Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii

27-Iun-2017
452

In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare.

In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de catre societatea verificata, a fost identificat un tipar de fraudare avand la baza inregistrarea de documente de vanzare pentru care inspectorii antifrauda au indicii temeinice ca ar fi fost intocmite in fals, deoarece operatiunile evidentiate in cadrul acestora si datele de identificare ale societatilor beneficiare sunt fictive.

Astfel, au fost identificate livrari (scriptic) catre 475 de entitati beneficiare, ale caror coduri unice de identificare sunt invalide, in sensul ca fie nu apartin niciunei societati, fie apartin altor societati decat cele mentionate in facturi, aspect constatat in urma verificarilor efectuate in bazele de date disponibile la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), precum si pe portalul online apartinand Oficiului National al Registrului Comertului. Totodata, se retin urmatoarele aspecte distinctive ale acestor facturi:

- contin doar informatii cu privire la societatea emitenta, denumirea si codul unic de identificare ale beneficiarului;

- nu contin informatii la rubrica Date privind expeditia;

- au valori de pana in 5.000 lei, fiind insotite de chitante care atesta, in mod nereal, incasarea contravalorii livrarilor;

- evidentiaza livrari semnificative de marfuri, din punct de vedere cantitativ, la preturi unitare de vanzare modice, comparativ cu preturile reale practicate de societate.

Pe de alta parte, s-a constatat ca nu au fost inregistrate, in evidenta contabila a societatii, venituri din vanzarea marfurilor catre o societate beneficiara, pentru care nu s-a colectat TVA si nu s-a evidentiat impozitul pe profit,

De asemenea, au fost constatate livrari (scriptic) catre 6 societati beneficiare, care nu confirma tranzactiile, prin declaratiile informative cod D394 depuse si prin informatiile oferite de reprezentantii acestora.

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Vezi detalii
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Vezi detalii
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
Vezi detalii

Astfel, constatarile rezultate in urma controlului antifrauda determina suspiciunea rezonabila ca societatea verificata, prin reprezentantii sai, a prejudiciat bugetul de stat cu suma de 35.397.161 lei (TVA si impozit pe profit), sustragandu-se de la indeplinirea obligatiilor fiscale prin intocmirea, in fals, pentru a da o aparenta de legalitate, a unui numar semnificativ de facturi de vanzare marfa (articole de imbracaminte, incaltaminte etc.), utilizand date de identificare nereale pentru un numar de 475 societati, cu scopul descarcarii din gestiunea societatii a marfurilor care, in realitate, au fost comercializate fara intocmirea de documente justificative.

Deoarece imprejurarile descrise anterior sunt susceptibile a intruni elementele constitutive ale unor infractiuni de evaziune fiscala, Directia generala antifrauda fiscala a procedat la sesizarea organelor de urmarire penala competente, in vederea dispunerii demersurilor specifice vizand stabilirea existentei ori inexistentei acestora, identificarea si tragerea la raspundere penala a faptuitorilor, respectiv recuperarea prejudiciilor determinate de actiunile socialmente periculoase ale acestora, dupa caz.

Precizam ca acelasi operator economic a mai facut obiectul unui act de sesizare intocmit de Directia generala antifrauda fiscala, din faptele si informatiile prezentate conturandu-se suspiciunea rezonabila ca reprezentantii de facto si de drept ai societatii au actionat pe coordonatele unui grup organizat care, prin operatiunile derulate si calitatile detinute, au desfasurat activitati in scopul sustragerii de la plata, catre bugetul de stat, a unor obligatii fiscale in cuantum de 5.031.480 lei, constand in TVA si impozit pe profit, rezultate din intocmirea in fals (furt de identitate a unor entitati) a unor facturi de achizitie marfa (consumabile) si servicii (transport), in suma totala de 15.597.606 lei si inregistrarea, in evidenta contabila, a acestor documente ce nu au la baza operatiuni reale. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa?
    • In analiza de mai jos, vom vedea cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa. Iata raspunsul specialistului! Potrivit art. 1 din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale: "(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • MFP: Noile norme de aplicare a Codului fiscal
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a publicat proiectul de hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobare prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016. Documentul mentionat mai sus cuprinde prevederi cu privire la impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti, taxa pe valoarea adaugata,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii