Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documentar fiscal: Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica

12-Sep-2012
7193
Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Lista acestor furnizori se gaseste pe website-ul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe website-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), www.anaf.ro,, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii. in ordine alfabetica, acestia sunt:

- SC CERT SIGN SRL - www.certsign.ro;

- SC DIGI SIGN SA - www.digisign.ro;

- SC TRANS SPEED SRL - www.transsped.ro.

Inregistrarea certificatului digital calificat


Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile documentul de confirmare de pe website-ul ANAF,www.anaf.ro, categoria Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.

Se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.

Atentie! Se completeaza doar in jumatatea de sus, nu se semneaza si in locul Autoritatii de Certificare.

La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie sa apara erori. Se trimite acest fisier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salveaza pe discul calculatorului de pe care urmeaza sa fie transmise declaratiile.

Cu acest document de confirmare va inregistrati pe website-ul ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul inregistrare certificate calificate. Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi il transmiteti tastand butonul Transmite documentul.

Dupa parcurgerea acestor pasi, se introduc in campurile care se genereaza, datele solicitate:

- codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);

- denumirea contribuabilului;

- adresa contribuabilului.

Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa, formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", completat cu datele pe care le-ati introdus anterior. Pentru tiparirea acestui formular se apasa butonul Tipareste cererea.

Important! Daca doriti sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe "Continua cu inregistrarea unui alt CUI" si procedura se reia ca mai sus.

Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale

Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line", ulterior obtinerii formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF:

- formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si copie;

- documentul in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);

- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii on-line. Apoi, se acceseaza website-ul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line, publicat pe website-ul institutiei.

Declaratii care se pot depune on-line

Se pot depune on-line urmatoarele formulare:

- 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat;

- 710 Declaratie rectificativa;

- 101 Declaratie privind impozitul pe profit;

- 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata;

- 301 Decont special de taxa pe valoarea adaugata;

- 120 Decont privind accizele;

- 130 Decont privind impozitul la titeiul din productia interna;

- 112 Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;

- 390 Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare;

- 394 Declaratie informativa privind livrarile/prestarile/achizitiile efectuate pe teritoriul national;

- 200 Declaratie privind veniturile realizate din Romania;

- 230 Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual si deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ;

- 318 Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147 indice 2 alin. (2) din Codul Fiscal;

- 208 Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;

De asemenea, se depun on-line Situatiile financiare aferente anului 2011 si Raportarile contabile la 30 iunie 2012.

Atentie! Contribuabilii persoane fizice si juridice care au calitatea de angajator pot depune formularul 112 "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" obligatoriu on-line, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cedare mijloace fixe catre asociat. Cum tratam TVA-ul si impozitul pe venit

    • Gestionarea mijloacelor fixe reprezinta un aspect important al activitatii oricarei entitati economice, mai ales atunci cand acestea nu mai sunt utilizate in activitatea curenta. In astfel de cazuri, societatile pot analiza optiuni precum valorificarea, casarea sau cedarea acestora. Transferul unor mijloace fixe catre asociat, in special atunci cand acesta este o autoritate publica, ridica o serie de implicatii fiscale si contabile ce trebuie tratate cu atentie, pentru a respecta cadrul legal in...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit declarat eronat. Pe langa D101 trebuie sa depui si D100 in 2025?

    • Corectarea erorilor fiscale este esentiala pentru respectarea obligatiilor declarative si contabile. Iar in practica pot aparea situatii in care impozitul pe profit este declarat sau inregistrat eronat intr-un exercitiu financiar, ceea ce necesita ajustari ulterioare. In acest articol analizam ce trebuie facut daca, in cursul anului 2024, s-a recunoscut un impozit pe profit care nu ar fi trebuit declarat si cum se reflecta corect aceasta situatie in declaratiile 100 si 101, precum si in...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum sa le distribui in 2025 daca profitul este in contul 1068 - alte rezerve

    • In practica, nu este deloc neobisnuit ca firmele sa fi repartizat in anii anteriori profitul catre rezerve, mai exact, in contul 1068 „Alte rezerve”, fara a distribui imediat dividende catre asociati. Totusi, odata ce se doreste retragerea acestor sume sub forma de dividende, apare intrebarea daca este suficienta o hotarare AGA sau trebuie intocmit si un bilant interimar? In acest articol, analizam cadrul legal aplicabil, conditiile in care se poate face transferul din contul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016