Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii si sanctiuni noi referitoare la prevenirea si combaterea spalarii banilor

24-Feb-2020
858

Legea nr. 129/2019 din 21 iulie 2019, privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, a adus modificari importante in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor. Confiscarea unor sume de bani sau retragerea avizelor sau a autorizatiilor, doar cateva dintre sanctiunile nerespectarii legii.

Pentru a scapa de sanctiunile dure sau chiar de amenzile usturatoare, care pot ajunge si pana la sute de mii de lei, comanda lucrarea pe stick Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni. 

Printre cele mai importante OBLIGATII instituite de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care sunt de altfel si tratate in capitole distincte in lucrare, se numara: 

1. Declararea beneficiarului real al persoanelor juridice
Primul termen pentru depunerea declaratiei pe proprie raspundere privind beneficiarul real al persoanei juridice este 21 iulie 2020, iar sanctiunea pentru nerespectarea obligatiei poate ajunge la 10.000 lei si dizolvarea societatii.

2. Obligatia desemnarii persoanelor cu responsabilitati in aplicarea Legii nr. 129/2019Entitatile raportoare au obligatia de a desemna una sau mai multe persoane cu responsabilitati, cu precizarea naturii si limitelor responsabilitatilor incredintate Neindeplinirea obligatiei atrage o amenda de la 25.000 lei la 150.000 lei pentru persoanele fizice, in timp ce pentru persoanele juridice, amenzii de mai sus i se adauga 10% din veniturile totale raportate la perioada fiscala incheiata, anterioara datei intocmirii procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei. 

3.Obligatia de stabilire a politicilor, normelor interne, mecanismelor de control intern si a procedurilor de administrare a riscurilor de spalare a banilor

Concret, trebuie elaborate si puse efectiv in aplicare masuri:

- in materie de cunoastere a clientelei;
- in materie de raportare, pastrare a evidentelor si a tuturor documentelor conform cerintelor din prezenta lege si de furnizare prompta a datelor la solicitarea autoritatilor competente;
- in materie de control intern, evaluare si gestionare a riscurilor, managementul de conformitate si comunicare;
- in materie de protectie a personalului propriu implicat in procesul de aplicare a acestor politici, impotriva oricaror amenintari ori actiuni ostile sau discriminatorii;
-de instruire si evaluare periodica a angajatilor. 

4. Obligatia de raportare catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor
In Legea nr. 129/2019 exista anumite obligatii a caror formulare este generica. Exemplele sunt reprezentate chiar de situatiile enumerate in lege cand entitatile raportoare au obligatia sa transmita un raport pentru tranzactii suspecte Oficiului. Trebuie raportat daca acestea cunosc, suspecteaza sau au motive rezonabile sa suspecteze ca:
-bunurile provin din savarsirea de infractiuni sau au legatura cu finantarea terorismului;
-persoana sau imputernicitul/reprezentantul/mandatarul acesteia nu este cine pretinde a fi;


Afla tot ce ai de facut pentru a scapa de sanctiuni, cu ajutorul lucrarii Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni. 

Sanctiunile pot ajunge la amenzi de sute de mii de lei, dar si la:

-confiscarea unor sume;

-retragerea avizelor sau a autorizatiilor;

- blocarea conturilor;

- inchiderea unor sucursale sau a altor sedii secundare;

-informarea publicului asupra identitatii persoanei contraveniente si a faptei savarsite;

-dizolvarea societatii.


Iata cum va poate fi de ajutor lucrarea pe stick, Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni. :

-asigura o punere in aplicare facila a obligatiilor;
-va fereste de amenzi;
-gasiti solutii referitoare la obligatia de transmitere a raportarii catre Oficiu.

Un exemplu concret in care lucrarea va ajuta, vizeaza transmiterea raportului pentru tranzactii suspecte, care se realizeaza inainte de efectuarea oricarei tranzactii aferente clientului care are legatura cu suspiciunea raportata. 

Cu toate acestea, legea permite derogarea de la aceasta regula si implicit evitarea riscului amenzii pentru neraportare, daca abtinerea de la realizarea tranzactiei este imposibila sau daca neefectuarea ei ar zadarnici eforturile de urmarire a beneficiarilor tranzactiei suspecte. Informarea Oficiului nu trebuie facuta insa la mai mult de 24 de ore de la efectuarea tranzactiei.

Si in cazul nerespectarii obligatiei de raportare a tranzactiilor suspecte amenda este cuprinsa intre 25.000 lei si 150.000 lei pentru persoanele fizice, in timp ce pentru persoanele juridice la aceste niveluri se adauga 10% din veniturile totale.


Comanda chiar ACUM lucrarea pe stick, Prevenirea si combaterea spalarii banilor. Obligatii procedurale si sanctiuni. Gaseste solutii si sfaturi detaliate cu privire la toate obligatiile care iti revin si evita sanctiunile! 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii si sanctiuni noi referitoare la prevenirea si combaterea spalarii banilor":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie: "Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii...» citeste mai departe aici

  • Situatia contractelor de munca suspendate(somaj tehnic)/incetate, inregistrate de Inspectia Muncii
    • Ministerul Muncii si Protectiei Sociale informeaza, printr-un comunicat de presa, care este situatia contractelor individuale de munca suspendate/incheiate la data de 2 aprilie 2020. Conform MMPS, sunt in prezent: I: 862.557 de contracte individuale de munca suspendate,din care: -239.279 – Industria prelucatoare -171.454 – Comert cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor -115.080 – Hoteluri si restaurante II: 173.834 de contracte individuale de...» citeste mai departe aici

  • Ghid pas cu pas pentru incarcarea documentelor necesare somajului tehnic in platforma online
    • Guvernul Romaniei a anuntat recent ca a lansat o platforma online pentru acordarea somajului tehnic. Astfel, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca informeaza ca platforma digitala poate fi consultata pe aici.gov.ro. pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de Urgenta: 15 intrebari si raspunsuri. PFA-urile pot beneficia de ele?
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o serie de intrebari si de raspunsuri legate de Certificatele de Situatii de Urgenta. Reamintim ca Guvernul a stabilit, recent, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2. Totusi,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul aloca fonduri de peste 54 milioane de lei destinate sectorului cresterii animalelor
    • Guvernul a aprobat, in sedinta de joi – 2 aprilie, o Hotarare privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, prin care s-a alocat pentru anul 2020, suma de maximum 54,048 milioane de lei. Banii vor fi suportati de la bugetul de stat, in limita prevederilor bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pentru anul 2020. Intr-un comunicat remis presei, MADR arata ca din suma totala alocata, care se acorda sub forma serviciilor...» citeste mai departe aici

  • Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016