Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Legea nr. 129/2019 din 21 iulie 2019, care va intra in vigoare la finalul acestei saptamani, la data de 17 ianuarie 2020 (in termen de 180 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial) a adus modificari importante in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor.
Este vorba despre obligatii, proceduri si sanctiuni noi pentru un spectru mai larg de entitati, inclusiv societatile inregistrate la Registrul Comertului, expertii contabili si contabilii autorizati, consultantii fiscali, agentii imobiliari, persoanele care exercita profesii juridice liberale etc.
Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB) arata, in sectiunea “Intrebari si raspunsuri frecvente”, care sunt entitatile raportoare ce au obligatii conform Legii nr. 129/2019.
De asemenea, extrem de importanta in acest sens este lucrarea Prevenirea si combaterea spalarii banilor >>
“Intra sub incidenta Legii nr. 129/2019 DOAR entitatile prevazute la art. 5 din Legea nr. 129/2019, respectiv:
a) institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit persoane juridice straine;
b) institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele institutiilor financiare persoane juridice straine;
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
c) administratorii de fonduri de pensii private, in nume propriu si pentru fondurile de pensii private pe care le administreaza, cu exceptia caselor de pensii ocupationale profesionale;
d) furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
e) auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, cenzorii, persoanele care acorda consultanta fiscala, financiara, de afaceri sau contabila;
f) notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri ale clientilor, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati; constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
g) furnizorii de servicii pentru societati sau fiducii, altii decat cei prevazuti la lit. e) si f);
h) agentii imobiliari;
i) alte entitati si persoane fizice care comercializeaza, in calitate de profesionisti, bunuri sau presteaza servicii, in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele.
(2) Fara a aduce atingere dispozitiilor alin. (1), agentii si distribuitorii institutiilor emitente de moneda electronica si institutiilor de plata, inclusiv cei ai institutiilor din alte state membre care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei ori punctul central de contact, dupa caz, respecta obligatiile legale in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului.
(3) In aplicarea alin. (2), institutiile emitente de moneda electronica si institutiile de plata le impun contractual agentilor si distribuitorilor prin care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei conformarea la prevederile din prezenta lege si din reglementarile emise in aplicarea acesteia si stabilesc mecanismele de conformare”, arata ONPCSB.
Mai multe informatii despre Prevenirea si combaterea spalarii banilor gasiti si AICI >>
Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor este Unitatea de Informatii Financiare a Romaniei (FIU) de tip administrativ, cu rol de lider in elaborarea, coordonarea si implementarea sistemului national de combatere a spalarii banilor si finantarii terorismului.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Declaratia privind beneficiarul real se depune in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale (Legea 101/2021)CODUL FISCAL pe intelesul tuturor. Explicatii si solutii rapide pentru a depasi starea de crizaNoul regulament ONPCSB a fost aprobat prin Ordinul 215/2023. Cum se vor inregistra in portal expertii contabili si contabilii autorizatiNotificarea pentru inceperea, suspendarea sau incetarea activitatii care intra sub incidenta Legii 129/2019 trebuie depusa exclusiv electronicANAF sustine programul national de preventie PROTECTORUltimele articole
Tranzactii financiare suspecte, in domeniul imobiliar. Cand se depune raportul la ONPCSBPREVENIREA SI COMBATEREA SPALARII BANILOR. Care este procedura de urmat, conform OUG 53/2022?Sunt toate firmele OBLIGATE sa desemneze o anumita persoana care sa faca raportari catre ONPCSB?Infiintare ONG. Cum se infiinteaza un ONG si cum se tine contabilitatea lui?Spalarea banilor: Ce solicita ONPCSB in cazul unui controlArticole similare
Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 au fost actualizate pe 17 noiembrie 2022Bilant consolidat. 3 criterii in functie de care firmele au sau nu obligatia de a-l intocmiSunt toate firmele OBLIGATE sa desemneze o anumita persoana care sa faca raportari catre ONPCSB?Neconcordantele din Declaratia privind beneficiarii reali pot fi transmise printr-o Informare. Cum arata formularul (Ordinul 380/2021)Bilant contabil la 31.12.2021. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru raportarile anualeUltimele articole
Cum se stabilesc categoriile de ENTITATI RAPORTOARE in functie de criteriile de marime ale unei firmeTranzactii financiare suspecte, in domeniul imobiliar. Cand se depune raportul la ONPCSBCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta pe 29 februarie 2024Calendar ANAF februarie 2024. Ce declaratii fiscale trebuie sa depuna contribuabilii si termenele limitaPrevenirea spalarii banilor: Din 22 noiembrie 2023 rapoartele se trimit prin noul sistem informatic al ONPCSBSfaturi de la experti
Raportari semestriale la 30.06.2024.
Intrebare: Anul 2023, in cazul meu, a fost primul an cu exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, adica anul 2023 a cuprins perioada ianuarie 2023 - ianuarie 2024 (13 luni), iar raportarea trebuie sa cuprinda 6 luni (adica februarie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Colaborare societati. Vanzare tablouri si bijuterii
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca doua firme afiliate isi pot desfasura activitatea in acelasi spatiu comercial, in colaborare. Astfel, una dintre ele inchiriaza spatiul de la proprietar si achita utilitatile, subinchiriind o parte din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Proiect: Valoarea tichetelor de masa pentru sem. II 2024 creste doar cu 0,4 bani
Amnistie fiscala 2024. Aplicare OUG 107/2024 in cazul firmelor care au esalonari in derulare
E-Factura: Cu ce data se inregistreaza in contabilitate facturile electronice primite
Bonificatiile de 3% pentru contribuabilii buni platnici se vor acorda din oficiu
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA