Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declarare sediu secundar. Cum procedam cu Declaratia 112?

24-Iul-2017
6938

In analiza urmatoare, avem o societate care detine atat un sediu social, cat si un sediu real inregistrat la ORC. Stabilim daca acest sediu real, unde isi desfasoara activitatea mai mult de cinci salariati, trebuie inregistrat fiscal drept sediu secundar in vederea declararii in D112 (sectiunea F.2) a impozitului pe salarii.

Iata raspunsul specialistului:

Da, sediul secundar unde isi desfasoara activitatea mai mult de 5 salariati se declara la ANAF prin depunerea declaratiei 060 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare - (OPANAF 3698/2015).

In Extras din Instructiunile de completare a D060:

Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni/Declaratia de radiere pentru sediile secundare denumita in continuare declaratie, se completeaza si se depune de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul punct de lucru si au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii. 

In urma depunerii acestei declaratii vi se va elibera un certificat de inregistrare fiscala care contine codul de inregistrare fiscala atribuit sediului secundar. 

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Dare in plata teren SC X detine in sold cont 457 dividende suma de y ron, doreste prin HOTARARE AGA conversia soldul in CREDITARE SOCIETATE cont 4551, in acelasi timp detine in patrimoniu un...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozit minim global Am rugamintea sa ma indrumati cu un exemplu de calcul, inregistrarea in contabilitate si declarare la ANAF a noului impozit international PILLAR 2 pentru o entitate din RO a unei...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Riscuri fiscale fitteri Firma noastra are un contract cu o firma din Germania, cu cod valid de TVA, prin care punem la dispozitie personal (fitteri) care merge la nave pentru reparatii in UE si afara UE,...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare apartament catre persoana fizica cu TVA 9% Se poate aplica si TVA de 9% in cazul apartamentului mai mic de 120 mp, avans in vedere ca asociatul este persoana fizica portugheza?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Conventie civila intre firma si persoana fizica - implicatii fiscale si deductibilitate Avem o conventie civila intre o firma si o persoana fizica - prestator pentru intocmirea de memoriu tehnic si servicii de consultanta de mediu si eliberarea de studii/document.e...citeste mai mult

In declaratia 112, la sectiunea F, subsectiunea F.1 veti trece impozitul pe salarii pentru salariatii de la sediu social si la subsectiunea F.2 numarul de inregistrare fiscala a sediului secundar si impozitul pe salarii pentru salariatii de la sediul secundar.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016