Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Frauda la nivel UE trebuie combatuta prin actiuni mai puternice

25-Iul-2013
830
Potrivit raportului anual al Comisiei privind "Protectia intereselor financiare ale UE", fraudele care afecteaza bugetul UE au inregistrat o usoara crestere in anul 2012 in comparatie cu anul 2011. in ceea ce priveste cheltuielile, au fost afectate de frauda, in total, 315 milioane EUR din fondurile UE, ceea ce reprezinta 0,25 % din bugetul pentru cheltuieli.

Aceasta suma trebuie comparata cu cele 295 de milioane EUR care au fost afectate de frauda in anul precedent. Aceasta crestere este cauzata, aproape in totalitate, de doua cazuri de frauda care au afectat fondurile de preaderare si care implica sume mari. in ceea ce priveste veniturile bugetare, fraudele suspectate sau confirmate s-au ridicat la 77,6 milioane EUR, ceea ce reprezinta 0,42 % din totalul resurselor proprii traditionale colectate pentru anul 2012. Aceasta suma trebuie comparata cu cele 109 milioane EUR care au fost afectate de frauda in anul precedent.

In 2012, Comisia a intreprins o serie de initiative importante cu scopul de a intensifica eforturile de combatere a fraudei. Pe langa punerea in aplicare a noii strategii antifrauda (IP/13/530), s-au inregistrat progrese legislative semnificative in cursul anului trecut, printre care:

- propunerea de infiintare a unui Parchet european (IP/13/709). Aceasta noua institutie va consolida in mod semnificativ anchetarea si urmarirea penala a practicilor infractionale care afecteaza bugetul UE;

- noul Regulament OLAF, care va crea un oficiu european de lupta antifrauda mai puternic (MEMO/13/651);

- o comunicare privind modul in care se poate continua imbunatatirea guvernantei OLAF, pe baza reformei convenite a oficiului si tinând seama de propunerea din partea Parchetului european (IP/13/709);

- propunerea privind protejarea intereselor financiare ale UE prin masuri de drept penal (IP/12/767). Prin armonizarea definitiilor infractiunilor comise impotriva bugetului si prin introducerea unor sanctiuni minime care urmeaza sa fie aplicate acestor infractiuni, propunerea ar putea contribui, de asemenea, in mod considerabil la protejarea fondurilor si la descurajarea potentialilor autori ai fraudelor pe intreg teritoriul Uniunii.

Raportul analizeaza, de asemenea, masurile adoptate de statele membre in 2012 pentru a proteja si apara bugetul UE si recunoaste progresele inregistrate in anumite domenii. Cu toate acestea, Comisia subliniaza ca este necesar sa se continue armonizarea si consolidarea abordarilor statelor membre, pentru a garanta ca frauda este combatuta in mod echivalent pe intreg teritoriul UE. O serie de recomandari sunt adresate statelor membre pentru a imbunatati prevenirea si detectarea fraudelor.

Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare, vama, statistica, audit si lupta antifrauda, a declarat: "Comisia aduce combaterea fraudei in UE la un nou nivel. Propunerile pe care le‑am inaintat in anul precedent - in special propunerea privind un nou Parchet european - pot constitui o lovitura importanta adusa autorilor de fraude din intreaga Europa. in prezent, statele membre trebuie, de asemenea, sa isi demonstreze angajamentul fata de combaterea fraudelor care afecteaza bugetul UE. Invit statele membre sa isi intensifice eforturile depuse la nivel national si sa sprijine noile masuri adoptate la nivelul UE. Fiecare cent recuperat de la autorii fraudelor este cheltuit in interesul public."


Sursa: Comisia Europeana


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Frauda la nivel UE trebuie combatuta prin actiuni mai puternice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari acordate de societate platitoare de impozit pe profit. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul sponsorizarii acordate de o societate platitoare de impozit pe profit? Asadar, specialistii nostri ne vor arata daca sponsorizarea este deductibila din impozitul pe profit, in situatia in care o societate romaneasca, platitoare de impozit pe profit, acorda in baza unui contract de sponsorizare o suma lunara de 400 lei catre Ambasada Bulgariei din Romania in vederea sustinerii activitatilor din domeniul educatiei, respectiv intretinerea unei...» citeste mai departe aici

  • APAPR: Din cauza nerespectarii legii, romanii au in conturile pentru Pilonul II sume mai mici cu 17,8%
    • Din cauza nerespectarii Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, romanii au sume cu 17,8% mai mici in contul lor personal de Pilon II. De altfel, impactul la nivelul Pilonului II, tradus prin contributii nevirate, este de 1,9 miliarde de euro, dupa cum arata directorul general al fondului BCR Pensii si presedintele Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR), Radu Craciun. Prezent la o conferinta de specialitate, presedintele APAPR a subliniat ca...» citeste mai departe aici

  • Programul Start-up Nation, modificat! Ministerul pentru IMM renunta la regula: primul venit, primul servit!
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a publicat, marti, 16 octombrie, noua versiune a programului Start-Up Nation 2018. Versiunea actualizata a proiectului Ordonantei de Urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta nr. 10/2017 pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, act normativ care se afla in dezbatere publica incepand cu data de 1 octombrie 2018 a suferit modificari ca urmare a sugestiilor primite de la...» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016