Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Legea care ofera 2.500 lei angajatorilor in vederea achizitionarii de laptopuri pentru telesalariati, publicata in Monitor. Documente necesare ( Ordinul 1376/2020)

11-Sep-2020
1303
In Monitorul Oficial nr. 832 din 10.09.2020 a fost publicat Ordinul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale nr. 1376 din 09 septembrie 2020- pentru stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.
 
Astfel, conform actului normativ, firmele care au telesalariati pot obtine un sprijin de 2.500 lei din partea statului pentru achizitia de laptopuri, tablete, smartphone sau alte echipamente necesare conectarii la internet.
 
In vederea acordarii sumei, angajatorii transmit, prin mijloace electronice, respectiv prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, urmatoarele documente, pentru care isi asuma raspunderea privind corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise:
 
a) o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2;
 
b) o declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3;
 
c) lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4
 
Atentie! Angajatorii au obligatia de a transmite, prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, dupa ce au efectuat plata sumelor, urmatoarele documente justificative, scanate:
 
a) facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
 
b) bonurile fiscale sau chitantele sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilor prevazute la lit. a);
 
c) fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, sau/si, dupa caz, bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015, sau/si, dupa caz, situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
 
Extras din Ordinul 1376/2020:
ORDIN
 
pentru stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca
 
in baza:
 
— art. 6 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca;
 
— Referatului privind aprobarea Ordinului pentru stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca nr. 2.035/DPOCMP din 18.08.2020,
 
in temeiul art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,
 
ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
 
Art. 1. — Prezentul ordin stabileste modalitatea de acordare a sprijinului financiar si categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, denumita in continuare ordonanta de urgenta, pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
 
Art. 2. — (1) Bunurile ce pot fi achizitionate potrivit art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta sunt bunuri noi, din categoriile prevazute in anexa nr. 1.
 
(2) Prin servicii tehnologice, in sensul art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, se intelege totalitatea mijloacelor aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor pe care angajatorul este obligat sa le asigure telesalariatului in conditiile art. 7 lit. a) din Legea nr. 81/2018.
 
Art. 3. — (1) In vederea acordarii sumei prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, angajatorii transmit, prin mijloace electronice, respectiv prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, urmatoarele documente, pentru care isi asuma raspunderea privind corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise:
 
a) o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2;
 
b) o declaratie pe propria raspundere, data prin reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3;
 
c) lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4.
 
(2) In situatia identificarii unor inadvertente in documentele transmise potrivit alin. (1), precum si in situatia in care informatiile din documentele transmise sunt incomplete sau pe baza acestora nu se poate determina indeplinirea conditiilor legale pentru acordarea sumei prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.
 
Art. 4. — Stabilirea sau, dupa caz, respingerea dreptului angajatorilor de a beneficia de suma prevazuta la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face in baza deciziilor emise de directorii executivi ai agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
 
Art. 5. — (1) Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta se face in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, in ordinea depunerii cererilor, pana la 31 decembrie 2020, prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, respectiv cele mentionate de acestia in cererea depusa, in termen de 10 zile de la data inregistrarii documentatiei complete prevazute la art. 3 alin. (1).
 
(2) In situatia prevazuta la art. 3 alin. (2), termenul de 10 zile prevazut la alin. (1) curge de la data inregistrarii pe e-mail, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, a clarificarilor scrise si/sau a documentelor suplimentare solicitate.
 
Art. 6. —Angajatorii au obligatia de a transmite, in termenul prevazut de art. 6 alin. (4) din ordonanta de urgenta, prin incarcarea pe platforma aici.gov.ro, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, urmatoarele documente justificative, scanate:
 
a) facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri si servicii tehnologice;
 
b) bonurile fiscale sau chitantele sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilor prevazute la lit. a);
 
c) fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, sau/si, dupa caz, bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015, sau/si, dupa caz, situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.
 
Art. 7. —In cazul nerespectari, obligatiei prevazute la art. 6 alin. (5) din ordonanta de urgenta, in 30 de zile de la data expirarii termenului pentru depunerea documentelor justificative referitoare la achizitia categoriilor de bunuri stabilite in anexa nr. 1, angajatorii restituie integral suma acordata, in contul de trezorerie al agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta.
 
Art. 8. — Debitele rezultate in urma constatarii de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a nerespectarii conditiilor legale pentru acordarea sumelor prevazute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, precum si a obligatiei prevazute la art. 6 alin. (4) din ordonanta de urgenta se recupereaza in conformitate cu prevederile art. 47 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. 9. —Anexele nr. 1—4 fac parte integranta din prezentul ordin.
 
Art. 10. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare in termen de 3 zile de la data publicarii.

 

ANEXA Nr. 1

CATEGORIILE de bunuri ce pot fi achizitionate potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca

1. Sisteme de calcul tip laptop/notebook

2. Tablete

3. Smartphone

4. Echipamente periferice de intrare si iesire aferente bunurilor prevazute la pct. 1—3

5. Echipamente necesare conectarii la internet aferente bunurilor prevazute la pct. 1—3

6. Licente aferente sistemelor de operare si aplicatiilor software aferente bunurilor prevazute la pct. 1—3 necesare pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.

