Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Model notificare pentru acordarea scutirii directe de la plata accizelor pentru gaz natural si energie electrica

11-Apr-2014
16662
Va prezentam un model de notificare pentru acordarea scutirii la plata accizelor pentru gaz natural si energie electrica, conform HG 77 din 2014.

Prin HG 77/2014, la art.I, lit.E) Titlul VII „Accize si alte taxe speciale”, pct.29 (prevederile acestui punct au fost completate prin HG 196/2014 si au intrat in vigoare incepand cu 1 aprilie 2014, potrivit art.III din HG 77/2014) a fost introdusa obligatia de inregistrare la autoritatea vamala teritoriala a unei notificari privind utilizarea gazului natural sau a energiei electrice intr-unul din scopurile scutite de la plata accizelor prevazute expres la art.206^60 din Codul fiscal, aceasta obligatie revenind utilizatorilor de gaz natural sau de energie electrica.

De asemenea, in actul normativ mentionat anterior nu se stabileste un model al respectivei notificari, elementele de continut al acesteia ramanand la aprecierea utilizatorului, insa cu conditia precizarii unor informatii minimale in legatura cu:

- activitatea desfasurata de utilizator; si,
- cantitatea de gaz natural sau energie electrica solicitata in regim de scutire de la plata accizelor.

Prin urmare, avand in vedere cele prezentate mai sus, va propunem urmatorul model de notificare:

ANTET (denumire si elemente de identificare utilizator)

Nr., data

NOTIFICARE
privind utilizarea gazului natural/energiei electrice

intr-un scop scutit de la plata accizelor potrivit art.206^60 alin.(2) din Codul fiscal
si pct.113, subpct.113.11 alin.(9) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal

Denumirea si elementele de identificare ale utilizatorului (sediu social, cod de inregistrare fiscala, nr de inregistrare la ORC, nr telefon/fax, reprezentare legala,), in temeiul precizarilor pct.113, subpct.113.11 alin.(9) de la titlul VII din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG nr.44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, formulam prezenta notificare pentru a beneficia de scutire directa de la plata accizelor pentru gazul natural/energia electrica (se alege produsul in cauza) utilizat(a) in scopul prevazut la art.206^60 alin.(1) lit.... (se mentioneaza litera corespunzatoare situatiei de scutire de la plata accizelor) din Codul fiscal.

Gazul natural/energia electrica urmeaza a fi utilizat(a) pentru .............. (se trece exact activitatea desfasurata de utilizator; de exemplu productia de energie electrica. Daca este o activitate complexa, se va detalia corespunzator.), activitate desfasurata prin punctul de lucru situat .............. (adresa punctului de lucru sau a punctelor de lucru unde se desfasoara activitatea respectiva).

Cantitatea de gaz natural/energie electrica solicitata in regim de scutire directa de la plata accizelor este de ...... (se inscrie cantitatea de produs/unitatea de masura in care este stabilita acciza unitara estimata a fi utilizata la nivelul unei perioade de referinta: an calendaristic, trimestru, luna. De regula, se alege anul calendaristic. Pentru gazul natural, unitatea de masura in functie de care este stabilita acciza unitara este GJ, iar pentru energia electrica – Mwh).
Gazul natural/energia electrica urmeaza a fi achizitionat(a) de la furnizorul (furnizorii) .......(se inscrie denumirea acestuia/acestora).

Confirmam ca datele declarate sunt corecte.


Denumirea utilizatorului, numele si prenumele reprezentantului legal, functia, semnatura, stampila

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatia

    • Eroarea in declararea impozitului pe profit poate aparea in practica, mai ales atunci cand sunt implicate venituri neimpozabile, cum sunt dividendele primite de la alte persoane juridice. In cazul in care aceste venituri nu sunt excluse corect la calculul impozitului trimestrial, pot rezulta plati nejustificate catre buget. Specialisutl nostru explica in continuarea articolului cum poate fi corectata o astfel de situatie, ce formulare se folosesc si cum se reflecta ajustarile in contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016