Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formularul 112 se depune doar online de la 25 iulie!

13-Iul-2011
3997
Declaratia 112 privind plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta angajatilor asigurati se va depune doar online de la data de 25 iulie. In vederea efectuarii acestei proceduri, toti angajatorii sunt obligati sa achizitioneze un certificat digital pentru a putea depune aceste declaratii.

In concret, obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica este posibila prin intermediul unuia dintre cei trei furnizori de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Pentru ca datele incluse in declaratie sa fie transmise in siguranta, acest certificat digital trebuie sa obtina confirmarea firmei care l-a eliberat. Astfel, se va descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile documentul de confirmare de pe website-ul Agentiei Natioanle de Administrare Fiscala (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.

In continuare, se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator, iar fisierul se trimite prin e-mail catre firma care a eliberat certificatul digital, aceasta urmand sa verifice datele din documentul primit pentru a valida semnatura trimisa de angajator.

Ulterior, documentul de confirmare va fi folosit pentru inregistrarea pe site-ul ANAF in meniul Depunere declaratii, modulul inregistrare certificate calificate. Dupa transmiterea documentului, vor trebui furnizate urmatoarele informatii: codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale), denumirea contribuabilului si adresa contribuabilului. Dupa transmiterea acestor informatii, se obtine formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat".


In vederea utilizarii serviciului "Depunere declaratii on-line", ulterior obtinerii formularului 150 contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale, documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si copie, precum si documentul in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale), alaturi de documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii on-line. Ulterior, se acceseaza website-ul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line, publicat pe website-ul institutiei.

Nedepunerea sau depunerea cu intarziere a formularului 112 constituie contraventie si se sanctioneaza potrivit prevederilor art. 219 din Codul de Procedura Fiscala cu amenda de la 500 la 1.000 lei pentru persoanele fizice si de la 1.000 la 5.000 lei pentru persoanele juridice.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit special pe bunuri de valoare mare. Cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi platit

    • Impozitul special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF. Insa cine are aceasta obligatie si pana cand poate fi indeplinita? Cine plateste impozit pe bunuri de valoare mare? Sunt obligate la plata impozitului special pe bunurile imobile si mobile de valoare mare, stabilit conform prezentului titlu, urmatoarele persoane, denumite in continuare contribuabili: a) persoanele fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Contractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)

    • Conform legislatiei in vigoare, ultima modificare fiind adusa prin Ordinul 161/2025, apar schimbari la inregistrarea contractelor de inchiriere. Astfel ca, daca bunul respectiv este la comun, adica are mai multi proprietari, obligatia declararii contractului la ANAF ii revine doar unuia dintre ei, nu ambilor, asa cum prevedea in trecut legea.» citeste mai departe aici

  • Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabila

    • Prin Legea 296/2023 a fost introdus impozitul special pe bunurile mobile si imobile de mare valoare, cunoscut si drept ‘taxa pe lux’. Vom vedea in acest articol cine trebuie sa plateasca impozitul pe bunuri mobile si imobile, care este cota de impozitare, dar si o monografie contabila utila contribuabililor. Impozitul special pe bunurile mobile si imobile de valoare mare se plateste la bugetul de stat si se administreaza de ANAF.» citeste mai departe aici

  • [GHID] Rezidenta fiscala a cetatenilor straini in Romania

    • In vederea stabilirii obligatiilor fiscale si evitarii dublei impozitari, persoanele fizice rezidente si nerezidente care sosesc sau pleaca din Romania trebuie sa depuna un chestionar pentru stabilirea rezidentei. In acest articol vom vedea ce inseamna rezidenta fiscala, care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele fizice rezidente si nerezidente, de cand poate deveni rezident un cetatean strain, dar si care sunt documentele necesare pentru depunerea chestionarului.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016