 

ANEXA Nr. 2

 
CERERE
 
Angajator.....................................................................
 
CUI/CIF.....................................................................
 
Cod CAEN..................................................................
 
Adresa/Sediu.............................................................
 
Cont IBAN.................................................................
 
Deschis la..................................................................
 
Telefon/fax.................................................................
 
E-mail.........................................................................
 
Catre
 
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca Judeteana
 
......................./a Municipiului Bucuresti
 
 
 
Subsemnatul/Subsemnata,..........................., in calitate de reprezentant legal al angajatorului..............................,
 
cu sediul social in localitatea ............................, str.................................. nr............., judetul ............................/
 
municipiul....................., sectorul............., in temeiul art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind
 
masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, va solicit acordarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei totale de........................lei, reprezentand sprijin financiar in scopul achizitionarii de pachete
 
de bunuri si servicii tehnologice necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, pentru un numar de.............de telesalariati.
 
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar..............
 
Semnatura...................
 
Data........................
 
 
ANEXA Nr. 3
 
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
 
Subsemnatul/Subsemnata, .........................., legitimat/legitimata cu CI/BI seria ............. nr................, eliberata/eliberat de.......................la data de.................., CNP....................................., in calitate de reprezentant legal al angajatorului................................................, avand CUI ...................., cod CAEN ........................, cu sediul social in localitatea........................., str..........................nr.................., judetul .................../municipiul ..............................,
 sectorul ................, telefon ........................, fax......................., e-mail ................., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca:
 
1. angajatii pentru care se solicita sumele prevazute la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare;
 
2. angajatorul nu se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau nu are activitatile suspendate, potrivit legii;
 
3. angajatorul nu este inregistrat in jurisdictii necooperante in scopuri fiscale.
 
Angajatorul se obliga ca, in termen de 30 de zile de la acordarea sumei prevazute la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, sa transmita agentiei pentru ocuparea fortei de munca documente justificative referitoare la achizitia de bunuri din categoriile prevazute in anexa nr. 1 la ordin, necesare desfasurarii activitatii in regim de telemunca.
 
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar........................
 
Semnatura..........................
 
Data...........................
 
 
ANEXA Nr. 4
 
Angajator...........................................................................
 
CUI/CIF...........................................................................
 
LISTA*) telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca
 
Nr. crt. /Numele si prenumele
 
Codul numeric personal
 
Numarul de zile lucrate in regim de telemunca in perioada starii de urgenta**)
 
Perioada in care s-a desfasurat activitate in regim de telemunca in perioada starii de urgenta“)
 
Numarul si data contracturi individual de munca/actului aditional la contractul individual de munca“)
 
Suma solicitata***)
 
1.
 
2.
 
3.
 
TOTAL:
 
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar...................
 
Semnatura...................................
 
Data................................
 

Angajatorul isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor înscrise în prezentul document.

Conform Registrului general de evidenta al salariatilor.

2.500 lei pentru fiecare telesalariat, conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Legea care ofera 2.500 lei angajatorilor in vederea achizitionarii de laptopuri pentru telesalariati, publicata in Monitor. Documente necesare ( Ordinul 1376/2020)":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 230: Descarca noua versiune actualizata 2020
    • UPDATE AUGUST 2020: Ordinul nr. 147/2020 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 44 din 22 ianuarie 2020. Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 112 - versiunea actualizata 2020
    • UPDATE septembrie 2020 ANAF a actualizat, in data de 23 iulie 2020, PDF-ul inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 1942/979/819 al MFP/MMJS/MS, publicat in M.Of.426/ 21.05.2020, valabil incepand cu 01.04.2020. Pentru a accesa softul A, actualizat in data de 29.09.2020, click AICI. Pentru a accesa softul J*, actualizat in...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101- ANAF a actualizat PDF-ul inteligent
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a fost publicata Declaratia 101, privind impozitul pe profit conform OPANAF nr. 3200/20.12.2018. PDF-ul inteligent pentru 2019 (valabil pentru an sfarsit de perioada 2018) a fost actualizat in data de 21.06.2019. OPANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 “Declaratie privind impozitul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia recapitulativa 390 VIES. Cum arata noul formular.
    • UPDATE septembrie 2020. Ordinul nr. 705/2020 din 11 martie 2020 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare" a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 217 din 17 martie 2020. Pentru a descarca Soft A, click AICI. Pentru a descarca Soft J, click AICI. Pentru a vedea Anexa validari, click AICI. Articol initial: Agentia Nationala de Administrare Fiscala a supus dezbaterii publice un nou proiect...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Se apropie termenul limita pentru depunerea notificarii privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste ca termenul limita de depunere a notificarii, prin care se manifesta intentia de a beneficia de masura de restructurare a obligatiilor bugetare restante, este data de 30 septembrie 2020. Se incadreaza la aceasta facilitate toti contribuabilii care inregistreaza obligatii bugetare restante la data de 31.07.2020 si care doresc sa isi restructureze aceste obligatii bugetare potrivit prevederilor Cap.I din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1602/946/2020. Noi masuri privind indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate si concediile. Model cerere
    • Ordinul nr. 1602/946/2020 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 15/2018/1.311/2017 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 865 din 22 septembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare de la 22 septembrie 2020,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016