Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cate firme au aplicat pentru Split TVA de la 1 octombrie?

11-Oct-2017
588

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a informat recent ca doar 273 de firme au aplicat pentru Split TVA, in conditiile in care numai in Bucuresti au beneficiat de indrumare 590 de firme.

Din totalul de 273 de firme care au optat pentru plata defalcata a TVA, 12 sunt companii de stat. 

"Pana in prezent, pe aceasta tema au avut loc 5 intalniri cu 590 de reprezentanti ai contribuabililor interesati de mecanismul privind plata defalcata a TVA, intalniri organizate si la sediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti. Toate intalnirile au avut alocate sesiuni de intrebari si raspunsuri", preciza, luni, ANAF, conform Agerpres.

De asemenea, in zilele de 4 si 5 octombrie 2017, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti (DGRFPB) a organizat inca doua intalniri cu reprezentantii contribuabililor interesati de mecanismul platii defalcate a taxei pe valoarea adaugata, prevazut de Ordonanta Guvernului nr. 23/ 2017.

Aceeasi sursa aminteste ca cele doua zile de dezbateri au avut loc la sediul Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania (CECCAR) filiala Bucuresti, in prima zi participand 295 de persoane, iar in cea de-a doua 176 de persoane. In cadrul prezentarii, au fost abordate teme referitoare la persoanele obligate la aplicarea mecanismului platii defalcate, deschiderea conturilor privind plata TVA, facilitati privind aplicarea prin optiune a mecanismului incepand cu data de 1 octombrie 2017, depunerea notificarii privind aplicarea prin optiune (Formularul 086) si situatiile in care organele fiscale trebuie sa-si dea acordul pentru debitarea contului de TVA.

Conform reglementarilor anuale, plata TVA defalcata ar urma sa se aplice obligatoriu de la 1 ianuarie 2018 pentru toate firmele, iar optional de la 1 octombire. 

Recent au fost aduse insa amendamente ordinului initial, schimbari aflate inca in stadiul de proiect. Aceste propuneri noi prevad ca split TVA sa se aplice numai pentru companiile care au relatii contractuale cu statul, iar masura sa devina optionala pentru celelalte firme. 

Daca sistemul se va dovedi functional, spun autoritatile, split TVA ar urma sa fie un mecanism obligatoriu din 2019. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cate firme au aplicat pentru Split TVA de la 1 octombrie?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016