Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Stabilirea impozitului pe salariu in cazul sediilor secundare

28-Iul-2011
5674
Legea mentioneaza ca pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul. Exceptia de la aceasta dispozitie o constituie insa impozitul pe venitul din salarii, pentru care platitorul de impozit este sediul secundar care va trebui inregistrat fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor. Aceste reglementari sunt cele modificate in luna iunie a anului in curs. Tot in lege este prevazuta obligatia contribuabililor mentionati anterior de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea.
Desemneaza aceste schimbari o revenire la dispozitiile anterioare anului 2011 din perioada in care impozitul pe salarii se platea in localitatea in care se afla sediul secundar, prin inscrierea pe ordinul de plata a codului fiscal detinut de sediul secundar stabil?


Trebuie astfel mentionat ca prin Legea 126/2011 se revine doar partial la reglementarile in vigoare inainte de data de 1 ianuarie 2011. Astfel, legea in cauza determina urmatoarea situatie:

1. Subunitatile fara personalitate juridica (punctele de lucru) fac ca si pana in prezent obiectul inregistrarii fiscale la organul pe raza caruia sunt organizate daca indeplinesc cerintele art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 privind finantelor publice locale cu modificarile ulterioare. Se obtine astfel un cod de inregistrare fiscala utilizat pentru efectuarea platii si declararii impozitului pe salarii aferent subunitatii. Se depune Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare cod 060.

In plus, prevederile art. 34 alin. (1) subliniaza faptul ca administrarea obligatiilor fiscale se realizeaza unitar de catre organul fiscal in evidenta caruia se afla societatea. Alin. (2) al aceluiasi articol subliniaza competenta speciala a organului pe raza caruia se infiinteaza numai in ceea ce priveste inregistrarea sediilor secundare.

2. Declararea obligatiilor fiscale reprezentand impozit pe salarii si veniturile asimilate salariilor continua sa se realizeze unitar prin depunerea Declaratiei 112 de catre societatea care a infiintat subunitatea la organul fiscal la care societatea este inregistrata.

3. Plata impozitului pe salarii aferent personalului de la nivelul subunitatii se va realiza la organul fiscal (trezoreria) pe raza caruia se afla subunitatea, plata efectuandu-se utilizand codul obtinut de aceasta cu ocazia inregistrarii.

In consecinta, se aplica in prezent doar o parte din reglementarile aplicabile pana la 31 decembrie 2010, doar cu privire la plata impozitului pe salarii aferent salariatilor de la punctele de lucru care indeplinesc criteriile prevazute de Legea 273/2006. In schimb, procedura de declarare ramane in continuare supusa normelor adoptate dupa 1 ianuarie 2011.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Exemple de posibile subiecte de la examenul CECCAR 2025

    • Ca in fiecare an, examenul CECCAR va fi, putin spus, dificil. Este normal, dat fiind ca accesul in Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania echivaleaza cu recunoasterea profesionala si inseamna un pas extrem de important in cariera oricarui contabil! Examenul realizeaza practic o selectie foarte dura si asa se si explica de ce, odata trecut de acest hop, intrati intr-un grup de profesionisti extrem de bine vazuti (si de bine platiti). In calitate de expert contabil...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Cum vor trece la impozit pe profit firmele care NU se mai incadreaza in plafonul de 250.000 euro al regimului micro

    • Un nou act normativ, mai exact OUG 156/2024, a adus noi modificari in privinta plafonului microintreprinderilor. Acesta a scazut de la suma de 500.000 euro, la 250.000 euro, incepand cu anul 2025. Microintreprinderi care NU se mai incadreaza in plafonul de 250.000 euro. Cum se face trecerea la impozit pe profit din 1 ianuarie 2025 In acest context, un contribuabil se intreaba cum poate face trecerea la impozit pe profit din 1 ianuarie 2025 daca nu se mai incadreaza in criteriile cumulative...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca nu se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro

    • Pentru ca plafonul pentru aplicarea regimului micro a fost modificat, scazand de la 500.000 euro la 250.000 euro, firmele care nu se mai incadreaza in aceasta conditie la final de 2024 trebuie sa treaca, incepand cu data de 1 ianuarie 2025, la impozitul pe profit. Pentru a schimba vectorul fiscal se va depune D700 pana pe 31 martie, la ANAF. Firmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca sunt obligate sa treaca la impozit pe profit O microintreprindere cu veniturile realizate la data...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Case de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025

    • Pentru anul 2025 au aparut mai multe noutati legate de casele de marcat electronice fiscale. Printre principalele modificari se numara reglementarea noilor obligatii privind inscrierea codului de identificare fiscala pe bonurile fiscale, implementarea codurilor QR, dar si reluarea unor sanctiuni contraventionale din 2025. In plus, bonul fiscal tiparit si inmanat clientilor nu va mai fi obligatoriu la platile cu cardul, decat atunci cand este solicitat de cumparatori. De asemenea, nu este...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016