Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce declaratie nu mai depun firmele din 2015 la Fisc!

23-Dec-2014
3655
Anul 2014 este ultimul in care angajatorii trebuie sa mai declare in formularele anuale 205, cele care au inlocuit fisele fiscale, impozitele retinute pentru fiecare beneficiar de venit. De anul viitor, aceste informatii vor fi raportate doar in declaratia unica, astfel ca angajatorii vor depune cu un formular mai putin la Fisc.

Incepand din 2015, angajatorii vor declara impozitul calculat si retinut pentru fiecare beneficiar de venit in declaratia unica, si nu in formularul 205 (cel care tine locul vechilor fise fiscale), asa cum se intampla in prezent, dupa ce declaratia 112 a fost modificata substantial in luna ianuarie.

Potrivit Danielei Flesaru, seful serviciului de Metodologie si Asistenta Contribuabili a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov, in 2014 angajatorii au depus declaratia 205 normal, pana in ultima zi a lunii februarie, insa de anul urmator ei vor scapa de aceasta obligatie declarativa, informatiile din acest formular referitoare la impozitul pe salarii fiind preluate in declaratia unica.

Mai exact, noile reglementari introduse de ANAF prin Ordinul comun al Ministerului de Finante, Ministerului Muncii si al Ministerului Sanatatii, nr. 1977/2757/1580/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 57 din 23 ianuarie 2014, stabilesc ca impozitul calculat si retinut, pe fiecare beneficiar de venit se face in declaratia fiscala unica.

In prezent, raportarea acestui impozit se face in formularul 205, care se depune de platitorii de salarii pentru impozitul pe salarii, precum si de platitorii altor categorii de venituri, acolo unde exista obligatia retinerii la sursa a impozitului.

Practic, angajatorii care depuneau formularul 205 doar pentru a declara retinerile de impozit vor depune cu o declaratie mai putin, odata cu preluarea acestor raportari in formularul 112.

Incepand din 2012, raportarea impozitului retinut s-a modificat in fiecare an

Modificarile la modul de raportare a impozitului retinut pe fiecare beneficiar de venit au inceput acum doi ani, cand au fost eliminate fisele fiscale, cele in care se declarau aceste informatii.

In 2011, prin OG nr. 30/2011, Guvernul a reformulat art. 59 din Codul Fiscal
referitor la fisele fiscale (formular 210). In vechea forma, acest articol stabilea ca informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprind in fisele fiscale, iar platitorul de venituri are obligatia sa completeze aceste formulare pe intreaga durata de efectuare a platii salariilor si sa le pastreze pe intreaga durata a angajarii. Copii dupa fisele fiscale trebuiau depuse la organul fiscal competent, pentru fiecare an, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.

Insa, odata cu modificarea art. 59 prin OG 30/2011, angajatorii nu au mai avut obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale. Prevederea s-a aplicat incepand de la 1 ianuarie 2012 pentru drepturile salariale si asimilate salariilor dupa aceasta data. Acest lucru inseamna ca primul an in care nu s-au mai depus fise fiscale este 2013.

Din 2013, declararea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit s-a facut in formularul 205, care a fost modificat prin Ordinul ANAF nr. 1913/2012, publicat in Monitorul Oficial nr. 850 din 17 decembrie 2012. Fiscul a introdus in formularul 205 rubrici speciale referitoare la veniturile din salarii, care pana atunci nu existau, astfel incat angajatorii sa poata completa aceasta declaratie in locul fiselor fiscale pe care le depuneau pana atunci.

In 2014, reglementarile au fost modificate din nou, astfel ca raportarea impozitului retinut pe fiecare beneficiar urmeaza sa fie inca o data schimbata din 2015, cand raportarile se vor face doar in declaratia unica.

Obligatia declarativa fata de salariati se mentine.

Desi a eliminate fisele fiscale, OG nr. 30/2011 a introdus in Codul fiscal
o noua obligatie declarativa pentru angajatori, care se pastreaza si de acum incolo. Concret, angajatorii au obligatia de a elibera, la cererea angajatilor, un document a carui forma si continut este lasat la latitudinea contribuabililor. Legislatia fiscala reglementeaza doar un minim de informatii pe care acest document trebuie sa il contina:

datele de identificare ale contribuabilului,
venitul realizat in cursul anului,
deducerile personale acordate,
impozitul calculat si retinut.

