Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari aduse CODULUI FISCAL de OUG 13/2021- impozitul pe profit, impozitul pe venit, contributiile sociale obligatorii

09-Mar-2021
2555

Agentia Nationala de Administrare Fiscala Brasov a publicat, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la modificarile aduse codului fiscal de OUG 13/2021 - impozitul pe profit, impozitul pe venit, contributiile sociale obligatorii.


TITLUL II IMPOZIT PE PROFIT

Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 13/2021
Art. 25 Cheltuieli
alin. (4)
Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile:


...
f1) cheltuielile efectuate ca urmare a unor tranzactii cu o persoana situata intr-un stat care, la data inregistrarii cheltuielilor, este inclus in anexa I si/sau anexa II din Lista UE a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene;

Forma Codului fiscal in vigoare DUPA modificarile aduse de OUG nr. 13/2021
Art. 25 Cheltuieli
La articolul 25 alineatul (4), litera f1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"f1) cheltuielile privind tranzactiile efectuate cu o persoana situata intr-un stat care, la data inregistrarii cheltuielilor, este inclus in anexa I din Lista UE a jurisdictiilor necooperante in scopuri fiscale, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, pentru tranzactiile efectuate incepand cu data de 1 ianuarie 2021, numai in situatia in care cheltuielile sunt efectuate ca urmare a unor tranzactii care nu au un scop economic;".
Data intrarii in vigoare
26 februarie 2021- vezi Art. III din OUG nr. 13/2021 redat la finalul tabelului

 

TITLUL IV IMPOZIT PE VENIT

Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 13/2021

Art. 76 Definirea veniturilor din salarii si asimilate
salariilor alin. (4) Urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in in?elesul impozitului pe venit:
a) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru dispozitive medicale, ajutoarele pentru nastere/adoptie, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, veniturile reprezentand cadouri in bani si/sau innatura, inclusiv tichete cadou, oferite salariatilor, cat si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului de odihna, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca.
In cazul cadourilor in bani si/sau in natura, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori, veniturile sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai jos, nu depaseste 150 lei:
(i) cadouri oferite salariatilor, precum si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase;
(ii) cadouri oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie;
(iii) cadouri oferite salariatilor in beneficiul copiilor minori ai acestora cu ocazia zilei de 1 iunie. Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator, astfel cum este prevazut in contractul de munca, sunt neimpozabile, in masura in care valoarea totala a acestora nu depaseste intr-un an fiscal nivelul unui castig salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul in care au fost acordate.
Nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile nici veniturile de natura celor prevazute mai sus, realizate de persoane fizice, daca aceste venituri sunt primite in baza unor legi speciale si finantate din buget, cu exceptia contravalorii serviciilor turistice si a indemnizatiilor de vacanta acordate potrivit legii;

 

Forma Codului fiscal in vigoare DUPA modificarile aduse de OUG nr. 13/2021

Art. 76 Definirea veniturilor din salarii si asimilate salariilor
La articolul 76 alineatul (4), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru dispozitive medicale, ajutoarele pentru nastere/adoptie, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, veniturile reprezentand cadouri inbani si/sau in natura, inclusiv tichete cadou, oferite salariatilor, precum si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, contravaloarea serviciilor turistice si/ sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca sau in regulamentul intern.
Nu sunt impozabile nici veniturile de natura celor prevazute mai sus, realizate de persoane fizice, daca aceste venituri sunt primite in baza unor legi speciale si/sau finan?ate din buget, cu exceptia indemnizatiilor de vacanta acordate potrivit legii.
In cazul cadourilor in bani si/sau in natura, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori, veniturile sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai jos, nu depaseste 150 lei:
(i) cadouri oferite angajatilor, precum si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase;
(ii) cadouri oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie;
(iii) cadouri oferite angajatilor in beneficiul copiilor minori ai acestora cu ocazia zilei de 1 iunie.
Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru angajatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordat e de angajator, astfel cum este prevazut in contractul de munca, regulamentul intern, sau primite in baza unor legi speciale si/sau finantate din buget, este neimpozabila, in masura in care valoarea totala a acestora nu depaseste intr-un an fiscal, pentru fiecare angajat, nivelul unui castig salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul in care au fost acordate;".
Data intrarii in vigoare
Incepand cu veniturile aferente lunii Martie 2021

 

Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 13/2021

Art. 78 Determinarea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor
(1) Beneficiarii de venituri din salarii si asimilate salariilor datoreaza un impozit lunar, final, care se calculeaza si se retine la sursa de catre platitorii de venituri.

Forma Codului fiscal in vigoare DUPA modificarile aduse de OUG nr. 13/2021

Art. 78 Determinarea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor
La articolul 78, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(1) Beneficiarii de venituri din salarii si asimilate salariilor datoreaza un impozit lunar, final, care se calculeaza si se retine la sursa de catre platitorii de venituri, cu excep?ia persoanelor fizice care realizeaza in Romania venituri din salarii si asimilate salariilor ca urmare a contractelor de munca incheiate cu angajatori care nu sunt rezidenti fiscali romani, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 82."

Data intrarii in vigoare
26 februarie 2021

 


Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 13/2021
Art. 78 Determinarea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor
b) platitorilor de venituri rezidenti fiscali romani, cand avantajele in bani si/sau in natura sunt acordate de alte entitati decat angajatorul, cu exceptia situatiei persoanelor fizice care realizeaza in Romania venituri din salarii si asimilate salariilor ca urmare a contractelor de munca incheiate cu angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanta in Romania, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 82.

Forma Codului fiscal in vigoare DUPA modificarile aduse de OUG nr. 13/2021
Art. 78 Determinarea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor
La articolul 78 alineatul (2 1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) platitorilor de venituri rezidenti fiscali romani, cand avantajele in bani si/sau in natura sunt acordate de alte entitati decat angajatorul, cu exceptia situatiei persoanelor fizice care realizeaza in Romania venituri din salarii si asimilate salariilor ca urmare a contractelor de munca incheiate cu angajatori care nu sunt rezidenti fiscali romani, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 82."
Data intrarii in vigoare
26 februarie 2021

 

Pentru a vedea continuarea, click AICI»»»

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016