Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contribuabil mijlociu. Cum procedam la inregistrarea fiscala a sediului secundar cu obligatii de plata?

30-Ian-2015
7060
In cazul urmator, o societate are sediul social in Bucuresti. In acelasi sector in care are sediul social, societatea are si punct de lucru cu peste 5 salariati. Stabilim daca punctul de lucru trebuie sa depuna declaratia 060 si sa obtina cod fiscal de platitor de impozit pe salarii sau daca declara si plateste impozitul pe salarii pentru intreaga societate pe CUI-ul societatii, avand in vedere ca atat sediul social, cat si punctul de lucru se afla in acelasi sector.

Respectiva societate este contribuabil mijlociu si apartine de Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii si nu de administratia de sector.

Referitor la declararea si inregistrarea sediilor secundare (punctelor de lucru) cu obligatii de plata si declarative privind impozitul pe salarii, ale contribuabililor mijlocii, prezentam urmatoarele reglementari legale:

- Legea 273 din 29 iunie 2006 privind finantele publice locale:
Art. 32 alineatul (7) "

"(7) Orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate. Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat."

- Codul de procedura fiscala

"Art. 34: Competenta in cazul sediilor secundare

(1) In cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.

(2) Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea."

- Norme le de aplicare

"34.1. In cazul in care prin lege se stabilesc in sarcina contribuabililor obligatii de plata la sedii secundare, inclusiv pentru obligatiile conexe acestora, cum ar fi obligatii de declarare, obligatii de depunere de documente, cereri, fise fiscale, precum si orice alte obligatii prevazute de lege, competenta teritoriala pentru administrarea acestor obligatii apartine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul secundar.

34.2. Pentru impozitul pe venitul din salarii, datorat de sediul secundar, inregistrat ca platitor al obligatiei fiscale la alt organ fiscal teritorial decit al contribuabilului persoana juridica, platitor este sediul secundar. Plata se face in acest caz la unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului in a carei raza se afla sediul secundar, documentele de plata cuprinzind obligatoriu si urmatoarele informatii:
a) codul de identificare fiscala si denumirea persoanei juridice;
b) codul de identificare fiscala al sediului secundar."

- OMFP 262 din 19 februarie 2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor - cu modificarile si completarile ulterioare - pentru aprobarea, intre altele, a formularului 060 "DECLARAtIE DE iNREGISTRARE FISCALA/DECLARATIE DE MENTIUNI PENTRU SEDIILE SECUNDARE" - Se completeaza numai pentru sediile secundare care, potrivit legii, au obligatii de plata (pentru obligatii privin impozitul pe salarii);

- ORDIN nr. 3582 din 20 noiembrie 2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii - cu modificarle si completarile ulterioare:

"Art. 2
(2) Sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de administratiile judetene ale finantelor publice si de Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul care le-a infiintat.".

Din cele prezentate, retinem urmatoarele concluzii:

- sediul secundar cu mai mult de 5 salariati (cu obligatii de plata) al contribuabililor mijlocii se inregistreaza fiscal, pentru obtinerea CIF-ului, la organul fiscal din raza teritoriala in care se afla acesta (in cazul dvs, se inregistreaza fiscal in sectorul in care detineti punctul de lucru respectiv);

- nu are relevanta faptul ca sediul social al firmei se afla in acelasi sector cu punctul de lucru, avind in vedere faptul ca din punct de vedere fiscal sinteti administrat de Directia Contribuabililor Mijlocii, iar aceasta Directie este organul fiscal de care apartineti si nu administratia de sector, in care aveti sediul social;

- declararea sediului secundar se face prin depunerea formularului 060, insotit de alte documente (copie CUI, copie contract detinere spatiu, copie mentiuni de la Registrul Comertului privind declararea punctului de lucru, copie certificat constatator emis de ONRC in acest sens, imputernicire etc) la administratia de sector in care se afla acesta;

- de asemenea, trebuie instiintata si Directia pentru Contribuabili Mijlocii privind inregistrarea fiscala a punctului de lucru cu obligatii de plata, deoarece administrarea impozitului pe salarii (fisa pe platitor) se face de catre aceasta;

- prevederea din Ordinul 3582 / 2013 de la alin. (2) al art. 2 se refera la declararea sediilor secundare fara obligatii de plata privind impozitul pe salarii, care se face numai la Directia Contribuabililor Mijlocii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2025 anumite persoane care obtin venituri din chirii vor avea o noua obligatie catre ANAF: depunerea unei cereri de inregistrare pentru contractele de locatiune. Este vorba despre contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun, pentru a se desemna proprietarul, uzufructuarul sau alt detinator legal care sa indeplineasca obligatia inregistrarii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAF

    • ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune". Reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.128/2024 s-a stabilit ca pentru contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun,...» citeste mai departe aici

  • Exemplu calcul recuperare pierdere fiscala

    • Atunci cand firmele inregistreaza pierderi fiscale intr-un an pot, printr-un mecanism legislativ, sa beneficieze de recuperarea lor prin reducerea anumitor impozite si obligatii fiscale viitoare. Important este de mentionat ca acestea trebuie sa fie raportate de contribuabili pentru a putea fi compensate. In acest articol vom vedea exact ce sunt pierderile fiscale, cum pot fi recuperate, dar si un exemplu util de calcul recuperare pierdere fiscala, explicat pe indelete de specialistul...» citeste mai departe aici

  • Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscale

    • Prescrierea datoriilor fiscale este un subiect de interes major pentru contribuabili, fie ca sunt persoane fizice sau juridice. Aceasta procedura reglementata de legislatia fiscala defineste termenul in care ANAF poate recupera obligatiile fiscale restante si conditiile in care acestea devin nule din punct de vedere juridic. In acest articol, vom analiza ce inseamna prescrierea datoriilor fiscale, in cat timp se prescriu datoriile fiscale.» citeste mai departe aici

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025

    • Toti contabilii trebuie sa aiba pe birou singura Agenda care contine toate obligatiile fiscale ale anului! Aceasta va este de folos pentru a va asigura ca nu ratati termene limita la depunerea declaratiilor obligatorii catre ANAF sau pentru a stii cu exactitate cand trebuie sa respectati noutatile fiscale aparute in anul precedent. TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025 Nu aveti inca Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2025? Atunci este cazul sa o comandati chiar acum! Mai ales ca...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024

    • In ceea ce priveste sistemul RO e-Factura, incepand cu data de 1 ianuarie 2025 se aplica modificarile aduse prin OUG 138/2024 mai multor legi care vizeaza sistemul: OUG nr. 120/2021, OUG nr. 70/2024, OUG nr. 8/2009. E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024 I. OUG 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania a fost modificat prin OUG 138/2024....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016