Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce ar trebui sa stii in legatura cu depunerea declaratiilor prin sistemul electronic

24-Oct-2011
4449
Contribuabilii mari si mijlocii, precum si sediile secundare ale acestora, au obligatia depunerii urmatoarelor declaratii fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National:

- 100"Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat";
- 102"Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor
speciale";
- 710"Declaratie rectificativa";
- 101"Declaratie privind impozitul pe profit";
- 300"Decont de taxa pe valoarea adaugata";
- 301"Decont special de taxa pe valoarea adaugata";

- 120"Decont privind accizele";
- 130"Decont privind impozitul la titeiul din productia interna";
- 390 VIES"Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare".

Metoda de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta poate fi utilizata si de alti contribuabili decat cei prevazuti la aliniatul precedent. Pentru a utiliza aceasta modalitate de depunere a declaratiilor, contribuabilii trebuie si detine un certificat digital care se obtine de la furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Dupa obtinerea certificatului digital calificat, titularul acestuia va depune, la oricare unitate fiscala teritoriala din subordinea ANAF, pentru fiecare contribuabil reprezentat, "Cererea pentru utilizarea unui certificat"(formular 150), insotita de urmatoarele documente:

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
- documentul, in original si copie care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului.

Calitatea de reprezentant legal trebuie justificata cu documentul din care rezulta aceasta titulatura, respectiv Statutul societatii comerciale, Actul constitutiv al societatii comerciale, Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor, Certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comertului.

- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

Completarea si transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta se va efectua in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului Depunere declaratii on-line", utilizandu-se formularele de declaratii existente pe site-ul Ministerul Finantelor Publice, portalul ANAF.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016