Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Codul Muncii se modifica! Semnarea, incheierea sau modificarea CIM se vor face prin semnatura electronica (Proiect de OUG)

15-Oct-2020
1567

Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea unor acte normative(digitalizare).

Principalele noutati propuse prin Proiectul de OUG:

1. se poate folosi semnatura electronica la semnarea, incheierea sau modificarea CIM

2. semnatura electronica poate fi folosita la instructajul SSM chiar si in cazul telemuncii

3. documentele se vor pastra in arhiva electronica

4. angajatul nu mai este obligat sa precizeze locul in care munceste

5. punctul 4 va fi verificat prin mijloace electronice

6. salariatul isi poate folosi laptopul personal

7. angajatorul nu mai este responsabil pentru conditiile de munca ale salariatului.

Astfel, conform notei de fundamentare, Legea nr.53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare prevede obligativitatea incheierii contractului individual de munca in forma scrisa, in limba romana, cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat. Obligatia de incheiere a contractului individual de munca in forma scrisa revine angajatorului.

Avand in vedere nevoia de eficientizare si imbunatatire continua a relatiilor de munca, precum si necesitatea simplificarii procedurilor specifice activitatii de resurse umane, prin prezentul proiect de act normativ se propune reglementarea posibilitatii angajatorului de a utiliza semnatura electronica calificata la incheierea contractului individual de munca/actului aditional la contract, iar contractele individuale de munca si actele aditionale incheiate prin utilizarea semnaturii electronice calificate sa fie arhivate de catre angajator in arhive electronice care vor fi puse la dispozitia inspectorilor de munca la solicitarea acestora.

De asemenea s-a introdus posibilitatea ca partile sa poata opta pentru utilizarea semnaturii electronice calificate pentru intocmirea tuturor inscrisurilor/documentelor din domeniul relatiilor de munca rezultate la incheierea contractului individual de munca, pe parcursul executarii acestuia sau la incetarea contractului, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca, regulamentul intern si/sau contractul colectiv de munca aplicabil, potrivit legii, iar in raporturile angajatorului cu institutiile publice, la intocmirea inscrisurilor/documentelor din domeniul relatiilor de munca, acesta poate utiliza semnatura electronica calificata.

Se completeaza dispozitiile art.161 alin (2) din Codul muncii cu obligatia de a pune la dispozitia inspectorilor de munca, la solicitarea acestora, a copiei contractului individual de munca/actului
aditional.

Prin prezentul act normativ s-a introdus obligatia salariatilor care isi desfasoara activitatea la domiciliu de a respecta secretul de serviciu si confidentialitatea documentelor utilizate
Intrucat este dificil de precizat/stabilit a priori locul de munca al telesariatului iar raspunderea angajatorului cu privire la instruirea salariatilor trebuie sa fie rezonabila, raportata la caracterul deosebit al activitatii de telemunca, care presupune ca salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor, proiectul de act normativ isi propune modificarea art.7 lit.c) din Legea nr.81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca in sensul eliminarii sintagmei ,, specifice locului de desfasurare a activitatii de telemunca”.

Este reglementat si faptul ca angajatorul verifica activitatea telesalariatului prin utilizarea tehnologiei informatiilor si a comunicatiilor, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca, regulamentul intern si/sau contractul colectiv de munca aplicabil, in conditiile legii, precum si posibilitatea utilizarii echipamentelor proprii ale telesalariatului daca partile convin astfel.

Avand in vedere specificul acestei forme de organizare a muncii, a fost eliminata sintagma ,, cel putin o zi pe luna” din cuprinsul definitiei telemuncii.

Proiectul de act normativ are ca scop eliminarea accidentelor de traseu din categoria accidentelor de munca si instituie ca alternativa dovada efectuarii instruirii lucratorilor in formatelectronic.

Astfel, din definitia ”evenimentului” prevazuta la articolul 5 litera f) din Legea nr.319/2006 se elimina referirea la accidentul de traseu, iar articolul 30 alineatul (1) litera g) se abroga..

Pentru prevederea legala referitoare la dovada instruirii in format electronic, dupa alineatul (3) al articolului 21 din Legea securitatii si sanatatii in munca nr.319/2006, cu modificarile ulterioare, se introduc doua noi alineate, alineatul (4) si alineatul (5). 

 

Pentru a vedea Proiectul de OUG, click AICI«

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Codul Muncii se modifica! Semnarea, incheierea sau modificarea CIM se vor face prin semnatura electronica (Proiect de OUG)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Distribuire dividende. Cum se evidentiaza in Declaratia 205 si care este termenul limita de depunere pentru 2021
    • In anul 2019 societatea a distibuit dividende aferente anului 2019. Valoarea distribuita a fost de 45000lei pentru fiecare din cei 3 asociati. In anul 2020 fiecare a incasat sume diferite din dividende. O parte din sumele incasate provine din dividendele anului 2018. La completarea Declaratiei 205 anul acesta la rubrica sume incasate se completeaza suma incasata aferenta dividentelor anului 2019 sau suma incasata pe total adica aferenta anului 2019 cat si din anii precedenti. Multumesc!...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, in data de 25 ianuarie 2021, un nou Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin Hotararea Guvernului nr.864/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.956...» citeste mai departe aici

  • Sunteti profesionist cu experienta in sectorul public?
    • Grupul de Editura si Consultanta in Afaceri Rentrop & Straton isi extinde divizia Informatii Specializate pentru Institutii Publice. Sunteti profesionist cu experienta intr-unul dintre domeniile: Contabilitate Bugetara, Taxe si Impozite Locale, Audit Intern, Achizitii Publice, Control Intern Managerial? Daca vreti sa va alaturati echipei noastre de specialisti, asteptam cu mult interes sa ne trimiteti un scurt mesaj pe adresa institutiipublice@rs.ro. Rentrop & Straton - 25 de ani de excelenta in...» citeste mai departe aici

  • Cum sa reusesti la Examenul de ACCES la STAGIU CECCAR 2021
    • Drag prieten, aspirant la titulatura de expert contabil Sfaturile pentru contabili sunt uneori ca loviturile unei mingi de cauciuc asupra unui perete de benton: fara “deformare plastica”. Ce inseamna asta? Ca argumentele pentru a convinge un contabil trebuie sa aiba substanta, nu gluma! In plus, un membru al comunitatitii care a trecut cu succes peste acest obstacol din activitatea sa ar fi mult mai convingator! Este motivul care m-a determinat sa-ti impartasesc experienta mea sau...» citeste mai departe aici

  • Pastila de contabilitate
    • Unul dintre cele mai recente proiecte SmartBill este Pastila de contabilitate, realizat in colaborare cu Delia Mircea, omul din spatele contzilla.ro Scopul acestei colaborari frumoase este de a aduce in discutie chestiuni complexe care pot pune probleme in practica specialistilor si de a le transmite acestora informatii utile, acordandu-le in acelasi timp posibilitatea de a adresa intrebari in timp real invitatilor la discutii. Profesionisti cu experienta intr-un domeniu ce cunoaste adesea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016