Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contribuabil mijlociu. Cum procedam la inregistrarea fiscala a sediului secundar cu obligatii de plata?

30-Ian-2015
5699
In cazul urmator, o societate are sediul social in Bucuresti. In acelasi sector in care are sediul social, societatea are si punct de lucru cu peste 5 salariati. Stabilim daca punctul de lucru trebuie sa depuna declaratia 060 si sa obtina cod fiscal de platitor de impozit pe salarii sau daca declara si plateste impozitul pe salarii pentru intreaga societate pe CUI-ul societatii, avand in vedere ca atat sediul social, cat si punctul de lucru se afla in acelasi sector.

Respectiva societate este contribuabil mijlociu si apartine de Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii si nu de administratia de sector.

Referitor la declararea si inregistrarea sediilor secundare (punctelor de lucru) cu obligatii de plata si declarative privind impozitul pe salarii, ale contribuabililor mijlocii, prezentam urmatoarele reglementari legale:

- Legea 273 din 29 iunie 2006 privind finantele publice locale:
Art. 32 alineatul (7) "

"(7) Orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate. Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat."

- Codul de procedura fiscala

"Art. 34: Competenta in cazul sediilor secundare

(1) In cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.

(2) Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea."

- Norme le de aplicare

"34.1. In cazul in care prin lege se stabilesc in sarcina contribuabililor obligatii de plata la sedii secundare, inclusiv pentru obligatiile conexe acestora, cum ar fi obligatii de declarare, obligatii de depunere de documente, cereri, fise fiscale, precum si orice alte obligatii prevazute de lege, competenta teritoriala pentru administrarea acestor obligatii apartine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul secundar.

34.2. Pentru impozitul pe venitul din salarii, datorat de sediul secundar, inregistrat ca platitor al obligatiei fiscale la alt organ fiscal teritorial decit al contribuabilului persoana juridica, platitor este sediul secundar. Plata se face in acest caz la unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului in a carei raza se afla sediul secundar, documentele de plata cuprinzind obligatoriu si urmatoarele informatii:
a) codul de identificare fiscala si denumirea persoanei juridice;
b) codul de identificare fiscala al sediului secundar."

- OMFP 262 din 19 februarie 2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor - cu modificarile si completarile ulterioare - pentru aprobarea, intre altele, a formularului 060 "DECLARAtIE DE iNREGISTRARE FISCALA/DECLARATIE DE MENTIUNI PENTRU SEDIILE SECUNDARE" - Se completeaza numai pentru sediile secundare care, potrivit legii, au obligatii de plata (pentru obligatii privin impozitul pe salarii);

- ORDIN nr. 3582 din 20 noiembrie 2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii - cu modificarle si completarile ulterioare:

"Art. 2
(2) Sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de administratiile judetene ale finantelor publice si de Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul care le-a infiintat.".

Din cele prezentate, retinem urmatoarele concluzii:

- sediul secundar cu mai mult de 5 salariati (cu obligatii de plata) al contribuabililor mijlocii se inregistreaza fiscal, pentru obtinerea CIF-ului, la organul fiscal din raza teritoriala in care se afla acesta (in cazul dvs, se inregistreaza fiscal in sectorul in care detineti punctul de lucru respectiv);

- nu are relevanta faptul ca sediul social al firmei se afla in acelasi sector cu punctul de lucru, avind in vedere faptul ca din punct de vedere fiscal sinteti administrat de Directia Contribuabililor Mijlocii, iar aceasta Directie este organul fiscal de care apartineti si nu administratia de sector, in care aveti sediul social;

- declararea sediului secundar se face prin depunerea formularului 060, insotit de alte documente (copie CUI, copie contract detinere spatiu, copie mentiuni de la Registrul Comertului privind declararea punctului de lucru, copie certificat constatator emis de ONRC in acest sens, imputernicire etc) la administratia de sector in care se afla acesta;

- de asemenea, trebuie instiintata si Directia pentru Contribuabili Mijlocii privind inregistrarea fiscala a punctului de lucru cu obligatii de plata, deoarece administrarea impozitului pe salarii (fisa pe platitor) se face de catre aceasta;

- prevederea din Ordinul 3582 / 2013 de la alin. (2) al art. 2 se refera la declararea sediilor secundare fara obligatii de plata privind impozitul pe salarii, care se face numai la Directia Contribuabililor Mijlocii.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contribuabil mijlociu. Cum procedam la inregistrarea fiscala a sediului secundar cu obligatii de plata?":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cine semneaza raportarile contabile la 30 iunie 2021
    • Ordinul nr. 763/2021 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economicia fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 699 din 15 iulie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 15 iunie, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2021 se aplica operatorilor economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri neta mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro. Acestia au termen limita data...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune extinderea Declaratiei 089. Formularul va fi completat cu ajutorul unui program de asistenta si depus prin mijloace electronice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou Proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului (089) „Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 si/sau art.331 alin.(2) lit.l) pct.2 din Codul fiscal”. Conform referatului de aprobare, Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare stabilea, la art.331 alin.(2)...» citeste mai departe aici

  • Sinteza legislativa. Noutati fiscale aparute in Monitor in perioada 12-16 iulie 2021
    • ANAF a publicat in data de 19 iulie buletinul informativ nr. 22 care prevede actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 12 iulie – 16 iulie 2021. Conform materialului, au aparut 4 noutati fiscale, dupa cum urmeaza: 1. Ordinul ministrului finantelor nr. 762/2021 pentru reglementarea unor aspecte contabile (MO nr. 697 din 14 iulie 2021); Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile...» citeste mai departe aici

  • Contabilitate fara stres ori burnout! Solutii moderne aplicabile in contabilitate
    • Viata contabilului roman se imparte intre inainte si dupa 25 ale luni. Cine poate cunoaste mai bine presiunea sub care, clipa de clipa, noi, contabilii, am ajuns sa muncim si sa traim? Pentru ca, cine nu stie? - Copiii nostri sau partenerul de viata “se inteleg” cu noi, contabilii, ori au parte de atentia noastra doar dupa ce am de pus declaratiile lunii... - Concediile? Atunci cand catadicsim sa ne luam cateva zile, avem grija sa le programam dupa depunerea declaratiilor, dupa...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016