In acest an formularele 205 inca se depun.

Daniela Flesaru, seful serviciului de Metodologie si Asistenta Contribuabili a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov, a explicat, intr-o intalnire cu economistii din judet, care a avut loc miercuri, ca in anul 2014 formularele 205 se vor depune in mod obisnuit, pana la 28 februarie.

Formularul 205 se depune de platitorii de salarii pentru impozitul pe salarii, precum si de platitorii altor categorii de venituri, acolo unde exista obligatia retinerii la sursa a impozitului, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.

Ordinul ANAF nr. 1913/2012 a dat contribuabililor posibilitatea sa depuna si pe internet declaratia 205, prin utilizarea serviciului de depunere declaratii on-line, existent pe portalul e-guvernare.ro.

Atentie! ANAF precizeaza pe site-ul propriu ca declaratia 205 care inlocuieste fisa fiscala se completeaza doar electronic, programul pentru completarea formularului fiind disponibil aici.

Formularul 205 trebuie depus la organul fiscal competent, adica la cel la care platitorii de venituri sunt inregistrati in evidenta fiscala.

In cazul sediilor secundare inregistrate ca platitori de impozit pe veniturile din salarii, declaratia corespunzatoare activitatii sediilor secundare, se depune de contribuabilul care le-a infiintat, pe codul de inregistrare fiscala al acestuia, la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat contribuabilul.

Pentru salariatii care au fost detasati la o alta unitate, formularul 205 se va completa de catre platitorul de venituri din salarii, in cazul in care salariatul detasat este platit de entitatea la care a fost detasat, dupa cum precizeaza HG nr. 84/2013, unul dintre actele normative care a modificat anul trecut Normele de aplicare a Codului fiscal.

In aceasta situatie, angajatorul care a detasat comunica platitorului de venituri din salarii la care acestia sunt detasati date referitoare la deducerea personala la care este indreptatit fiecare angajat.

Pe baza acestor date platitorul de venituri din salarii la care angajatii au fost detasati intocmeste statele de salarii si calculeaza impozitul, in scopul completarii declaratiei privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit.

Amenzile ajung la 14.000 de lei pentru nedepunerea la timp a declaratiei 205.

Amenzile sunt substantial mai mari pentru contribuabilii care nu depun la timp declaratia 205, comparativ cu amenzile care trebuiau platite pentru nedepunerea fiselor fiscale.

"Declaratia 205 reprezinta o declaratie informativa, iar conform Codului fiscal, amenzile pentru nedepunerea acesteia in termenele stabilite de lege au valori cuprinse intre 12.000 si 14.000 lei, mult mai mari fata de cele stabilite pentru fisele fiscale", a precizat anul trecut Maria Cojocariu, Senior Payroll Accountant in cadrul Accace.

Valorile amenzilor prevazute pentru nedepunerea vechilor fise fiscale in termenul prevazut de lege erau cuprinse pentru persoanele fizice intre 500 si 1.000 lei, iar pentru persoanele juridice, intre 1.000 si 5.000 lei.



Sursa: portalContabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce declaratie nu mai depun firmele din 2015 la Fisc!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Reguli de interpretare a legislatiei fiscale neclare
    • In domeniul fiscal exista multe situatii in care actele normative nu sunt foarte clare, in care prevederile fiscale sunt ambigue sau interpretabile. De aceea, de multe ori, contribuabilii ajung sa interpreteze neunitar anumite prevederi din legislatia fiscala. Totusi, specialistii atrag atentia asupra faptului ca, inclusiv in situatia in care legislatia fiscala este neclara, exista anumite reguli de interpretare a legislatiei fiscale prevazute de Codul de procedura fiscala. Asadar, este de dorit...» citeste mai departe aici

  • MMACA a publicat proiectele Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation 2018
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a pus in dezbatere publica proiectele pentru Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation, editia 2018. Cei care vor sa participe la dezbatere, pot descarca documentele de pe site-ul Directiei de Antreprenoriat si Programe pentru IMM din cadrul MMACA - www.aippimm.ro. "Editia din acest an a Start-Up Nation da sanse egale proiectelor cu activitate de productie si servicii, oferind un avantaj...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016