
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, in data de 12.03.2020, un nou proiect de ordin prin care aproba Procedura de inregistrare a contractelor de fiducie, de organizare si functionare a Registrului central al fiduciilor, precum si a modelului si continutului formularului "Declaratie de inregistrare a contractelor de fiducie".
Actul normativ se aplica contribuabililor care, potrivit prevederilor art.780 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, detin calitatea de fiduciar si au obligatia, sub sanctiunea nulitatii absolute, de a inregistra contractele de fiducie si modificarile acestora, la organul fiscal competent.
Astfel, prin proiectul de ordin se propune:
-aprobarea procedurii de inregistrare a contractelor de fiducie,de organizare si functionare a Registrului central al fiduciilorla organul fiscal central competent;
-aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie de inregistrare a contractelor de fiducie".
Pentru aplicarea acestor prevederi a fost emis Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1985/2012, prin care a fost aprobata procedura de inregistrare a contractelor de fiducie la organul fiscal central.
De asemenea, prin Legea nr.129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, a fost instituita obligativitatea transmiterii catre organul fiscal central de informatii adecvate, corecte si actualizate cu privire la beneficiarul real al fiduciilor si organizarea la nivel central a registrului fiduciilor.
De aceea este necesara actualizarea procedurii de inregistrare a contractelor de fiducie potrivit dispozitiilor Legii nr.129/2019, cu privire la beneficiarul real al fiduciei, precum si completarea Declaratiei de inregistrare a contractelor de fiducie si a Registrului contractelor de fiducie cu rubrica referitoare la date despre beneficiarul real al fiduciei.
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Extras din ordin:
Art.1 Se aproba Procedura de inregistrare a contractelor de fiducie, de organizare si functionare a Registrului central al fiduciilor, prevazuta in anexa nr.1.
Art.2 Se aproba modelul si continutul formularului "Declaratie de inregistrare a contractelor de fiducie", prevazut in anexa nr.2.
Art.3 Anexele nr.1 – 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art.4 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art.5 La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1985/2012 privind aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de fiducie, a Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 16 din 9 ianuarie 2013.
Art.6 Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Pentru a consulta Procedura de inregistrare a contractelor de fiducie, de organizare si functionare a Registrului central al fiduciilor, click AICI. De asemenea, click >> pentru anexa 1.1 si anexa 2.
Sursa: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
PROIECT DE ORDIN ANAF privind aprobarea formularelor pentru declararea impozitelor si a anumitor taxe. Se modifica si Formularul 100Inspectorii ANAF care verifica persoanele fizice NU vor mai avea insigne si portlegitimatiiNoua procedura de inregistrare a contractelor de fiducie. ANAF a modificat si formularele necesare contribuabililorANAF propune noi modele de formulare utilizate in procedura de administrare a grupului fiscal in domeniul impozitului pe profitModelul si continutul formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara (PROIECT DE ORDIN ANAF)Ultimele articole
Taxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalProiect: ANAF actualizeaza categoriile pentru care platitorii de venituri au obligatia depunerii D205E-Transport in 2024. Care este cursul valutar folosit pentru declararea bunurilor in sistem?Proiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteProiect: Formularele utilizate in activitatea de verificare si control a institutiilor financiare raportoare vor avea un nou modelArticole similare
Politici contabile 2025. Nerespectarea reglementarilor in vigoare este amendata cu pana la 10.000 leiSinteza: Inregistrarea contractelor de locatiune de catre locatori in 2013Aveti Contracte de Locatiune? Atentie la Procedura corecta de inregistrare!Politici si proceduri contabile. Amenzile ajung pana la 4.000 lei pentru firmele care nu le intocmescNoua procedura de inregistrare a contractelor de fiducie. ANAF a modificat si formularele necesare contribuabililorUltimele articole
Ce trebuie sa stii despre elaborarea procedurilor contabileProcedura inventarierii patrimoniului + alte zeci de proceduri contabile pentru societatiEvitati amenzi de pana la 4.000 lei, conform art. 42 din Legea Contabilitatii! 35 de proceduri contabile necesare la orice control ANAFCONTRACTELE DE FIDUCIE in noul Cod fiscalSfaturi de la experti
Refacere instalatie electrica. Inregistrare cheltuieli
Intrebare: Suntem o firma de comert cu amanuntul (codul CAEN 4711) si am avut un incendiu in locatie, cauzat de un cablu electric defect. Va rugam sa ne precizati care sunt inregistrarile contabile ocazionate de refacerea instalatiei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Deductibilitate ajustari pentru deprecierea creantelor
Intrebare: Societatea noastra a avut un contract cu un furnizor de prestari servicii (constructor) caruia i s-au platit facturi de avans in suma de 800.000 lei. Totodata, i s-a retinut pentru fiecare factura emisa (serviciu prestat) garantia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA