produselor vizate

    • Inca de la 1 iulie 2022, prin OUG 41/2022, a fost implementat sistemul RO e-Transport, care trebuie utilizat pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal pe teritoriul Romaniei. Desi sistemul a fost obligatoriu inca de acum doi ani, amenzile pentru nedeclarare s-au aplicat abia de la 1 ianuarie 2023. Mentionam ca si in 2024 se vor aplica cateva schimbari in privinta sistemului. Este vorba despre extinderea listei de bunuri cu risc fiscal (de la 1 martie), care nu a fost...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Utilizarea sistemului in relatia B2B devine obligatorie din 1 ianuarie sau din 1 iulie 2024?

    • Va rog sa precizati care e textul de lege care precizeaza obligativitatea incepand cu data de 01.01.2024 a raportarii/transmiterii facturilor prin sistem RO E FACTURA, in relatia B2B. Doar din lecturarea OUG 120/2021 asa cum a fost aceasta modificata prin OUG 115/2023 si legea 296/2023, ar rezulta ca aceasta obligatie intervine la 01.07.2024. Utilizare E-Factura in relatia B2B – raspunsul specialistului: Pentru a raspunde intrebarii privind obligativitatea transmiterii facturilor prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024. Care este modul corect de completare, cu exemple pentru toate tipurile de venit

    • Prin OPANAF nr. 6/2024, in vigoare din 9 ianuarie a.c., a fost aprobat noul model al formularului 212 referitor la declararea impozitului pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si la impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024. Formularul a fost suferit modificari importante fata de anul trecut, determinate de aparitia unor obligatii fiscale noi sau de cresterea salariului minim pe economie – lucruri care au impus introducerea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016