
Raportul Special
realizat de specialisti
O societate comerciala ce si-a modificat sediul social primeste facturi cu datele vechiului sediu social. Mentiunea avand ca obiect inregistrarea modificarilor este inscrisa in registrul comertului la data de 08.04.2022.
Toate facturile emise incepand cu data de 08.04 trebuie sa aiba adresa sediului social nou. Noi am notificat furnizorii cateva zile mai tarziu cand am intrat in posesia documentelor. Au fost de asemenea achizitii efectuate de angajatii societatii in aceasta perioada.
Care este modalitatea de corectare a documentelor pentru a fi conforme, caci unele facturi sunt emise de furnizori prin preluarea datelor de pe min. finante fara posibilitatea de introducere manuala a datelor? Pe site-ul Ministerului de Finante adresa sediului social nu este inca actualizata.
Se pot inca inregistra o perioada facturile cu adresa veche sau riscam la un eventual control fiscal sa fie calificate ca neconforme cu prevederile Codului fiscal referitor la elementele obligatorii ale facturii? Multumesc!
Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu:
Opinia mea este ca asemenea situatie nu vi se poate imputa la un control fiscal.
Daca detineti documente din care reiese ca ANAF nu a actualizat datele privind noul sediu social, parerea mea este ca facturile pe care le primiti cu vechiul sediu pot fi inregistrate in evidenta contabila si fiscala.
Intr-adevar, la modificarea sediului social trebuiesc facute o serie de adrese de ex. catre ITM pentru Revisal, catre clienti si furnizori iar la contractele incheiate ce sunt in derulare trebuie sa faceti acte aditionale cu noua adresa. De asemenea, orice avize de functionare trebuie modificate astfel incat sa figureze pe ele datele de identificare actuale ale firmei dvs.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Manual de politici contabile - Stick USB
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Cum sa iesi cu bine din controlul ANAF - 30 de lectii indispensabile in 2016Cum se efectueaza corect inventarierea patrimoniuluiANAF controleaza nuntile din vara aceastaTratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?Control fiscal pe TVA: ANAF verifica toate firmele care NU aplica corect legeaUltimele articole
Cum sa treci cu SUCCES de un CONTROL ANAFSanctiuni in valoare de peste 20 milioane lei pentru nerespectarea prevederilor E-TransportControale ANAF. In aprilie 2024 au fost efectuate cu 44% mai multe actiuni de control fiscalControale ANAF. In ce domenii vor fi efectuate verificari in perioada 20 februarie-8 martie 2024Bolos, despre controale fiscale din 2024: Actiunile ANAF vor fi TINTITE, nu se va umbla in orb. Cine este luat in vizorSfaturi de la experti
Cota TVA servicii de inchiriere aparate si livrare bunuri medicale
Intrebare: Avand in vedere activitatea principala a societatii, care detine mai multe aparate «concentrator de oxigen stationar» ce se dau in chirie, la prescrierea medicului, catre persoane bolnave, iar ulterior sunt decontate de Casa de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Depunere D100/D700 impozit pe constructii an fiscal modificat
Intrebare: In prezent, avem exercitiu fiscal diferit de anul calendaristic, respectiv 01.05.2024?30.04.2025, iar pana in 25.07.2025 vom depune D700 pentru modificarea vectorului fiscal, in vederea trecerii la an fiscal = an calendaristic,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA