Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele sunt OBLIGATE sa trimita in telemunca, daca este posibil, cel putin 50% din angajati in timpul starii de alerta

26-Oct-2021
2903
Firmele sunt OBLIGATE sa trimita in telemunca, daca este posibil, cel putin 50% din angajati in timpul starii de alerta

Hotararea 1130/2021 prevede noi masuri care se aplica pe toata durata starii de alerta, pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Printre acestea se numara si obligatia firmelor de a trimite in telemunca, daca este posibil, cel putin 50% din angajati.

Conform actului normativ, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau in regim de telemunca, pentru cel putin 50% din angajati, acolo unde specificul activitatii permite, in conditiile art. 108-110 din Legea nr. 53/2003 si cu respectarea prevederilor Legii nr. 81/2018.

In situatia in care NU se poate desfasura activitatea de catre salariat in regim de telemunca sau munca la domiciliu si in vederea evitarii aglomerarii transportului public, angajatorii au obligatia organizarii programului de lucru astfel incat personalul sa fie impartit in grupe/schimburi/ture care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora, cu respectarea stricta a masurilor de protectie sanitara.

Organizarea activitatii la locul de munca se va realiza cu respectarea prevederilor legale emise de autoritatile competente in ceea ce priveste prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 si pentru asigurarea securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, tinand cont si de gradul de vaccinare a angajatilor de la acel loc de munca, atestat prin certificat de vaccinare impotriva virusului SARS-CoV-2 prezentat de salariatii pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, precum si de numarul de angajati care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2 si care detin si prezinta angajatorului adeverinta eliberata de medicul de familie.

Accesul persoanelor, cu exceptia angajatilor, in incintele institutiilor publice centrale si locale, regiilor autonome si operatoriilor economici cu capital public este permis doar celor care fac dovada vaccinarii impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2. Prevederile se aplica si pentru operatorii economici care functioneaza in cladiri cu birouri private in care isi desfasoara activitatea cel putin 50 de persoane simultan.

Prin exceptie de la prevederile de mai sus este permis accesul avocatilor pentru exercitarea activitatilor prevazute la art. 3 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

In cazul persoanelor fizice provenite din state ale caror autoritati nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada situatiei prevazute la alin. (4) se face prin intermediul unui document, pe suport hartie sau in format electronic, care sa ateste vaccinarea, testarea sau vindecarea de infectia cu virusul SARS-CoV-2. Prevederile se aplica si pentru operatorii economici care functioneaza in cladiri cu birouri private in care isi desfasoara activitatea cel putin 50 de persoane simultan.

Prin exceptie, institutiile publice si operatorii economici vor intreprinde masurile necesare pentru asigurarea accesului cetatenilor la serviciile publice oferite, in situatii urgente (de exemplu: eliberare certificat de deces, certificat de nastere si altele asemenea) si persoanelor care nu fac dovada vaccinarii, testarii sau vindecarii de infectia cu virusul SARS-CoV-2, prin organizarea activitatii in mediul on-line, in spatii deschise, la ghisee dispuse direct in exteriorul cladirilor sau in orice alte conditii care sa asigure respectarea masurilor de prevenire a raspandirii SARS-CoV-2.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare apartament. Regim tva O societate platitoare de TVA detine un apartament achizitionat de la o persoana fizica. Apartamentul a fost folosit ca punct de lucru dar pentru ca activitatea s-a extins si nu...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Achizitii servicii non UE. SAF-T Aveam o nelamurire legata de raspunsul dvs si am observat ca este o greseala in furnizarea informatiilor despre societate (imi cer scuze). Societatea este platitoare de Tva....si...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Bonuri fiscale deducere TVA Doresc sa stiu, se mai poate deduce tva-ul in baza unui bon cu RO pe el? Sau trebuie urmat de factura simplificata sau factura si incarcate in SPV? In practica, colegii nostri inca...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Asociere participatiune persoana juridica, persoana fizica Va rugam sa ne precizati daca in cazul unui contract incheiat de asociere in participatiune dintre o societate SRL si o PF prin care s-a format o asociatie fara personalitate...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regim fiscal cheltuieli cu ajustarea TVA dedusa initial O Societate a vandut un apartament in regim de scutire TVA, a fost mai vechi de 3 ani de la receptie. S-a inregistrat nota contabila 635analitic=4426 x lei, pentru TVA-ul ajustat....citeste mai mult

Accesul persoanelor care nu fac dovada vaccinarii, testarii sau vindecarii de infectia cu virusul SARS-CoV-2 este permis in lacasurile de cult, unde se desfasoara activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele si rugaciunile colective, si in unitatile de alimentatie publica in care se comercializeaza produse alimentare si bauturi alcoolice sau nealcoolice aflate in afara centrelor comerciale, targurilor, balciurilor si talciocurilor, cu purtarea mastii de protectie si respectarea normelor de protectie sanitara.

Atentie! Masurile de mai sus privind telemunca se aplica si firmelor mici.

Hotararea nr. 1.130 din 22 octombrie 2021 pentru modificarea anexelor nr. 2 si 3 la Hotararea Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei începand cu data de 10 octombrie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 a fost publicata in Monitorul Oficial, nr. 1013 din 22 octombrie 2021.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative

    • Anul 2025 a venit cu promisiuni de simplificare fiscala, dar si cu o doza serioasa de confuzie pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si alte categorii de contribuabili cu venituri nesalariale. Una dintre cele mai importante intrebari fara raspuns clar este: cum se asigura continuitatea la sanatate, in lipsa declaratiei estimative? Daca in trecut aceasta declaratie era un pilon important in dobandirea calitatii de asigurat, acum, in contextul noilor reguli, contribuabilii se confrunta cu...» citeste mai departe aici

  • Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025

    • Mijloacele fixe reprezinta bunuri materiale utilizate pe termen lung in activitatea economica sau administrativa a unei entitati. Acestea nu se consuma intr-un singur ciclu de exploatare si contribuie la desfasurarea activitatilor prin intermediul lor pe o perioada mai mare de un an. In cazul organizatiilor neguvernamentale (ONG-uri), gestionarea corecta a mijloacelor fixe este esentiala pentru transparenta si conformitate cu reglementarile contabile si fiscale aplicabile.» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare

    • Incepand cu anul 2025, ANAF a adus o modificare esentiala in modul in care sunt desfasurate controalele antifrauda. Un nou document, cu efecte juridice majore, a fost introdus in arsenalul Directiei Generale Antifrauda Fiscala: somatia de prezentare a documentelor. Aceasta inlocuieste, din punct de vedere al fortei juridice, vechea invitatie informala, transformand refuzul nejustificat de cooperare intr-o potentiala infractiune penala.» citeste mai departe aici

  • Permis de Antreprenor - Avantaj competitiv pentru afaceri din toate industriile

    • Permis de Antreprenor se consolideaza ca cel mai dinamic ecosistem dedicat antreprenorilor din Romania, aducand laolalta studii de caz reale, dezbateri cu lideri din business si solutii aplicabile pentru fiecare etapa a dezvoltarii unui business. Intr-o economie in continua schimbare, antreprenorii cauta permanent surse de inspiratie, idei inovatoare si modele de rezilienta pentru a-si pastra competitivitatea. Ecosistemul Permis de Antreprenor raspunde acestor nevoi printr-o oferta unica pe...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016