Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

6 masuri negative, suportate de firmele din Romania, de la 1 octombrie

14-Aug-2017
383

Modificarea Codul fiscal si reglementarea mecanismului privind plata defalcata a TVA va avea efecte negative semnificative asupra IMM-urilor, anunta CNIPMMR:

1. costuri suplimentare generate de modificarea sistemelor informatice contabile;

2. costuri bancare suplimentare cu noul cont, comisioane bancare suplimentare;

3. afectarea cash flow-ul si blocarea banilor, deoarece pentru procedurile ANAF nu sunt prevazute termene de aprobare si sanctiuni;

4. cresterea birocratiei:
dublarea numarului de plati, masuri suplimentare de verificare si de management pentru TVA (obligatia contribuabililor de a determina/verifica contul de TVA, obligatia de a vira direct la bugetul de stat suma reprezentand TVA afferenta achizitiilor de la furnizorii/prestatorii care nu le-au comunicat un cont de TVA si de a notifica acest fapt furnizorilor/prestatorilor);

Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Vezi detalii
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Vezi detalii
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Vezi detalii

5. efort semnificativ de implementare tehnica, avand in vedere termenul foarte scurt: instituirea platii defalcate a TVA obligatoriu incepand cu 1 octombrie 2017;

6. neclarificarea tuturor aspectelor procedurale (exp. pentru factoring, retineri de garantii de buna executie, sume achitate pe baza facturilor de decontare, in numele si contul altei persoane impozabile, compensari, etc.), in conditiile in care se majoreaza semnificativ amenzile (amenda egala cu 50% din suma reprezentand TVA nevirata in contul de TVA al furnizorului/prestatorului; amenda cuprinsa intre 2000 lei si 4000 lei; amenda egala cu 10% din suma reprezentand TVA nevirata in contul de TVA al furnizorului/prestatorului).

Romania va fi singura tara din U.E. care va aplica mecanismul privind plata defalcata a TVA in mod generalizat si obligatoriu incepand cu data de 1.10.2017 (pentru toate persoanele impozabile si institutiile publice, indiferent daca sunt sau nu inregistrate in scopuri de TVA, cu exceptia persoanelor fizice impozabile care nu sunt inregistrate si nu au obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA), fara consultari reale cu toate partile interesate, fara analize de impact, fara testul IMM, fara testarea fezabilitatii mecanismului, fara clarificarea tuturor aspectelor procedurale, fara luarea in considerare a pozitiei partenerilor sociali, fara informarea si pregatirea contribuabililor.

Sursa: CNIPMMR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "6 masuri negative, suportate de firmele din Romania, de la 1 octombrie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • Societate aflata in stare de insolventa. Cum se plateste TVA-ul?
    • In analiza de mai jos, o firma aflata in stare de insolventa are de achitat catre un furnizor transe de sume restante din 2014. Vom vedea cum se plateste TVA-ul in acest caz. Iata raspunsul specialistului! Conform prevederilor de la art. 2 alin. (1) lit. c) din OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii