
Raportul Special
realizat de specialisti
Legea nr. 129/2019 din 21 iulie 2019, care va intra in vigoare la finalul acestei saptamani, la data de 17 ianuarie 2020 (in termen de 180 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial) a adus modificari importante in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor.
Este vorba despre obligatii, proceduri si sanctiuni noi pentru un spectru mai larg de entitati, inclusiv societatile inregistrate la Registrul Comertului, expertii contabili si contabilii autorizati, consultantii fiscali, agentii imobiliari, persoanele care exercita profesii juridice liberale etc.
Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB) arata, in sectiunea “Intrebari si raspunsuri frecvente”, care sunt entitatile raportoare ce au obligatii conform Legii nr. 129/2019.
De asemenea, extrem de importanta in acest sens este lucrarea Prevenirea si combaterea spalarii banilor >>
“Intra sub incidenta Legii nr. 129/2019 DOAR entitatile prevazute la art. 5 din Legea nr. 129/2019, respectiv:
a) institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit persoane juridice straine;
b) institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele institutiilor financiare persoane juridice straine;
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
c) administratorii de fonduri de pensii private, in nume propriu si pentru fondurile de pensii private pe care le administreaza, cu exceptia caselor de pensii ocupationale profesionale;
d) furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
e) auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, cenzorii, persoanele care acorda consultanta fiscala, financiara, de afaceri sau contabila;
f) notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri ale clientilor, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati; constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
g) furnizorii de servicii pentru societati sau fiducii, altii decat cei prevazuti la lit. e) si f);
h) agentii imobiliari;
i) alte entitati si persoane fizice care comercializeaza, in calitate de profesionisti, bunuri sau presteaza servicii, in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele.
(2) Fara a aduce atingere dispozitiilor alin. (1), agentii si distribuitorii institutiilor emitente de moneda electronica si institutiilor de plata, inclusiv cei ai institutiilor din alte state membre care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei ori punctul central de contact, dupa caz, respecta obligatiile legale in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului.
(3) In aplicarea alin. (2), institutiile emitente de moneda electronica si institutiile de plata le impun contractual agentilor si distribuitorilor prin care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei conformarea la prevederile din prezenta lege si din reglementarile emise in aplicarea acesteia si stabilesc mecanismele de conformare”, arata ONPCSB.
Mai multe informatii despre Prevenirea si combaterea spalarii banilor gasiti si AICI >>
Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor este Unitatea de Informatii Financiare a Romaniei (FIU) de tip administrativ, cu rol de lider in elaborarea, coordonarea si implementarea sistemului national de combatere a spalarii banilor si finantarii terorismului.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
ANAF: Expertiza specifica pentru siguranta afacerilorSocietatile pot fi DIZOLVATE daca Declaratia privind beneficiarul real nu este depusa in termen de 30 de zile de la data aplicarii amenziiEste OFICIAL! Termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real este prelungit pana la 1 octombrieTranzactii financiare suspecte, in domeniul imobiliar. Cand se depune raportul la ONPCSBObligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real, ELIMINATA pentru unele firme (Legea 108/2020)Ultimele articole
ONPCSB si spalarea banilor. Cum trebuie instruiti angajatii pentru aplicarea prevederilor Legii 129/2019ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025Spalarea banilor. Cum trebuie raportate catre ONPCSB tranzactiile in numerar de minim 10.000 euroLegea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteDeclaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILEArticole similare
OUG 53/2022: Anumite ENTITATI RAPORTOARE sunt obligate sa anunte ONPCSB, printr-un formular electronic, daca desfasoara sau nu activitateCalendarul obligatiilor fiscale ANAF - martie 2020Notificarea pentru inceperea, suspendarea sau incetarea activitatii care intra sub incidenta Legii 129/2019 trebuie depusa exclusiv electronicBilant consolidat. 3 criterii in functie de care firmele au sau nu obligatia de a-l intocmiMicroentitati, entitati mici, entitati mijlocii si mari. Cum se incadreaza o societate in categoriile de raportare a situatiilor financiareUltimele articole
ONPCSB si spalarea banilor. Ce trebuie sa stie firmele despre procedura de controlONPCSB si spalarea banilor. Cum trebuie instruiti angajatii pentru aplicarea prevederilor Legii 129/2019ONPCSB si spalarea banilor. Cum se inregistreaza o entitate raportoare in evidentele ONPCSBRaportare la ONPCSB. Cine are obligatia de raportare + un studiu de caz util contribuabililorCum se stabilesc categoriile de ENTITATI RAPORTOARE in functie de criteriile de marime ale unei firmeSfaturi de la experti
Intrebare: In momentul in care produsele sunt scoase din antrepozit, valoarea accizei nu intra in costul marfii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Recuperare TVA pentru achizitie intracomunitara taxabila in statul membru al furnizorului
Intrebare: TVA platita in Germania poate fi recuperata in cazul in care mai platesc inca o data TVA in Romania prin D301?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA